La vizita prim-ministrului Sorin Grindeanu din primăvară, liderii PSD au promis că vor re-deschide ruta Ilva Mică – Rodna Veche. La câteva luni distanță, PSD-iștii au prezentat marea realizare și au făcut operațională ruta închisă acum câțiva ani.
DIGI 24: Mult fast pentru puțin! Avem un tronson 21 de kilometri de cale -ferată, ne-electrificat, năpădit de buruieni! Viteza de rulare e mai mică decât acum 78 de ani. Se merge în medie, cu 28 de km/h!
Președintele Consiliului Județean a participat la redeschiderea rutei Ilva Mică- Rodna Veche, eveniment la care au fost prezenți Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc și Ștefan Ioniță, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). De asemenea primarii Valentin Grapini din Rodna și Ioan Szabo din Șanț au asistat la această re-deschidere a rutei de cale ferată.
Evenimentul a fost prezentat cu mare-fast de administrația județeană, care prin vocea președintelui CJ amintit de măsurile Guvernului PSD privind biletele de tren gratuite pentru studenți, dar și investițiile derulate în județ: Poarta Transilvaniei, modernizarea DN 17 C și D.
50.000 de oameni vor avea acces la calea ferată de la Ilva Mică la Rodna Veche, rută re-deschisă circulației acum câteva zile. Viteza: 28 de kilometri pe oră pe acest tronson, adică 48 de minute între Ilva Mică și Rodna Veche. În 1939, adică acum 78 de ani, durata era 37 de minute. În urmă cu câțiva ani, calea ferată a fost concesionată unui operator privat, care a renunțat la contract, deoarce NU era rentabil. Chiar dacă tronsonul Iva Mică – Rodna Veche NU va fi profitabil, acesta va funcționa pe bază de subvenții de la Stat.
Citiți și: