Lucrările efectuate în cadrul proiectului Linia Verde continuă, spune primarul municipiului Bistrița, Ioan Turc, care precizează că toate sugestiile venite din partea bistrițenilor cu privire la investițiile aflate în derulare sunt atent analizate de specialiștii Primăriei.
”Prin modificarea proiectului, se îngroapă rețelele de telefonie, televiziune și Internet, pentru a nu mai avea cabluri atârnate pe viitorul coridor de mobilitate urbană. De asemenea, în urma unor discuții cu reprezentanții Aquabis, vom identifica soluții tehnice la problema cetățenilor care locuiesc pe Calea Moldovei în zone predispuse la inundarea beciurilor și anexelor gospodărești. Pe acest tronson va fi montat și modelul de pavele pe care l-au ales bistrițenii în aplicația iReport. De fapt, toate sugestiile concitadinilor noștri vor fi atent analizate, pentru ca obiectivele aflate în lucru să răspundă cu adevărat nevoilor comunității”, a transmis primarul Ioan Turc.
Proiectul ”Linia Verde” prevede reabilitarea infrastructurii rutiere de pe o nouă rută de transport public care va traversa orașul de la est la vest, prin centrul orașului. Este vorba despre traseul Unirea – Calea Moldovei – General Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii Dornei, Gheorghe Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara. Pe lângă crearea rutei noi de transport public, pe care vor circula vehicule electrice, se prevede modernizarea părții carosabile şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, a trotuarelor, spațiilor verzi și amenajarea unor piste pentru cicliști. În proiect este prevăzută și achiziţia unor autobuze electrice și a unor staţii de încarcare pentru aceste autobuze, precum și a unui depou și a unui dispecerat pentru managementul traficului.
Valoarea totală a proiectul “Linia Verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric sau hibrid sau normă de poluare redusă” a fost inițial de 12,8 milioane de euro, în această sumă fiind prevăzută și achiziția autobuzelor electrice, dar bugetul a fost mărit cu încă aproximativ 2 milioane de euro.
Primaru Ioan Turc nu are proprietatea termenilor atunci când afirmă că toate sugestiile bistritenilor sunt atent analizate pentru a veni cu îmbunătătiri la proiectul „Linia Verde”. Cea mai importantă sugestie de care nu s-a tinut seama a fost reconsiderarea traseului in sensul evitării centrului istoric al orasului, unde străzile sunt prea inguste si nu permit amenajarea unor benzi dedicate transportului public prevăzute cu alveole pentru statiile de autobuz, iar în plus, numai în zona centrală a Bistritei vor dispărea peste 1000 de locuri de parcare fără a pune nimic in schimb. Pentru asta trebuiau evitate străzile Gheorghe Sincai si Dornei, iar de la Poșta Veche traseul putea fi deviat pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde să fie amenajate fără probleme benzi dedicate pentru Linia Verde de transport public inclusiv alveole pentru statii de autobuz moderne, de unde pasagerii pot ajunge usor în centru pe traseul pasajelor deja amenajate cu bani europeni. De asemenea din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat în linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei asa cum este prevăzut în proiect.
De aceea, mai degrabă s-ar putea spune că toate sugestiile sunt analizate, după care sunt aruncate la coș.