Primăria municipiului Bistrița a obținut finanțare europeană pentru un proiect important pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere a orașului. Este vorba despre proiectul care vizează reconfigurarea axei de transport public de pe străzile Gării – Bulevardul Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului. Investiția este de peste 10 milioane de euro.
”Astăzi, Primăria Bistrița a semnat contractul de finanțare pentru unul dintre cele mai importante proiecte pe fonduri ruropene – Reconfigurarea axei de transport public pe str. Gării – B-dul Decebal – Str. Andrei Mureșanu – Str. Năsăudului. Valoarea acestui proiect este de 10,5 milioane euro și va moderniza infrastructura rutieră și trotuarele pe una din cele mai importante axe de traversare a Bistriței”, au anunțat reprezentanții Primăriei Bistrița.
În cadrul acestui proiect se vor realiza următoarele lucrări:
- realizarea unui sistem rutier nou, la partea carosabila, începând cu fundația drumului;
- reabilitarea trotuarelor pe toată lungimea celor 4 străzi;
- realizarea de benzi dedicate transportului public;
- realizarea pistelor pentru bicicliști, pe ambele sensuri de circulație;
- realizarea unui pasaj pietonal subteran pe Bulevardul Decebal, în zona halei comerciale;
- îngroparea tuturor rețelelor electrice și de iluminat public;
- sistem nou de iluminat public cu telegestiune;
- modernizarea stațiilor de transport public existente (10 stații).
Ziar de Bistrița a mai scris despre acest proiect:
Curat Caragiale! Să se reconfigureze dar să nu se schimbe nimica; sau să se modernizeze dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele esenţiale. Despre proiectul intitulat ”Reconfigurarea axei de transport public pe str. Gării – B-dul Decebal – Str. Andrei Mureșanu – Str. Năsăudului”, se vorbeste de câtiva ani buni . Intr-adevăr, proiectul prevede modernizarea părții carosabile și trotuarelor. De asemenea, proiectul presupune realizarea unor piste pentru bicicliști, reabilitarea și extinderea spațiilor verzi existente, realizarea unei benzi pentru transportul public, reabilitarea și modernizarea iluminatului public și a sistemelor de gestiune a traficului sau devierea parțială și modernizarea parțială a rețelelor edilitare subterane.
Totusi, ceea ce viceprimarul Cristian Niculae (alias Wannabe) uită să spună, sau omite cu bună stiintă, este că proiectul are un mare neajuns: pe acest treaseu destul de lung, vor dispărea parcările oblice de la limita carosabilului, pentru a face loc pistelor pentru bicicliști.