Noi limitatoare de viteză vor fi amplasate într-o zonă intens circulată ce aparține de municipiul Bistrița, fiind vorba despre strada Valea Sigmirului. Locuitorii din această zonă au semnalat Primăriei Bistrița că unii șoferi circulă cu viteză, punând în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic. Oamenii au cerut autorităților locale să ia măsuri pentru a reduce riscurile producerii unor accidente.
În aceste condiții, reprezentanții Primăriei Bistrița alături ce cei ai Inspectoratului Județean de Poliție Bistrița-Năsăud s-au deplasat în teren pentru a analiza situația. În urma consultărilor dintre cele două instituții s-a luat decizia amplasării a două limitatoare de viteză pe strada Valea Sigmirului. Unul va fi amplasat la intersecția cu strada Aleea Trifoiului, iar cel de-al doilea la intersecția cu Aleea Fragilor.
”Nu-mi plac aceste limitatoare de viteză, dar din păcate mulți conducători auto nu conștientizează că în localități trebuie să circulăm cu viteză redusă, iar eu cred fără îndoială că viața copiilor noștri și a noastră are prioritate”, a declarat viceprimarul municipiului Bistrița, Cristian Niculae.
Limitatoarele de viteză sunt eficiente pentru reducerea vitezei de deplasare a mașinilor.
Primăria Bistrița a recurs la astfel de soluții și pe strada Valea Budacului.
Acele gâlme numite limitatoare de viteză reprezintă o solutie primitivă, ceea ce demonstrează că viceprimarul Niculae, alias Wannabe n-a auzit despre conceptul de „Smart City” (oras inteligent), ce defineste un oras care foloseste tehnologia pentru a imbunatati viata locuitorilor. Un astfel de oras „smart” colecteaza informatii si foloseste tehnologia moderna pentru a fluidiza traficul, a imbunatati transportul public, a reduce poluarea si consumul de energie, relatia cetatenilor cu autoritatea, conditiile de locuire si sistemul de sanatate si educatie. Cele mai importante componente ale conceptului „Smart City” sunt legate de mediu si mobilitatea urbană. Pentru ca un oras sa devina inteligent este nevoie de un „Smart City Plan” care prevede conectarea infrastructurii, colectarea datelor si furnizarea informatiei in timp real. Tendintele actuale includ abordarea descongestiei traficului rutier prin gestionarea inteligenta a mijloacelor de transport, stimularea si tehnologii pentru a incuraja cât mai multi oameni sa utilizeze transportul public. Aceasta presupune si schimbarea infrastructurii datorita utilizarii seturilor mari de date, a automatizarii si a comunicatiilor intre dispozitivele IT. Un prim pas este introducerea in intersectiile aglomerate a „semafoarelor inteligente”. Acestea sunt asistate de camerele de filmat și senzorii din asfalt ce urmăresc permanent traficul, determinând direcția, sensul, viteza și frecvența fiecărui vehicul sau pieton și transmit informațiile unui computer. Acesta utilizează o sumă de algoritmi, pentru a determina schimbarea optimă a culorilor semaforului, fluidizând la maximum circulația din intersectia respectivă.