Primarul orașului Beclean, Nicolae Moldovan, a vorbit în cadrul unei emisiuni televizate despre soluțiile pe care le-a identificat împreună cu Consiliul Local pentru fluidizarea traficului în oraș.
Acesta a explicat chiar și situația cu care se confruntă în ceea ce privește construirea centurii de ocolire a orașului Beclean care a fost cuprinsă în Master Planul General de Transport, dar care, deocamdată, reprezintă doar o promisiune.
Centura promisă de Ministerul Transportului, în stand-by
”Noi ca administrație locală am făcut toate demersurile necesare din punct de vedere legal. Atunci când s-a făcut de către Ministerul Transporturilor un Master Plan de Transport Național, orașul Beclean, spre surpriza altor orașe mai mari, a fost prins în acest proiect. Am avut un Guvern responsabil, am avut un premier care a fost chiar în vizită în orașul Beclean, domnul Grindeanu (n.r. – fostul premier Sorin Grindeanu), apoi am avut un alt ministru responsabil, domnul ministru Cuc (n.r. – fost ministru al Transporturilor – Alexandru Răzvan Cuc), care a venit la Beclean și și-a luat acest angajament, dar mișcările politice sunt foarte rapide. Cei doi nu mai sunt în Guvern, acum așteptăm să vină alții, la fel de responsabili și pe care să îi aducem din nou la Beclean, să le reamintim de această centură, care e în atribuția Ministerul Transporturilor și nu în administrarea primarului Nicolae Moldovan sau a Consiliului Local. Noi ne-am făcut datoria, centura e în Master Plan. Așteptăm să vedem acel studiu de fezabilitate, să fie aprobat, să fie fundamentat și să înceapă Ministerul Transporturilor. Noi nu putem face nici trafic de influență, nici nu putem grăbi lucrurile, nici să le impulsionăm” a declarat Nicolae Moldovan în emisiunea Impact de la postul local de televiziune AS-TV.
Până când centura promisă de Guvernul PSD se va realiza, Primăria Beclean are planuri mari: alte trei variante ocolitoare realizate cu bani europen
”Noi nu am stat cu mâna în sân, ci am găsit și alte soluții care intră în atribuțiile noastre. Începând din acest an, Consiliul Local Beclean a fundamentat o soluție care este complementară sau este la îndemâna noastră. Am hotărât că vom face trei variante ocolitoare a orașului Beclean. Vom face de data aceasta trei centuri, dar niciuna nu va prelua TIR-urile, transportul greu ci doar transportul ușor, va prelua sub 7 tone. Am aprobat toate sumele necesare să facem aceste demersuri. Nu este simplu cu cele trei centuri ocolitoare, sunt sume enorme și am găsit și soluția finanțării. Nu printr-un credit, deși era o soluție și această variantă pentru asemenea obiective ar fi meritat, dar nu a fost cazul pentru că am găsit fonduri europene pe mobilitate urbană pentru această investiție. 99,99 la sută este eligibil acest proiect (n.r. – care a primit un titlu sugestiv ”Drumul Gării din Beclean”) și cu această ocazie vom face cele trei variante ocolitoare” a declarat primarul orașului Beclean referitor la investiția ce are o valoare de circa 5 milioane de euro.
Prima variantă, de aproape 1,6 km, de la intrarea în orașul Beclean dinspre Bistrița, va merge în dreapta spre râul Someș și ocolește tot centrul orașului. De asemenea, tot la intrarea în orașul Beclean dinspre Bistrița vor fi amplasate 10 semafoare pentru că în această zonă se intersectează cinci străzi. Vor fi semafoare inteligente, cu senzor, care monitorizează numărul de mașini intrate în intersecție. Totodată, străzile pe care va trece varianta 1 vor fi complet modernizate, la ora actuală fiind străzi pietruite, vor fi amenajate trotuare și piste pentru biciclete. Această variantă va face legătura chiar și cu viitoarele blocuri ANL care se construiesc la Beclean pentru medici și personal medical.
Varianta a doua, de circa 1,5 km, prevede ca de la intrarea în orașul Beclean dinspre Bistrița se va merge spre stânga, pe strada paralelă cu linia de cale ferată, strada Crișan, apoi pe strada Bobâlna și de aici varianta va permite mai multe ieșiri, pe mai multe străzi din orașul Beclean.
Varianta a treia, de 2,6 kilometri, este varianta care va merge spre Figa, se ajunge pe strada Horea și se merge spre ieșirea către Dej. Aceasta este varianta care va ocoli total orașul Beclean, care îi va scoate pe șoferi la intersecția DN 17 cu drumul spre Nușeni.
”De la sfârșitul anului 2018 – începutul anului 2019 cele trei variante vor da o soluție care stă în puterile noastre pentru fluidizarea traficului în orașul Beclean” a completat primarul.
Aceste trei variante nu vor fi dedicate traficului rutier de mare greutate, astfel că autotrenurile tot prin centrul orașului vor trece. Însă, pentru șoferii mașinilor până în 7 tone, aceste variante ocolitoare vor reprezenta ”gura de oxigen” de care au nevoie și vor fluidiza traficul.
Evitati sa faceti centuri langa scoli si licee , fiiti oameni intelepti
Abureli pt.naivi !frecție la un picior de lemn!
abureli pt.naivi.frectie la un picior de lemn !
pe crisan centura !! aia mai lipseste masina dupa masina si sa dus naibii orice liniste !!! nu vrem pe crisan ruta ocolitoare pentru ca e echivalentul ” a da cu bota in balta „
Mare noroc pe noi…numai i/responsabili in acest guvern…si lingai la Beclean. Bravo tovarasi!