Primarul Bistriței, Ioan Turc, a anunțat luni, într-o conferință de presă, că la pasajul pietonal subteran din zona Decebal se va lucra și sâmbăta.
”În urma discuțiilor pe care le-am făcut cu conducerea MIS Grup, am agreat faptul că se va lucra la pasajul pietonal subteran din Decebal și sâmbăta, în așa fel încât lucrările să avanseze într-un ritm cât mai bun și, cu ajutorul lui Dumnezeu, dacă ne permite vremea, să închidem toate etapele tehnologice necesare redeschiderii traficului în Decebal. După turnarea a încă 200 de piloți suplimentari, ca urmare a rezultatului unei expertize laborioase, care a necesitat și foarte mult timp pentru că în Transilvania există un singur expert care poate realiza asemenea expertize, suntem în faza în care aducem terenul la cotă, turnăm o membrană bentonitică, o hidroizolație, după care urmează realizarea radierului, pozarea grinzilor, turnarea plăcii, stratul de asfalt și redeschidem circulația”, a spus primarul Ioan Turc.
Potrivit primarului, în această perioadă se lucrează intens pentru finalizarea proiectelor mari de mobilitate – Linia Verde și Axa Năsăudului – Gării – și a proiectului privind pistele pentru cicliști.
”Am luat pulsul bistrițenilor. Oamenii sunt foarte mulțumiți de noile trotuare, așa cum rezultă ele din noile amenajări pe care le facem, atât din punct de vedere al aspectului, cât și al comodității pietonilor. Urmează să extragem stâlpii vechi, sî îngropăm pădurea de cabluri, să operaționalizăm stațiile de autobuz, care sunt momentan amplasate, dar mai necesită lucrări. Sistemul de gestiune a traficului, de asemenea, va fi și el operaționalizat, autobuzele electrice pe care le-am achiziționat sunt predate operatorului de transport și vor fi puse în mișcare. Urmează să mai achiziționăm încă 20 de autobuze. Ne propunem să facem legătura între Bistrița – Livezile și Bistrița – Șieu Măgheruș prin achiziția acestor 20 de autobuze electrice. Vom reface spațiile verzi și multe alte lucrări conexe. Toate aceste mari lucrări vor fi finalizate până la sfârșitul acestui an, urmând ca o serie de retușuri să le facem la începutul anului viitor”, a adăugat primarul Ioan Turc.
În ceea ce privește Linia Verde, primarul Ioan Turc a mai afirmat că, dacă era primar la data promovării acestui proiect, nu ar fi permis ca Linia Verde să treacă prin centrul orașului, ci ar fi ales un alt traseu pe care să circule autobuzele electrice, respectiv Bulevardul Republicii – strada 1 Decembrie.
”Aici avem multe instituții – Colegiul Național Liviu Rebreanu și Colegiul Național Andrei Mureșanu, Instituția Prefectului, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, Inspectoratul Școlar Județean, Finanțele. În plus, aceste străzi sunt adiacente centrului vechi. Practic, rezolvam o problemă și pentru centrul vechi. După ce vom ieși din monitorizare, dacă voi mai fi în poziția de a lua decizii în acel moment, voi muta actuala Linie Verde din zona centrală în acea zonă, așa cum trebuia să se întâmple din capul locului. Am vrut să fac acest lucru, am avut discuții cu finanțatorul, inclusiv cu ministrul de la acea vreme Marcel Boloș, dar nu s-a mai putut. Era deja prea târziu”, a adăugat primarul Turc.