Primăria Bistrița a comandat o mașină de ridicări-auto pentru a începe marea HINGHERIADĂ a vehiculelor parcate aiurea. În 2012, primarul Ovidiu Crețu a hotărât să achiziționeze utilajul și a demarat procedurile, urmând ca TOȚI banii încasați de la șoferi să intre în contul instituției. Între timp, mașina comandată a sosit la Bistrița, dar zace nefolosită în curtea D.S.P-ului. Până acum se tooot bate apa-n piuă, deoarece primăria a pus carul înaintea boilor și a uitat să întocmească o hotărâre de Consiliu Local, privind tarifele, personalul, condițiile de ridicare, asigurările, depozitarea și alte detalii, în noile condiții.
După bugetarea investiției, organizarea caietului de sarcini și finalizarea licitației, autospeciala a fost livrată, iar ulterior au adăugat un braț care rezistă până la 5 tone. Utilajul a costat 391.600 de lei (fără T.V.A) și a ajuns la Bistrița în urmă cu șase luni. Firma EVW HOLDING S.R.L. din Cluj a câștigat contractul de achiziții publice privind această investiție.
Până în 2012 , DUMCOR se ocupa de această operațiune la nivelul municipiului, dar contractul cu firma patronată de Corneliu Roșu a expirat și NU a mai fost prelungit. La acea vreme, existau probleme contractuale, deoarece la ridicarea unei mașini trebuia să participe un echipaj mixt, de la Poliția Rutieră și de la Poliția Comunitară, iar cum acest lucru NU se întâmpla întotdeauna, administratorul firmei NU putea înregistra profitul scontat… În plus de asta, în anul 2011, Protecția Consumatorului a amendat firma de ridicări cu 5.000 de lei, pe motiv că operațiunile NU se desfășurau tocmai legal. 300 de lei plătea un șofer pentru a-și recupera mașina ridicată, la care se adăugau minim 150 de lei amendă. Rămâne de văzut dacă Primăria Bistrița va păstra valoarea tarifelor de până acum.
Vezi aici regulamentul de ridicări auto, aflat deocamdată în vigoare, dar care NU poate fi aplicat în noile condiții:
La Bistrița NU se mai ridică mașini de 3 ani încoace, însă cu toate că au avut atâta timp la dispoziție, aleșii locali NU au realizat cadrul legal în acest sens. În cele din urmă, până la scormonirea legii au ASCUNS mașina de 4 MILIARDE, mascând astfel ineficiența unei administrații care toacă banul public după bunul plac.