Primarul Bistriței, Ioan Turc, spune că va purta discuții cu primarii comunelor din vecinătatea municipiului – Livezile, Budacu de Jos și Șieu Măgheruș – în vederea constituirii zonei metropolitane Bistrița.
Prezent în emisiunea ”Administrația la raport” de la Bistrița FM, primarul Ioan Turc a vorbit despre această intenție a administrației locale.
”Miroase a zonă metropolitană, nu există niciun fel de motive pentru ca această zonă să nu fie organizată conform unui cadru legal existent. Teama unor primari că vor crește taxele și impozitele în localitățile lor devenite localități componente ale zonei metropolitane este fără niciun fel de suport, fără niciun fel de fundament. De aceea, în perioada următoare, voi avea discuții cu primarii din comunele limitrofe municipiului Bistrița pentru ca într-un termen rezonabil să ajungem la un acord pentru constituirea zonei metropolitane Bistrița. Avem suficiente argumente, iar principalul argument este cel al dezvoltării economice. Există bani care se pun la dispoziția zonelor metropolitane și eu cred că Bistrița și comunele din jur nu au dreptul să rateze această ocazie”, a spus primarul Ioan Turc.
Edilul Bistriței a mai afirmat că mobilitatea este extrem de importantă pentru ca orașul și comunele din proximitatea lui să se dezvolte. Din acest motiv, municipalitatea a solicitat finanțare prin PNRR pentru mai multe proiecte care vizează înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public în Bistrița și în Livezile, Budacu de Jos și Șieu Măgheruș.
Unul dintre aceste proiecte a fost aprobat, valoarea lui fiind de circa 57 de milioane de lei. Proiectul vizează achiziționarea a 20 de autobuze electrice și amenajarea a 24 stații de încărcare.
”Aceste autobuze vor deservi relația Bistriței cu Livezile. Din punctul meu de vedere – și cred că e aproape un truism ceea ce spun, pentru ca Bistrița și comunele din proximitatea municipiului să se dezvolte, mobilitatea este extrem de importantă, oamenii trebuie să aibă acces la un transport public de calitate, cu o frecvență foarte bună dinspre Bistrița către aceste localități și invers, în așa fel încât dezvoltarea să aibă premise corecte pe această componentă. Știm că există cerere de transport pentru elevi, pentru oamenii care lucrează în Bistrița, pentru oamenii care vor să vin la cumpărături, la spital, care au probleme pe la diferitele instituții pe care municipalitatea le are. Nu cred că viitorul aparține mersului cu mașina. Vedem cât de greu se ajunge dimineața în Bistrița și municipiul nu e caz singular, se întâmplă acest lucru în toate aglomerările din această țară, dar, pe de altă parte, știm și că toate comunele, toate localitățile din proximitatea municipiul Bistrița doresc să se dezvolte inclusiv prin investiții. În acest context, eu cred că o mobilitate mai mare a forței de muncă, prin posibilitatea oamenilor din Bistrița de a merge de a lucra la Livezile, la Budacu de Jos sau Șieu Măgheruș, asigură o premisă de dezvoltare și acestor localității. Noi așteptăm să vedem ce se va întâmpla și cu celelalte două proiecte pe care le-am depus – unul pentru relația Bistrița – Șieu Măgheruș și altul pentru relația Bistrița – Budacu de Jos. În situația în care și celelalte două proiecte vor avea finalitatea așteptată, municipiul Bistrița va avea o flotă de 60 de autobuze electrice – 10 deja achiziționate prin proiectul Linia Verde, 20 pe care urmează să le cumpărăm pentru că a fost deja semnat contractul pentru ele, încă 20 pentru relația Bistrița – Șieu Măgheruș și alte 10 pentru relația Bistrița – Budacu de Jos. Dacă punem un compas în centrul municipiului Bistrița și trasăm un areal de 15 – 20 de km în jur, putem observa că prin această modalitate am putea ajunge la o zonă metropolitană”, a mai spus primarul.