Autoritățile din județul Bistrița-Năsăud au primit aviz de la Ministerul Sănătății pentru a modifica structura Spitalului Județean de Urgență Bistrița, pas necesar în procesul de autorizare a heliportului construit pe terasa superioară a unității medicale, a anunțat președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan.
Potrivit șefului administrației județene, următorul pas este de a angaja personal care să asigure buna funcționare a heliportului. Ulterior, se va solicita autorizație de la Autoritatea Aeronautică Civilă, după care heliportul va putea fi utilizat.
”După repetate discuții și telefoane date, săptămâna trecută am primit avizul de modificare a structurii Spitalului Județean de Urgență Bistrița. Săptămâna aceasta vom avea o ședință extraordinară a Consiliului Județean prin care vom modifica structura spitalului și vom putea da drumul la concurs pentru a angaja administratori pentru heliport și pompieri specializați. Înainte de a veni elicopterul, ei trebuie să fie prezenți, să asiste aterizarea și decolarea elicopterului. După ce noi vom aproba noua organigramă și noua structură a spitalului, prin care vom introduce în mod oficial și legal heliportul în structura unității de primiri urgențe, vom da drumul la angajări și apoi vom trimite acești angajați la o companie autorizată din București pentru calificare. După ce îi vom avea pe toți acești oameni pregătiți, vom trimite dosarul la Autoritatea Aeronautic Civilă, care trebuie să ne autorizeze funcționarea heliportului. Sper ca acest proces să se deruleze repede și să avem heliportul funcțional în scurt timp”, a declarat Emil Radu Moldovan într-un interviu pentru postul local de televiziune AS-TV.
Obținerea autorizației de la Autoritatea Aeronautică Civilă este ultimul pas necesar pentru ca heliportul să devină funcțional.
Realizarea heliportului pe terasa superioară a Spitalului Județean de Urgență Bistrița a presupus o investiție de 1,5 milioane de euro, sumă asigurată din bugetul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.