Fostul deputat PMP Ionuț Simionca este de părere că liberalii au fost induși în eroare de propriul guvern, făcând referire la situația privind drumul expres Bistrița – Cluj-Napoca, obiectiv de investiții scos din noua variantă a Planului Național de Relansare și Redresare. În schimb, Simionca subliniază că inițiativa sa legislativă privind Autostrada Nordului, care cuprinde și varianta ocolitoare a municipiului Bistrița, merge mai departe.
”Autostrada Nordului și șoseaua de centură a municipiului Bistrița, reglementate prin legea inițiată de mine, sunt singurele proiecte majore de infrastructură rutieră din zonă care sunt finanțate în 2021 de la bugetul de stat. Degeaba m-au criticat liberalii bistrițeni pentru inițiativa mea legislativă, afirmând că autostrăzile nu se construiesc prin legi. Iată că marele proiect PNL – drumul expres Cluj-Napoca – Bistrița – nu are finanțare nici de la buget și nici din fonduri europene, fiind exclus din PNRR. Poate astăzi, când au fost induși în eroare de propriul guvern, liberalii vor înțelege logica și eficiența legiferării unui obiectiv de investiții”, a scris pe pagina personală de pe o rețea de socializare președintele PMP Bistrița-Năsăud, fostul deputat Ionuț Simionca.
Sursa citată a ținut să sublinieze că există multe proiecte importante pentru bistrițeni, dar, atunci când există legi care obligă guvernele să le implementeze, niciun guvern, indiferent de culoarea politică, nu le poate bloca și nu poate să încalce legea.
”În consecință, dragi PNL-iști, ați ajuns la vorbele mele. Până construim Autostrada Nordului și șoseaua de centură a municipiului Bistrița, poate inițiați și promovați în Parlament și o lege pentru construcția drumului expres Cluj-Napoca – Bistrița”, a încheiat Simionca.
Fostul deputat Ionuț Simionca este inițiatorul proiectului privind construcția Autostrăzii Nordului, care a fost aprobat de Parlamentul României și care a devenit lege, fiind promulgată de președintele Klaus Iohannis.
Liberalii bistrițeni au avut dreptate afirmând că autostrăzile nu se construiesc prin legi, ci prin proiecte ajunse la maturitate. Ca dovadă că pentru Autostrada Nordului desi există o lege adoptată de parlament, aceasta nu a fost inclusă in Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), din simplul motiv că nu există incă un proiect pentru acest obiectiv. Conditia este ca în cadrul planurilor naționale de redresare și reziliență investițiile pe care le vor realiza trebuie finalizate până la sfârsitul anului 2026. Prin urmare proiectele din PNRR nu se pot extinde după finalul anului 2026 și nici nu se pot faza. De aceea, au fost incluse în PNRR autostrăzile sau drumurile expres pentru care proiectele sunt în faza avansată si pot fi finalizate în termenul cerut de UE.