Cu datorii de 1 MILION de euro, LDP-ul e-n faliment, dar primește un cadou de la Radu Moldovan: un contract de 3 MILIOANE de lei, pe întreținerea drumurilor din județ! LDP-ul a prins contractul pe maxim!

Lucrări Drumuri și Poduri este societate comercială pe acțiuni, unde Consiliul Județean este acționar-unic. Societatea deține patrimoniu propriu, 2 baze de producție în Bistrița și Beclean, o balastieră Florești- Chiuza. Deține un parc-auto și teoretic poate concura cu marile-firme din județ. În realitate, muncitorii sunt slab-pregătiți și prost-salarizați, utilajele sunt învechite și managementul e defectuos. Tocmai de aceea, LDP are la această oră datorii de 4.2 MILIOANE de lei și se apropie de FALIMENT… dar Radu Moldovan maschează eșecul companiei și spune că: „s-a demarat procedura de privatizare.”

 

Deși e-n FALIMENT, LDP a prins contractul de 3 MILIOANE de lei pe întreținere drumuri județene. Contractul e „pe maxim”, cu doar 100 de euro sub valoarea estimată!

Scopul achizitiei: atribuirea unui contract de lucrari pentru intreţinere curentă pe timp de vară a drumurilor judeţene din administrarea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud.

Firma câștigătoare a fost stabilită într-o lună: ofertele s-au depus în 6 iunie și in 3 iulie s-a semnat contractul. LDP a fost singura firmă care a participat la lictație și a prins contractul la prețul maxim.

Valoare estimata a lucrarilor pe îtreținerea drumurilor a fost de 3.180.426,50 lei fara TVA.

LDP a fost singura firmă care a participat la licitație și a prins contractul cu  3.179.857 lei, fără TVA…. cu doar 570 de lei sub oferta maximă.

În scopul menţinerii îmbrăcăminţilor bituminoase într-o stare bună de exploatare în vederea desfăşurării traficului rutier în condiţii de siguranţă şi confort sunt necesare a se executa lucrări care constau în: repararea suprafeţelor degradate cu mixtura asfaltică, repararea îmbracămintei rutiere prin stropiri succesive executate mecanizat, colmatări fisuri si crăpături, tăierea acostamentelor, curăţirea şi decolmatarea şanţurilor, rigolelor şi a podeţelor, cosirea vegetaţiei ierboase, tăierea lăstărişului din zona drumului, întreţinerea mijloacelor de siguranţă rutieră, înlăturarea din albii a drajonilor şi plantaţiilor.

 

S-a mers pe procedură simplificată, ca să câștige cine trebuie!

Avantajele procedurii simplificate includ termenele mai scurte şi formalităţile mai reduse decât procedurile care se aplică pentru contractele cu valori mai mari de 3.3 milioane de lei.

3.334.050 lei e pragul maxim la care autoritatea poate alege procedura simplificată.
O companie ce urmează să intre-n faliment NU ar avea acces la un asemenea contract-public.

Această manevră reprezintă o gură de oxigen pentru LDP, care în urma contractului de întreținere va putea încasa peste 3 milioane de lei din bani publici pentru realizarea unor reparații la anumite sectoare de drum. Teoretic, lucrările ar trebui verificate de funcționari din cadrul Consiliului Județean, înainte de decontarea fiecărei facturi.

Datorii de 1 MILION de euro!

Conform raportului întocmit de auditorii financiari ai firmei FRADIENT SRL din CLuj, firma „de drumuri” a Consiliului Județean are un total de datorii pe termen scurt de 4.2 milioane de lei, din care 1.1 milioane de lei, către furnizori, și 3.1 milioane reprezintă alte datorii.

Datoria este formată din 2 mari găuri: una în 2017 în valoare de 2.1 milioane de lei și una în 2018, în valoare de 2.6 milioane de lei!

De unde sunt pierderile ?

Conform datelor culese de auditorii financiari, găurile reprezintă contracte sub-evaluate, care au adus un prejudiciu firmei. Odată atribuite, contractele trebuiau duse la capăt la prețurile la care s-a câștigat licitația, dar fluctuațiile prețurilor la materiale, costurile cu resursa umană și proasta-organizare au făcut ca LDP să finalizeze contracte pe minus.

Practic, în ultimii 2 ani LDP a lucrat pe minus, întocmai ca o firmă de partid!

Consiliul Județean a demarat procedura de privatizare a LDP-ului, companie care la finalul anului 2018 acumulase datorii de aproape un milion de euro (peste 4.2 milioane de lei, cifră care crește exponențial, cu fiecare zi).

Îi mănâncă FALIMENTUL, deși PSD-iștii spun că de fapt e privatizare!

Cu datorii de peste 1 MILION de euro, oameni slab-calificați și echipamente învechite, e greu de crezut că vreo companie privată va risca să investească și să salveze LDP-ul. Tocmai de aceea, FALIMENTUL este cea mai probabilă soluție pentru a stopa prejudiciul.

În 2019 , consilierii județeni au aprobat un proiect de hotărâre pentru achiziționarea unor servicii de asistență și consultanță de specialitate pentru pregătirea și realizarea privatizării societății. Sumele necesare pentru plata acestor servicii urmând să fie asigurate din bugetul devenituri și cheltuieli al județului Bistrița-Năsăud.

Metoda de privatizare a SC LDP SA se va stabili în baza strategiei de privatizare propuse, care se va supune aprobării Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud.

 

Radu Moldovan o dă-n diverse și NU-și asumă FALIMENTUL, deși el e CAPUL și are numai cățeluși prin Consiliul de Administrație al LDP!

 

Președintele Consiliului Județean NU-și asumă FALIMENTUL companiei din subordinea Consiliului Județean și aruncă vina pe cine-apucă. Șeful PSD prezintă concluziile auditorilor, nicidecum o soluție managerială și susține că NU el s-a ocupat de LDP, deși compania a fost coordonată de Adunarea Generală a Acționarilor din care fac parte o grămadă de oameni de partid: Ulecan Maria, Pop George, Lupșan Grigore (toți 3, consilieri județeni ai PSD) și Brașoveanu Constantin (consilier județean ALDE)

De asemenea, din Consiliul de Administrație al LDP face parte Bogdan Ivan (consilierul său  personal ), Pavel Plăian (care e președintele Consiliului de Administrație și totodată șef la ADI Deșeuri) și Ciprian Breșfelean directorul LDP.

Radu Moldovan va fi răspunzător-direct de FALIMENTUL LDP, cu toate că va arunca vina pe cățelușii de partid sau va găsi scuze puerile de genul:  legea NU permite salarii comparative cu cele din mediul privat, nu se găsesc angajați și toate firmele au această problemă, NU putem ține pasul cu firmele private, în ce privesc investițiile în echipamente, NU eu am coordonat activitatea LDP etc.  

 

 

error: Content is protected !!