Candidatul Alianței Dreapta Unită la funcția de președinte al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Ionuț Simionca, a prezentat joi seara, într-o emisiune la Ziar de Bistrița, viziunea sa cu privire la realizarea Autostrăzii Nordului și a centurii ocolitoare a municipiului Bistrița, obiectiv cuprins în tronsonului 2 al autostrăzii.
Cum poate fi preluată centura ocolitoare la Consiliul Județean!
”Totul ar trebui să fie foarte simplu. Se semnează un parteneriat între Ministerul Transporturilor, Compania Națională de Infrastructură Rutieră și Consiliul Județean. În acest parteneriat, responsabilitatea execuției vine la Consiliul Județean.
Se practică acest lucru și cu siguranță că noi suntem mai interesați de realizarea acestei investiții decât cei de la București. Eu nu știu de ce ministrul PSD și tot Guvernul PSD-PNL nu au prioritizat acest proiect de investiții.
Ei și-au prioritizat funcțiile și sinecurile. Acest lucru mă deranjează pe mine cel mai mult, că nu s-au susținut proiecte în beneficiul cetățenilor“, a spus Simionca.
Autostrada Nordului – proiectul de suflet al candidatului ADU
Acesta a reamintit că în mandatul său de deputat în Parlamentul României a întocmit un proiect de lege pentru construirea Autostrăzii Nordului.
”După proiectul de lege, m-am asigurat că se găsesc surse de finanțare pentru studiile de fezabilitate pentru Autostrada Nordului. S-au făcut studii, de la Vama Oar deja se construiește primul tronson al autostrăzii. Noi suntem parte din tronsonul 2, iar studiile pentru acesta ar fi trebuit terminate anul trecut. Anul acesta ni se promite că vor fi gata în decembrie 2024. Aceste studii trebuiau realizate de o companie privată care a câștigat licitația organizată de CNAIR. Până acum nu s-a hotărât încă varianta optimă.
Sunt trei variante luate în calcul, s-au făcut carotări, studii de sol, de structură pentru că autostrada nu e un obiectiv de investiții ușor de construit. Nu știu ce s-a întâmplat, dar evită unii primari să își dea acordul pentru ca autostrada să treacă pe anumite terenuri, prin anumite zone. Păi domnii primari trebuie să înțeleagă că aceasta nu poate să treacă pe unde vor ei. Autostrada e un obiectiv de investiții major, care pune județul nostru pe hartă și ne ajută să ieșim din izolare. Trebuie găsit traseul cel mai scurt și cel mai bun”, a mai spus Simionca.
Candidatul ADU Bistrița-Năsăud afirmă că a militat pentru un traseu care să preia traficul de pe mai multe văi ale județului, dar actuala administrație județeană a propus alt traseu.
Variantele propuse de Simionca ar rezolva probelmele Județului!
”Eu sunt pentru un traseu care să colecteze traficul de Valea Someșului, cu un nod rutier la intrarea în Bistrița dinspre Dumitra, un alt nod în Gropa Sărății, altul la Josenii Bârgăului, Strâmba. Rezolvam astfel Valea Ilvelor, Valea Someșului, Valea Sălăuței. Toată zona importantă a județului avea acces la această autostradă care cuprinde și centura ocolitoare a Bistriței. Actuala conducere a Consiliului Județean își dorește un alt traseu, pe la Budac, înțeleg că au agreat deja cu primăriile de pe acolo.
Pe acolo e mai lungă cu 38 de km și mai costisitoare și nici nu deservește atâta populație, dar dacă specialiștii spun că se va face pe acolo, pe acolo să se facă, dar să nu se mai blocheze proiectul. (…) Acesta este și motivul pentru care candidez. Îmi doresc să rezolv lucrurile”, a adăugat Simionca.
Parteneriatul dintre Ministerul Transporturilor și Consiliul Județean, soluția pentru ca Bistrița să aibă centură ocolitoare
”Concret, dacă voi câștiga un mandat de președinte la Consiliul Județean, facem un parteneriat cu Ministerul Transportului, trecem execuția centurii municipiului Bistrița în sarcina Consiliului Județean și se poate construi. Și Becleanul a făcut asta.
Sunt modele de bune practici și la Bihor, la Timiș, la Prahova. (…) Politicul aflat la butoane în aceste vremuri ar trebui să se gândească cum să rezolve această problemă și să pună presiune”, mai afirmă candidatul ADU.
CMF 21240022