Începând de luni, 7 decembrie, Primăria Bistrița pune la dispoziția cetățenilor o platformă digitală prin intermediul căreia bistrițenii vor putea comunica mult mai ușor cu administrația locală. Astfel, cetățenii vor fi consultați cu privire la proiectele pe care administrația locală intenționează să le implementeze, dar și cu privire la modul în care va fi structurat bugetul municipiului. De asemenea, tot prin intermediul acestei platforme, se vor putea face sesizări în timp real cu privire la problemele identificate de cetățeni în oraș.
”De luni, din 7 decembrie, punem la dispoziția cetățenilor o platformă digitală prin care aceștia vor fi consultați cu privire la toate proiectele pe care Primăria Bistrița le va derula, fie că vorbim de proiecte de investiții, culturale, educaționale sau de orice altă natură. Această aplicație are deja un istoric. Ea este folosită în orașe și municipii importante din țară, precum Cluj-Napoca, Baia Mare, Alba Iulia, Râmnicu Vâlcea, Pitești”, a declarat primarul Ioan Turc.
Sursa citată a completat că platforma digitală se numește CityHealth și pune la dispoziția utilizatorilor trei module – consultare publică, bugetare participativă și sesizări în timp real cu privire la problemele identificate de cetățeni.
”Un modul de consultare publică a cetățenilor. Cu această opțiune vom da posibilitatea fiecărui cetățean căruia îi pasă de ceea ce se întâmplă în comunitate să se exprime. Cetățenii vor putea răspunde la sondajele inițiate de către Primărie, prin intermediul acestei aplicații mobile. Răspundurile vor fi date tot prin intermediul aplicației. De asemenea, această aplicație pune la dispoziția bistrițenilor și un modul de bugetare participativă. Am spus în campania electorală că o parte din bugetul municipiului Bistrița va merge către cetățeni. Oamenii vor spune ce proiecte consideră că sunt importante pentru Bistrița și comunitatea bistrițeană. Va fi o sesiune de vot, se va stabili un clasament și, în limita unei sume pe care o vom pune la dispoziție, proiectele vor prinde viață, vor fi transpuse în realitate. De asemenea, avem și un modul de raportare a problemelor în timp real și de comunicare cu cetățenii. Din momentul în care un bistrițean a descărcat și instalat aplicația pe telefonul mobil, acesta are opțiunea de a se identifica cu o adresă de email și o parolă sau direct prin intermediul contului de Facebook. După selectarea municipiului Bistrița ca localitate de reședință, cetățeanul va putea trimite instant raportări legate de orice probleme din oraș care afectează cetățenii. Reprezentanții administrației, adică oamenii din Primărie vor vedea despre ce este vorba și vor răspunde cât se poate de repede, răspunsul fiind afișat pe telefonul mobil al persoanei care a semnalat respectiva problemă, fără a fi nevoie de trimiterea unei înștiințări prin poștă sau de deplasarea cetățeanului la Primărie. Deci discutăm de o facilitate de comunicare foarte bună. Cetățenii pot fi puși la curent cu stadiul sesizării. De asemenea, reprezentanții administrației publice vor putea informa cetățenii, în timp real, cu privire la evenimente, acțiuni sau situații de interes public”, a completat primarul.
Aplicația va fi disponibilă începând de luni, 7 decembrie, primarul fiind convins că aceasta este așteptată de foarte mulți dintre locuitorii municipiului.
”Deci, intenționăm ca, începând de luni, comunicarea dintre Primărie și cetățeni să se facă mai bine folosind inclusiv această platformă digitală și sper că oamenii vor gusta această ofertă pe care noi o facem. Cred că vor interacționa cu noi. Bineînțeles, e nevoie și de puțin timp pentru ca amplitudinea relațiilor pe o platformă digitală să ajungă la nivelul pe care ni-l dorim. Important este că îi dăm drumul, că avem această deschidere și că în comunitatea bistrițeană există, din punctul meu de vedere, foarte mulți oameni care așteaptă această formulă și care vor răspunde favorabil”, a adăugat Turc, care a completat că în spatele acestei aplicații va fi multă muncă.
La rândul său, consilierul local Ioan Peteleu a completat că, prin intermediul aplicației CityHealth, comunicarea dintre cetățean și Primăria Bistrița se va face prin intermediul telefonului mobil. Aplicația poate fi descărcată atât din AppStore, cât și din GooglePlay.
În plus, potrivit primarului, până în primăvara anului viitor, și pagina de internet a Primăriei Bistrița va avea o altă interfață.
”Îi asigur pe bistrițeni că digitalizarea este o prioritate. Vom face pași importanți pe această linie, pași concreți și, în acest context, doresc să vă spun că un nou site al Primăriei municipiului Bistrița este pe cale să se realizeze. În primele luni ale anului viitor, dau și un deadline – cel mai târziu până la data de 1 martie 2021, Primăria Bistrița va avea un nou site, cu o altă interfață, mult mai modernă și complexă pentru ca bistrițenii să poată să interacționeze mai ușor cu instituția Primăriei. De asemenea, serviciile din Primărie, acțiunile, activitățile din Primărie vor trece printr-un proces de digitalizare”, a mai spus primarul Ioan Turc.
Bravo SERGIU ! Asa da atitudine .
Domnilor EDILI va felicit cu ceea ce iesiti pe piata, insa puneti domnilor o denumire romaneasca mai lasati-o naibii cu englezizmele ca tot prostul sa fie motivat si sa inteleaga denumirile. Nu gasiti un slogan mobilizator in limba romana ? Important insa va fi modul rapid de rezolvare si votarea concreta in CL a propunerilor venite de la noi. Cred ca nu o sa va faceti un obicei in a aduna ca la insectar ceea ce soseste de la bistriteni. Oricum un pas urias bine asteptat de noi . Cu pesedeul nici la Sfantu -asteapta nu am fi vazut noi una ca asta. FELICITARI ! ….insa nu va culcati pe-o ureche !