Sindicatele din Educaţie vor declanşa luni, 22 mai, greva generală, a anunţat, miercuri, la finalul unor discuţii cu premierul Nicolae Ciucă, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Simion Hăncescu.
”Concluzia este clară, promisiunile sunt subţiri, doar că Anexa opt se va aplica şi că în Programul de guvernare o să fie lucruri concrete legate de grila de salarizare, iar Educaţia va fi o prioritate. Oamenii aşteaptă altceva şi este limpede că de luni va fi grevă generală. Este voinţa oamenilor. Mandatul nostru este de a veni cu ceva concret. Am cerut astăzi, de exemplu, să se rezolve şi problema inflaţiei, adică să vină cu un act normativ care să acopere rata inflaţiei. Acest lucru se poate face. Este posibil să mai avem o discuţie cu premierul luni, mai este timp să găsească soluţii, dar până atunci mesajul nostru este clar: grevă generală din 22 mai, orele 08:00”, a anunţat liderul Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ.
Hăncescu a subliniat că greva generală este susţinută de peste 70 la sută dintre membrii de sindicat, ceea ce înseamnă că aproximativ 105.000 de cadre didactice vor intra luni în grevă.
Revendicările sindicaliştilor din Educaţie vizează: majorarea salariilor personalului din învăţământ, în conformitate cu importanţa socială a muncii prestate, plecând de la principiul salariul profesorului debutant să fie cel puţin egal cu salariul mediu brut pe economie, salarizarea întregului personal didactic de predare urmând să se realizeze în mod progresiv, în raport de funcţie, studii, vechime şi grad didactic; instituirea regulii indexării anuale a salariilor personalului plătit din fonduri publice, cu rata inflaţiei; plata orelor suplimentare efectuate de personalul didactic auxiliar şi nedidactic.
De asemenea, sindicaliştii solicită acordarea sporurilor pentru condiţii de muncă personalului din învăţământ; acordarea drepturilor prevăzute în legislaţia în vigoare şi contractele colective de muncă aplicabile (decontarea navetei, plata indemnizaţiei de instalare, acordarea concediului de odihnă suplimentar, compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat etc.); creşterea anuală a investiţiilor în învăţământ, pentru îmbunătăţirea bazei materiale şi a infrastructurii; renunţarea la aplicaţia EduSal şi înlocuirea acesteia cu un program informatic de salarizare gestionat şi administrat de Ministerul Educaţiei.