L.D.P e-n faliment și Consiliul Județean caută variante pentru ieșirea din această situație. Radu Moldovan, președintele Consiliului Județean declara că NU exclude vânzarea acestei companii către o firmă privată. Aflată-n colaps, LDP-ul primește un contract „cu dedicație ” din partea Consiliului Județean, respectiv „Completari si remedieri lucrari aferente obiectivului Reabilitare DJ 151, km 45+710-126+712”.
Cârpelile se execută din scrisoarea de garanție!
Lucrările cuprinse în contract se vor realiza din scrisoarea de garanție, executată de Consiliul Județean încă din 2012, imediat după arestarea lui Nelu Iordache patronul ROMSTRADE, (compania care a realizat lucrările de 30 de milioane de euro).
De menționat că în cei 8 ani de la inaugurare, Consiliul Județean NU realizat lucrări de întreținere, iar pe alocuri, drumul de 80 de kilometri, are nevoie de intervenții. Motivul: s-a circulat cu mașini de mare tonaj, fără restricții și controale privind tonajul maxim admis, șanțurile de colectare și rigolele NU au fost curățate la timp și apa meteorică s-a infiltrat în carosabil, suprafața de rulare NU a fost consolidată corespunzător etc.
Ce lucrări va executa LDP!
– Întreţinerea părţii carosabile, specifică tipului de îmbrăcăminte (strat de rulare)- Întreţinerea îmbrăcămintei asfaltice prin: (plombari gropi gr.4 cm cu BA16-decapare manuala in zone inaccesibile utilajului, reparatii suprafete intinse cu BA16,gr.4 cm, stropiri succesive executate mecanizat, colmatari fisuri si crapaturi , tratare burdusiri ,preluare denivelari, inlocuirea structurii rutiere in zonele cu cedari);
– Întreţinerea platformei drumului prin taierea si completarea acostamentelor si curatirea platformei drumului;
– Asigurarea scurgerii apelor din zona drumuluiprin: curatirea/decolmatarea santurilor si rigolelor, refaceri santuri si rigole;
– Întreţinerea mijloacelor pentru siguranţa circulaţiei rutiere prin: inlocuirea parapetelor directionale; – Întreţinerea curentă a podurilor, pasajelor, podeţelor şi a tunelurilor prin: desfundari si decolmatari podete;
Valoarea lucrarilor: 4 MILIOANE de lei, respectiv (3.323.573 lei + TVA).
S-a mers pe procedură simplificată, ca să câștige cine trebuie! Consiliul Județean a permis LDP-ului să intre-n licitație, deși firma e-n faliment!
Autoritatea contractantă a ales procedura simplificată și astfel LDP-ul a prin rapid acest contract, fiind singura firmă care a intrat la licitație. Avantajele procedurii simplificate includ termenele mai scurte şi formalităţile mai reduse. Teoretic, o companie ce urmează să intre-n faliment NU ar avea acces la un asemenea contract-public.
Această manevră reprezintă o gură de oxigen pentru LDP, care în urma contractului de întreținere a DJ 151 va putea încasa peste 4 milioane de lei din bani publici pentru realizarea unor reparații la anumite sectoare de drum.
Teoretic, lucrările ar trebui verificate de funcționari din cadrul Consiliului Județean, înainte de decontarea fiecărei facturi.
DJ 151 – un drum de 30 de MILIOANE de euro, IGNORAT de administrația Radu Moldovan! Șeful PSD a făcut cârpeli cu cei 7 MILIOANE de lei din scrisoarea de garanție!
Imediat ce regele asfaltului a fost arestat, Radu Moldovan i-a executat scrisoarea de garanție în valoare de 7 MILIOANE de lei. Banii au intrat în conturile CJ și au fost folosiți pentru refacerea lucrărilor neconforme ale acestui sector de drum.
„Drumul președinților” a fost sintagma folosită de Moldovan la momentul inaugurării acestui proiect, care a început de pe vremea lui Gheorghe Marinescu.
Lucrările de reabilitare a DJ 151 au fost derulate în mandatul lui Liviu Rusu, care a susținut la acea vreme că proiectul a fost refăcut aproape în totalitate și că finanțarea acestui proiect este exclusiv meritul administrației sale.
DJ 151 este cel mai lung drum judeţean din Bistriţa-Năsăud care traversează localitățile: Sigmir, Blăjenii de Sus, Blăjenii de Jos, Şintereag, Şieu Odorhei, Coasta, Şirioara, Chiraleş, Lechinţa, Vermeş, Sângeorzu Nou, Sânmihaiu de Câmpie, Zoreni, Budeşti, Budeşti Fânaţe şi Ţagu până la limita cu judeţul Mureş.
Sub managementul lui Radu Moldovan, LDP-ul are datorii de 1 MILION de euro!
Conform raportului întocmit de auditorii financiari ai firmei FRADIENT SRL din CLuj, firma “de drumuri” a Consiliului Județean are un total de datorii pe termen scurt de 4.2 milioane de lei, din care 1.1 milioane de lei, către furnizori, și 3.1 milioane reprezintă alte datorii.
Datoria este formată din 2 mari găuri: una în 2017 în valoare de 2.1 milioane de lei și una în 2018, în valoare de 2.6 milioane de lei!
Îi mănâncă FALIMENTUL, deși PSD-iștii spun că de fapt e privatizare!
Cu datorii de peste 1 MILION de euro, oameni slab-calificați și echipamente învechite, e greu de crezut că vreo companie privată va risca să investească și să salveze LDP-ul. Tocmai de aceea, FALIMENTUL este cea mai probabilă soluție pentru a stopa prejudiciul.
În 2019 , consilierii județeni au aprobat un proiect de hotărâre pentru achiziționarea unor servicii de asistență și consultanță de specialitate pentru pregătirea și realizarea privatizării societății. Sumele necesare pentru plata acestor servicii urmând să fie asigurate din bugetul devenituri și cheltuieli al județului Bistrița-Năsăud.
Metoda de privatizare a SC LDP SA se va stabili în baza strategiei de privatizare propuse, care se va supune aprobării Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud.
LDP-ul e-n cap, dar prinde 2 contracte cu dedicație. Total : 7 MILIOANE de lei, pentru lucrări verificate de oamenii din subordinea lui Radu Moldovan!
Deși se află-n faliment, cu utilaje depășite și oameni prost-salarizați, în 2019 LDP-ul a prins două contracte cu greutate :
1. intreţinere curentă pe timp de vară a drumurilor judeţene din administrarea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud. (3 MILIOANE de lei)
2. Completari si remedieri lucrari aferente obiectivului Reabilitare DJ 151, km 45+710-126+712″. (4 MILIOANE de lei).
Este evident că aceste contracte sunt acordate cu dedicație LDP-ului, firmă care teoretic NU avea voie să prindă aceste contracte, având în vedere situația în care se află. Cu toate astea, Consiliul Județean i-a permis accesul la licitație și prin cele 2 contracte, i-a atribuit lucrări în valoare de 7 MILIOANE de lei.
Citiți și: