Într-o declarație politică susținută la tribuna Camerei Deputaților, Ionuț Simionca, parlamentar de Bistrița-Năsăud, a atras public atenția asupra irosirii banilor publici pentru construirea unei variante ocolitoare a municipiului Bistrița. “Centura Municipiului Bistrița, asta daca se va transforma din promisiuni deșarte în realitate, dacă acest lucru se va întâmpla vreodată, va fi o centură cu totul și cu totul specială: la baza construcției acesteia vor sta cel puțin două studii de fezabilitate, dacă nu trei”, a spus președintele PMP Bistrița-Năsăud în fața plenului Camerei Deputaților.
Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale,transformată astăzi în Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a comandat în 2011 studii de fezabilitate pentru centurile ocolitoare ale orașelor Bistrița, Miercurea Ciuc și Gheorgheni, dar niciuna dintre acestea nu a mai fost realizată, deși s-au cheltuit 3,1 milioane de lei.
Simionca a arătat că centura Bistriței este un obiectiv de maximă importanță pentru comunitatea locală, acesta vorbind despre demersurile sale pentru punerea în practică a acestui proiect: “De doi ani formulez interpelări, întrebări și fac demersuri pentru a debloca acest proiect. Iată că acum văd cum liderii PSD Bistrița-Năsăud, la început de campanie electorală, prezintă o centură pe hârtie și o licitație în curs pentru al doilea studiu de fezabilitate, cu zero bani alocați, fiecare dându-și cu părerea care este traseul potrivit. Mai mult decât atât, i-am cerut vicepremierului Suciu să aibă în vedere acest obiectiv și lucrurile să înceapă să se miște din nou”.
Un NOU studiu de fezabilitate pentru centura Bistriței. Costul documetațiilor: 2.5 MILIOANE de lei! Pentru construcția propriu-zisă NU s-a identificat sursa de finanțare!
CNAIR a reluat recent procedurile pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea construirii variantei ocolitoare a orașului Bistrița. În acest sens, a fost prevăzut un buget de peste 2,5 milioane de lei, fără să fie identificată clar și sursa de finanțare. Dacă nu sunt identificate fondurile în timp util, există riscul ca și acest demers să nu poată fi pus în practică.
Simionca solicită guvernanților ca Centura Bistriței să fie parte-integrantă din Autostrada Nordului!
Parlamentarul bistrițean are soluția pentru această problemă, plecând de la un proiect de lege pe care acesta l-a inițiat, aprobat deja de Senatul României și aflat acum în dezbaterea Camerei Deputaților: “Pentru ca statul să nu fie nevoit să comande al treilea studiu de fezabilitate pentru același obiectiv de investiții, vreau să le spun stimabililor guvernanți că centura Bistriței ar putea fi parte integrantă a Autostrăzii Nordului sau complementară cu aceasta, în ultima situație fiind eventual nevoie de intrări și ieșiri din autostradă în centură, de acces intermediar. Cer Ministerului Transporturilor să lucreze împreună cu Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și Consiliului Local Bistrița pentru a integra cele două proiecte majore de infrastructură, centura și autostrada, astfel încât bistrițenii să beneficieze cât mai curând de avantajele unei infrastructuri de transport la nivelul secolului în care trăim”.
În încheierea declarației sale politice, președintele PMP Bistrița-Năsăud a transmis bistrițenilor, care nu mai cred în promisiunile nerealizate ale reprezentanților puterii, un mesaj: “În fiecare an, bistrițenii sunt amăgiți de actualii guvernanți, care promit și promit, care nu se mai opresc cu realizările pe hârtie, însă nu pun nimic în practică. Promisiunile nu țin loc de drumuri, stimați colegi de la PSD! Vă spun ferm: Bistrițenii s-au săturat să aibă șosea de centură doar pe hârtie!Și închei cu un mesaj pentru toți bistrițenii:într-adevăr, România merită mai mult decât PSD!”
Deputat Ionuț Simionca
Da stimate domn… si sa se realizeze… cand se vor sarbatori ” PASTILE CAILOR ” si pe aici pe la noi … !