Compania de dezvoltare imobiliară Element Development merge înainte cu proiectul privind construcția galeriei comerciale Bistrița Retail Park, de pe Calea Moldovei, numărul 13, lângă Selgros.
Cu toate că se vehiculau ipoteze cum că investitorii ar fi renunțat la idee, toate acestea s-au dovedit a fi false, asta deoarece începând cu data de 11 septembrie 2017, lucrările de amenajare a galeriei comerciale au fost demarate.
”În zonă se desfășoară lucrări, deci da, investiția merge înainte. Nu am avut niciodată intenția de a renunța la investiție. Se merge în linie dreaptă si vom deschide centrul comercial la sfârșitul lunii martie. Informațiile (n.r. – conform cărora investiția nu s-ar mai realiza) au fost de rea credință, mergându-se probabil pe zvonuri și nu pe realitate, iar noi nu am fost niciodată întrebați despre acest lucru” a declarat Ionuț Bordei (foto stânga) – CEO Element Development pentru Ziar de Bistrița.
Până acum, în zonă s-au executat lucrări de construcție a magazinului Selgros, investiție separată de cea privind construcția mall-ului și realizată de Selgros Cash&Carry. Magazinul este gata și marea deschidere va avea loc chiar la finele acestei săptămâni, pe 15 septembrie. Dar lucrările în zonă nu se încheie aici.
Element Development continuă cu investiția privind amenajarea unei galerii comerciale în valoare de 7,5 milioane de euro, estimată că va fi gata în primăvara anului viitor, undeva la finele lunii martie. Antreprenorul general al proiectului este compania locală Campeador, care a intrat deja cu utilajele în șantier.
Ce va cuprinde Bistrița Retail Park?
Bistrița Retail Park va cuprinde pe lângă magazinul Selgors Cash & Carry și un centru comercial de tip galerie care se va întinde pe o suprafață de 9.000 de mp cu 22 de spaţii ce vor fi închiriate. CBRE România este compania de consultanţă imobiliară care se ocupă exclusiv de procesul de închiriere.
“Bistriţa este un oraş cu potenţial ridicat pentru retail, iar acest lucru este confirmat de interesul retailerilor pentru proiectul nostru. Ancora de food este deja securizată şi va avea 6.000 mp. După expansiunile din oraşele mari, retailerii iau deja în calcul şi oraşele cu până în 100.000 de locuitori, iar Bistriţa este un exemplu de succes pentru dezvoltarea retailului local”, a declarat pentru Wall-Street Carmen Ravon, head of retail leasing în cadrul CBRE România.
Din datele făcute publice până acum, Element Development a semnat deja un contract cu retailerul danez de mobilă şi accesorii JYSK pentru o suprafaţă de 1.275 mp în Bistriţa Retail Park, în curând, urmând să fie făcute publice și alte companii cu care au semnat contracte.
Investitorii doresc să meargă pe un concept nou, cel de ”strip mall”, adică un mall în aer liber care presupune organizarea spațiilor comerciale la parterul clădirii, intrarea făcându-se din stradă. În următorii cinci ani, specialiștii în domeniu se așteaptă ca numărul strip mall-urilor livrate anual să depăşească numărul centrelor comerciale de tip mall.
Despre Element Development
Compania de dezvoltare imobiliară Element Development a fost înființată de Ionuț Dumitrescu, un om de afaceri cu o vastă experiență în domeniul imobiliar. În perioada 1997-2007 a dezvoltat firma de consultanță Eurisko, care a fost vândută în februarie 2008 către CB Richard Ellis, liderul mondial mobiliar. După această tranzacție s-a focusat pe business-ul de dezvoltare imobiliară prin achiziția de terenuri, construcția și vânzarea proiectelor.
Bistrița va avea două mall-uri! Firmele concurente se judecă între ele!
La nici un kilometru distanță de investiția realizată de Element Development, un alt proiect ambițios prinde contur – B1 Retail Park, cel de-al doilea mall din municipiu, situat tot pe Calea Moldovei, în apropiere de Kaufland.
Noul centru comercial este dezvoltat de Apple Development, companie care face parte din cel mai mare grup investitor în astfel de retail park-uri din Belgia – Mitiska Reim. Magazinele se vor întinde pe o suprafață de 10.000 de metri pătrați, urmând să fie amenajate și 500 de locuri de parcare. Aici se vor crea aproximativ 250 de locuri noi de muncă, după cum estimează investitorii, care susțin că până la finele acestui an întreaga investiție va fi finalizată. Mall-ul care se pregătește aici reprezintă însă doar o primă etapă dintr-un amplu proiect. Dezvoltatorul intenționează să construiască şi blocuri de locuinţe şi chiar clădiri de birouri. Conform proiectului vor fi ridicate 10 imobile, dintre care în șapte vor fi amenajate blocuri de locuințe cu 4, 5 sau 6 etaje, ce se vor întinde pe aproximativ 5.000 de metri pătrați.
Cei doi investitori așteaptă o decizie a instanței bistrițene!
Cum mereu unde sunt două companii cu același profil există concurență, în data de 24 mai, Element Development a acţionat în instanță competitorii, adică pe cei de la Apple Development. Investitorul a chemat în judecată şi Primăria Bistriţa.
Se pare că se contestă autorizaţiile şi documentele emise de către Primăria Bistriţa pentru cei care construiesc lângă Kaufland. Obiectul dosarului este „anulare act emis de autorităţi publice locale”. Judecătorii Tribunalului Bistriţa-Năsăud au stabilit ca prim termen de judecată data de 15 septembrie 2017. Rămâne de văzut ce sentință va da instanța bistrițeană în privința celor două firme concurente.