Centrul Intermodal reprezintă o investiție contestată a Primăriei Bistrița. Proiectul se află în fază de pre-contractare și primarul Ovidiu Crețu se laudă deja cu banii pe care i-a atras: aprox. 100 de MILIOANE de euro în actualul exercițiu financiar!
PNL-iștii încearcă să blocheze acest proiect, pe motiv că afectează comunitatea prin modul în care a fost proiectat: cu rampe de urcare și piloni care ar afecta din punct de vedere urbanistic întreaga zonă.
Reporter: – Cum veți aborda subiectul ăsta… al pierderii unor fonduri europene de vreo 20 de milioane de euro, dacă blocați tot?
Turc: – Fondurile europene trebuie cheltuite în interesul oamenilor, NU împotriva lor. NU poți justifica investiții care până la urmă să se constituie în pagube uriașe penru oraș , pentru calitatea vieții, doar pentru faptul că sunt realizate din fonduri europene. Nu e nicio problemă, urmează alt exercițiu financiar din 2021… acest oraș va avea oportunitatea să realizeze o autogară în condiții normale.
8 MILIOANE de euro ar costa Centrul Intermodal, investiție ce s-ar putea realiza din bani europeni. Liderii PNL, printre care și Ioan Turc susțin că vor lupta pentru ca acest proiect să fie stopat.
Centrul Intermodal din zona Gării este un subiect delicat, iar marele avantaj al PSD-iștilor este că mizează pe fonduri nerambursabile pentru a justifica anumite investiții contestate de adversarii politici.
În ce privește proiectul de așa-zisă Modernizare a Piațetei din zona Bisericii Evanghelice, acolo lucrurile sunt puțin diferite, deoarece s-a declanșat o emoție la nivelul municipiului și s-au adunat mii de semnături pentru păstrarea spațiului verde! În privința acestui proiect, o parte din PNL-iști ar dori un proces pentru blocarea proiectului, iar o altă parte ar dori o negociere pentru schimbarea unor specte ce țin de spațiul-verde și peisagistică! Acest proiect este estimat la 4 MILIOANE de euro!
Pentru sistematizarea traficului în zonă, prin proiect se prevăd următoarele lucrări:
1. îmbunătățirea sensului giratoriu existent, la intersectia dintre strada Gării și bulevardul Decebal;
2. devierea străzii Gării pe zona afectată de rampa de acces și realizarea a două străzi de o parte și de alta a rampei;
3. amenajarea străzii Aleea Trandafirilor, pe zona de racord cu strada Gării pe zona unde se deviază;
4. reamenajarea intersecției dintre strada Gării și strada Rodnei;
5. reamenajarea intersecției dintre strada Gării și strada Arțarilor;
6. amenajare sens giratoriu la intersecția dintre strada Industriei și strada Tărpiului;
7. reamenajarea intersecției dintre strada Tărpiului și strada Griviței;
8. devierea străzii Tărpiului pe zona afectată de rampa de acces și realizarea a două străzi de o parte și de alta a rampei;
9. amenajare sens giratoriu la intersecția dintre strada Narciselor și strada Tărpiului;
Așadar, potrivit documentației, experții propun realizarea unei stații de transfer intermodal între transportul public local și alte moduri de transport, ce poate funcționa ca punct intermodal de transfer al pasagerilor la transportul public local și zonal.
Stația de transport public de călători va avea o serie de facilități: sală de așteptare pentru călători, mobilier, puncte de vânzare bilete/carduri, automate de bilete/carduri, sisteme de informare, sisteme de supraveghere video, facilități pentru persoanele cu dizabilități, semnalistică, platforme de îmbarcare/debarcare călători, facilităţi pentru parcarea bicicletelor.
De asemenea, sunt prevazute intervenţii privind îmbunătăţirea accesului pietonal în zona staţiei: construirea trotuarelor și a spaţiilor de parcare a mijloacelor de transport public urban.
Potrivit studiului de fezabilitate întocmit, valoarea totală a investiției este estimată la circa 35,7 milioane de lei, adică aprox. 8 milioane de euro.
Ar trebui ca PNL-iștii să blocheze proiectele europene?
Centrul Intermodal de pe Gării și Modernizarea Piațetei din zona Bisericii Evanghelice sunt 2 proiecte cu care Crețu vrea să defileze pe argumentul că sunt realizate din bani europeni, în timp ce PNL-iștii încearcă să-și atragă voturi prin blocarea acestor proiecte!
Modul în care PNL-iștii abordează blocarea unor proiecte cu finanțare nerambursabiă este unul delicat și PSD-iștii pot să-i combată ușor, la modul populist!
Nu sunt de acord Cosmin ca sfarsitul articolului. Cand intervi pe blocarea unor investitii care au fost cerute prin incalcarea mai multor legi interne romanesti, nu este vorba de populism. Ma refer strict la cazul PIATA CENTRALA. Sa vi tu ca nesimtitii sa ceri bani europeni inclcand la pachet sase legi este groaznic. Sigur ca o instanta dreapta daca mai gasim in orasul asta, va stabili ce si cum. Pana una alta sunt sigur ca Administratia este prima dispusa sa incalce legislatia si mult mai putin cetatenii. A se vedea cate procese rasunatoare sunt in toata tara unde primariile CL si CJ isi fac de cap cu banii publici.