Ziua fără automobil a BLOCAT orașul fix în zonele de maxim-interes din oraș: zona Prefecturii și zona Primăriei. Sensurile giratorii NU au putut asigura fluidizarea traficului și întreg orașul a fost paralizat timp de câteva ore.
Sensurile giratorii, aproape blocate: Poliția Locală și Poliția Rutieră au ABSENTAT din peisaj!
Bulevardul Republicii a fost super-aglomerat, de asemenea și Bulevardul Decebal: rute alternative folosite de șoferi. Cel mai mare ambuteiaj s-a creat în zona Coroana de Aur, pe străzile Bistricioarei și în Piața Petru Rareș, dar și în zona sensurilor giratorii. Poliția Locală și Poliția Rutieră au absentat din peisaj și un singur echipaj a fost văzut pe strada Dornei.
HAOS în trafic de ziua fără automobil în orașul fără piste de biciclete! Cam așa arată Bistrița când e închisă axa Dornei – Șincai, cu un primar aflat la al III-lea mandat care NU a găsit încă soluții de fluidizare! Ce sfaturi îi dați?
Ziua fără automobil a implicat o serie de activități fără sens, în condițiile în care orașul NU are nici măcar o pistă de biciclete ca lumea, care să traverseze orașul și să facă legătura între principalele instituții. La sediul Primăriei Bistrița s-au făcut desene pe asfalt, s-a montat o bicicletă care îți încarcă telefonul mobil și s-au împărțit pliante. Liniște de mormânt pe străzile Dornei – Șincai. Ambele străzi au fost închise circulației și au fost folosite de copii care se jucau cu mingea pe maidan, ca pe vremuri. Din când în când câte un biciclist răzleț pedala agale pe cele două artere care astăzi au avut regim special.
La ceas de seară, alaiul primarului a făcut un tur de oraș pe bicicletă, imagine care sfidează șoferii care astăzi au avut nervii întinși la maxim, dar și bicicliștii care așteaptă pistele, de mai bine de 6 ani!
Promisiuni-promisiuni-promisiuni! Pistele de biciclete sunt la faza de proiect tehnic și se vor cere bani europeni pentru un astfel de proiect! În 2 mandate jumătate, Crețu NU a făcut nicio pistă ca lumea!
Primăria Bistrița a BIFAT un eveniment dar a scos în evidență neputința administrației locale la două capitole MAJORE: – fluidizarea traficului în oraș și realizarea de piste de biciclete, capitole la care NU este niciun plan concret de acțiune și de ani-buni se folosesc aceleași scuze privind realizarea de studii de trafic, studii de fezabilitate etc. Spre exemplu, pistele de biciclete reprezintă o promisiune de-acum 8 ani, însă abia în 2012 s-a realizat un studiu de trafic privind un astfel de proiect ce urma a fi depus spre finanțare. În 2017 avem speranțe în privința accesării finanțării europene pentru un astfel de proiect ce putea fi implementat din bugetul local, investiție care la această oră ar fi fost funcțională…
Situație alarmantă în orașul-medieval, sufocat de mașini!
Orașul este sufocat în zilele de sărbătoare (când populația din mediul rural vine la oraș) sau când se efectuează lucrări la drumuri în intersecțiile-cheie. Fără un plan de urgență, situația va deveni alarmantă în ce privește traficul-auto și parcările publice, prin prisma numărului mare de mașini second-hand care au fost înscrise în circulație, dar și din cauza unei administrații care se mișcă foarte lent și NU a găsit soluții pentru fluidizarea traficului în regim de urgență!
Citiți și:
Da, mai mergeți si pe jos! Bine face primarul! Obezilor ce sinteti!
Un primar dezastru,trafic dezastru!