Primăria Bistrița: Aproape 480 de persoane s-au înscris în Programul Rabla Local

Administrația Fondului pentru Mediu a transmis către primării listele cu persoanele fizice înscrise în Programul privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local, la nivelul municipiului Bistrița existând un număr de 478 de de persoane fizice înscrise în program.

Municipalitatea informează că, în perioada 10 noiembrie 2023 – 11 decembrie 2023 inclusiv, persoanele înscrise pe listele comunicate de către AFM pot depune cererile în vederea acordării stimulentului pentru casare, la sediul Direcției Economice din Bistrița, str. Al. Odobescu, nr.17A, între orele 08:00 – 14:00 (luni-joi), respectiv între orele 08:00-12:00 (vineri).

Cererile se pot depune și on-line pe adresa de e-mail: venituri@primariabistrita.ro. după ce au fost descărcate de pe pagina web www.primariabistrita.ro, Secțiunea „Casarea autovehiculelor uzate – Documente necesare” .

Primăria Bistrița mai precizează că pentru obținerea stimulentului de casare se vor parcurge două etape.

Etapa 1 – depunere documente în vederea semnării contractului de finanțare cu Primăria Bistrița

1. Cerere tip

2. Cerere coproprietari, dacă este cazul

3. Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal

4. Actul de identitate al solicitantului

5. Cartea de identitate a vehiculului

6. Certificatul de înmatriculare a autovehiculului

7. Certificatul de atestare fiscal, valabil la data depuneri, din care să rezulte că nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul local, emis de către Direcția Economică din cadrul UAT municipiul Bistrița se poate descărca utilizând Platforma Contribuabili la această adresă : https://www.e-bistrita.ro/cetatean-login

8. Certificatul de atestare fiscal, valabil la data depunerii, din care să rezulte că nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat, emis de ANAF Bistrița-Năsăud

9. Împuternicire, dacă este cazul

10. Actul de identitate al împuternicitului

11. Extras de cont în vederea virării stimulentului pentru casare, în cazul aprobării cererii

• În situația în care autovehiculul uzat este deținut în coproprietate, cererea de participare la Program se completează și se semnează de fiecare coproprietar, iar toate documentele anexate acesteia se depun de către fiecare coproprietar.

• În cazul transmiterii documentelor prin poșta electronică, vor fi acceptate doar copiile în format electronic efectuate după înscrisurile în original. Nu se vor accepta copiile efectuate după o copie a înscrisului original.

Etapa 2 – completare documente după aprobarea cererii și semnarea contractului:

1. Certificatul de distrugere a autovehiculului emis de un centru autorizat de casare/colectare autovehicule

2. Certificatul de radiere a autovehiculului din circulație

Doar după semnarea contractului de finanțare cu Primăria, persoana fizică va casa și va radia din circulație și din evidența fiscală autovehiculul uzat, pentru a beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei.
Beneficiarul stimulentului de casare se angajează conform ghidului de finanțare că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.

Mai multe informații sunt disponibile în ”Regulamentul pentru implementarea Programului privind casarea autovehiculelor uzate” disponibil la adresa: www.primariabistrita.ro, precum și la Secțiunea “Casarea autovehiculelor uzate” de pe pagina de internet a Primăriei Bistrița.

La nivelul județului Bistrița-Năsăud, șase primării au accesat Programul Rabla Local – Bistrița, cu 1.000 de vehicule, comunele Ciceu Mihăieşti, Lunca Ilvei, Măgura Ilvei şi Tiha Bârgăului, cu câte 50 de vehicule, şi comuna Braniştea, cu 40 de vehicule.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!