Mai mulți locuitori de pe strada Ghinzii și-au montat stâlpii de gard fix pe zidul de sprijin prevăzut în proiectul pistelor de bicicletă. Pentru această manevră, nimeni NU a solicitat autorizație de gard și combinația s-a făcut la mica înțelegere cu constructorul.
Primăria a închis ochii la această schemă românească, pentru a NU pune în pericol sistarea lucrărilor la un eventual proces pentru limita de proprietate.
Măsurătorile din acte NU sunt conforme cu cele din teren! Argumentul e pueril și acest aspect arată amatorism în urbanism și lipsă de reacție a Primăriei Bistrița!
Lucrarea arată inestetic, cu 4 zone în care sunt montați astfel de stâlpi.
Ceilalți vecini nu au beneficiat de tratament special și lucrarea arată inestetic, cu garduri retrase după zid și cu zone în care stâlpii sunt cocoțați pe zid.
Lucrarea de 4.5 milioane de euro este executată de CML.
Ce zice inginerul Moldovan, omul care a-ncercat să împace vecinii și le-a pus stâlpii pe zidul de sprijin realizat din bani europeni!
Proiectul în valoare de 4.5 milioane de euro prevede construirea pistelor de biciclete pe mai multe zone din Bistrița. Proiectul a fost realizat din birou, de o altă companie. iar licitația a fost câștigată de CML.
În teren, situația nu corespundea cu hârtiile, motiv pentru care proiectul a fost modifcat de mai multe ori.
Realizarea pistelor de bicicletă a fost prelungită excesiv. Se lucrează în ritm alert să nu se rateze finanțarea. Pe Valea Ghinzii s-au realizat ziduri de sprijin și lucrări de drenaj.
Probleme au apărut pe parcurs, când unii vecini au solicitat amplasarea gardurilor pe zidul de sprijin. Acest aspect i-a deranjat pe unii locuitori, care au făcut sesizări.
Gardurile au fost pus aiurea, dar momentan e liniște!
„Stâlpii de gard s-au amplasat la limita de proprietate, așa cum zice legea! Într-adevăr, în proiect NU este prevăzut ca zidul de spijin să aibă stâlpi, dar vă explic cum s-a ajuns la acest compromis, să-i zicem. La realizarea zidului am intervenit pe unele zone și am produs mici pagube, cum se întâmplă la astfel de lucrări….
Am convenit împreună cu proprietarii afectați să montăm acești stâlpi de gard și pe unele zone, vecinii i-au montat, nu noi… Am acționat rapid, ca să putem finaliza consolidările, deoarece avem utilaje și oameni mobilizați în zonă.
Acuma, dacă se pune problema, o să-i demontăm. Este un aspect minuscul, raportat la amploarea lucrării. Repet: dacă cei din Primărie ne solicită, vom demonta stâlpii de pe zid și proprietarii o să își facă alt gard, dincolo de zid. Oricum, structura de rezistență nu este afectată… au fost montați la 30 de centimetri, adâncime, deci NU e niciun fel de problemă.”
Pistele de biciclete: un proiect făcut din birou, de la București cu numerase probleme. Primăria și CML au făcut un pact de colaborare în interesul cetățenilor!
„În teren, situația e complicată și soluțiile impuse prin proiect au trebuit modificate! S-a luat la pas fiecare străduță și s-au schimbat soluțiile din proiect, referitoare la arbori, trotuare, benzi de circulație etc.
Proiectul a suferit numeroase modificări pe parcurs, aspect care a complicat puțin situația. Noi, ca și firmă avem pierderi, de exemplu asfaltul s-a scumpit de două ori, fierul, la fel, mâna de lucru s-a scumpit…. o serie de aspecte care nu s-au luat în calcul.
Zidurile de sprijin de pe Valea Ghinzii sunt o lucrare complexă. În zonă am realizat un sistem de drenaj, care NU era prevăzut în proiect, am reușit să salvăm foarte mulți arbori…. a fost enorm de lucru și am colaborat excelent cu cei de la Direcția Tehnică.
Ulterior, proiectul a suferit modificări și termenele s-au devansat dar tragem tare și vrem să predăm lucrarea cât mai repede.” – a completat reprezentantul CML.
City-managerul Florin Găurean e omul lui Turc și cel responsabil cu proiectele-cheie! A spus că se fac verificări! Pân-acum, niciun vecin NU și-a dat jos gardul de pe zid!
Amenda pentru GARD ilegal e mare:
Există, însă, unele modificări pentru care nu este necesară obținerea unei autorizații, enumerate în art. 11 din Legea 50/1991: „Se pot executa fără autorizaţie de construire următoarele lucrări care nu modifică structura de rezistenţă şi/sau aspectul arhitectural al construcţiilor: a) reparaţii la împrejmuiri, acoperişuri, învelitori sau terase, atunci când nu se schimbă forma acestora şi materialele din care sunt executate.”
Așadar, împrejmuirea unui teren fără autorizație de construcție se sancționeaza conform legii cu amendă cuprinsă între 1.000 RON și 100.000 RON și obligativitatea intrării în legalitate într-un termen stabilit prin procesul verbal ori cu obligativitatea demolării gardului.
La fel ca Linia Verde și Axa Gării, proiectul Pistelor de Biciclelte trebuie finalizat până în 31.12.2023. Lucrările s-au realizat pe mai multe tronsoane, sunt avansate și constructorul spune că va închide proiectul la timp…
Până la această oră, niciun locuitor NU și-a demontat gardul pus pe zid și se pare că lucrarea va fi recepționată cum e acum, total inestetic!
Pai și pe partea celelata, când faceți în reportaj despre trotuar, are segmente și mai late și mai înguste, pai ce trotuar e acela? Cei care au lăsat spațiu din terenul lor si au construit gardul cu 1,5 m de la sosea pe acolo trotuarul e mai lat, conform legii cei care nu au lăsat spațiu pentru trotuar ar trebuii sa și dărâme gardul și sa facă trotuarul la fel peste tot. Dar și acolo s a mers la înțelegere cu constructorul. Vai și amar de specialiștii de urbanism din primarie
Cand am spus eu ca HURBANISMUL este pentru unii muma si pentru altii ciuma s-au uitat la mine toti ca boii la poata noua. Le amintesc ca din 2007 am platit o autorizatie pentru casa facuta cu acte beton pe terenul meu cu parat de tata de la sasi in 1939 insa Urbanistii si juristii care fac curu mare tot pe acelasi functii, se fac ca nu vad neregulile tocmai pe domeniile publice. Baietii au stiut in schimb sa imi produca mie neplaceri timp de 16 ani.