Primăria Bistrița anunță că lucrările executate în cadrul proiectului Linia Verde continuă și în perioada următoare, astfel că vor fi impuse noi restricții de circulație. Un nou tronson de drum va fi închis traficului.
”Primăria municipiului Bistrița are în execuție lucrările pentru obiectivul de investiții „Linia verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă”. Execuția lucrărilor pentru amenajarea pistelor de bicicliști și a traseului de circulație pentru autobuzele electrice prevăd modificarea unor străzi din municipiul Bistrița și reconfigurarea lor. Pentru realizarea părții carosabile, a trotuarelor și a pistelor de bicicliști pe strada Calea Moldovei, circulația va fi închisă pe tronsonul cuprins între sensul giratoriu de la intersecția strada Avram Iancu cu General Grigore Bălan și strada Calea Moldovei (zona OMV) în perioada 07.09 – 07.11.2022. Participanții la trafic sunt rugați să dea dovadă de înțelegere și să respecte noile reglementări rutiere”, anunță municipalitatea.
Proiectul „Linia verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă” este cuprins în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a municipiului Bistrița și în planul de acțiune aferent Strategiei de dezvoltare locala a municipiului Bistrița pentru perioada 2010 – 2030 și se va realiza prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, Prioritatea de investiții 4.1. – Promovarea strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritoriu, în particular zone urbane, inclusiv promovarea planurilor sustenabile de mobilitate urbană și a unor măsuri relevante pentru atenuarea adaptărilor.
Obiectivul de investiții îl constituie modernizarea rețelei de transport public, ce va utiliza mijloace de transport ecologice cu motor electric sau hibrid. Pe lângă crearea liniei de transport, obiectul investiției are ca scop și modernizarea părții carosabile și a zonelor adiacente prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi, realizarea de piste de cicliști, ce include o suprafață studiată de aprox. 30 ha. Proiectul implică, de asemenea, și un spațiu tehnic (autobaza) pentru autovehiculele care vor deservi linia verde, stație de încărcare principală cu energie, dispecerat pentru managementul traficului.
Traseul Liniei Verzi pornește din localitatea componentă Unirea zona Hotel Sheriff și se finalizează în localitatea componentă Viișoara pe următoarele trasee:
- Traseu Tur
DN 17 – 1762 m
Calea Moldovei – 1313 m
Strada Grigore Bălan – 750 m
Strada Bistricioarei – 155 m
Piața Petru Rareș – 70 m
Piața Unirii – 65 m
Strada Dornei – 310 m
Piața Centală – 158 m
Strada Gh. Șincai – 357 m
Bd-ul. Independenței – 1149 m
Strada Libertății – 913 m
DN17 – 3198 m
Total lungime – 10200 m - Traseu Retur
DN 17 – 3198 m
Strada Libertății – 913 m
Bd-ul. Independenței – 1149 m
Strada Gh. Șincai – 357 m
Piața Centală – 158 m
Strada Dornei – 310 m
Piața Unirii – 100 m
Strada Liviu Rebreanu – 118 m
Strada Grigore Bălan – 750 m
Calea Moldovei -1313 m
DN 17 – 1762 m
Total lungime – 10128 m
Lucrări propuse:
În plan, străzile păstrează traseul existent, alcătuit din succesiuni de aliniamente și curbe amenajate conform STAS 10144/3-91 și Ordinul nr. 49/1998 privind proiectarea și realizarea străzilor în localitățile urbane.
• Strada General Grigore Bălan cuprinsă între sensul giratoriu str. Calea Moldovei si sensul giratoriu str. Liviu Rebreanu și str. Bistricioarei km 3+075 ÷ 3+822
– Parte carosabila / linie dedicată
– Se reabilitează întreaga parte carosabilă și se marchează banda dedicată pe ambele sensuri cu delimitare fizică;
– Trotuare – Se reface în totalitate atât pe partea stângă cât și pe partea dreaptă ;
– Pista cicliști – Se realizează pe ambele părți cu lățime 1.00 m cu structura nouă
– Iluminat public – se înlocuiesc stâlpi existenți din zona trotuarelor cu stâlpi metalici echipați cu corpuri de iluminat și lămpi LED.
• Strada Gheorghe Șincai cuprinsă între Piața Centrală și sensul giratoriu str. Independenței km 4+585 ÷ 4+940
– Parte carosabilă / linie dedicată / linie prioritară
– Se reabilitează întreaga parte carosabilă și se marchează banda dedicată pe partea stângă cu delimitare fizică;
– Trotuare – Se reface în totalitate atât pe partea stângă cât și pe partea dreaptă cu piatră naturală ;
– Pista cicliști – Se realizează pentru ambele sensuri, având lățimea 1.00 m pe fiecare sens.