Pe o porțiune din DN 17, drum care face legătura între Transilvania şi Moldova, asfaltul s-a degradat și pe partea carosabilă au apărut adevărate cratere. Mai mulți șoferi s-au plâns că și-au distrus anvelopele sau chiar jantele din cauza gropilor și cer despăgubiri administratorului drumului.
Potrivit șefului Secției de Drumuri Naționale Bistrița, Alexandru Slavita, probleme sunt între km 90 și 94, în special în zona Mureșenii Bârgăului.
”Principala problemă pe care o avem acum nu este deszăpezirea, ci starea de degradare a îmbrăcăminții asfaltice pe DN 17, în special de la Mureșenii Bârgăului în sus, între km 90 și 94. Acest drum a fost reabilitat acum 15 ani și de atunci nu s-au mai făcut lucrări de anvergură, decât un șlam bituminos, iar acum avem probleme de profunzime. La acea vreme, îmbrăcămintea rutieră a fost din beton cu ciment și acum, sub beton, apar probleme și va trebui să intervenim în primă urgență. Noi am făcut necesarul de lucrări: în jur de 4000 de metri pătrați de burdușiri, unde trebuie să scoatem și dala de beton afară, să intrăm până la 1,5 metri în profunzime, să facem blocaje din bolovani și piatră, niște drenuri. Avem și vreo 7000 de metri pătrați de tasări, reprezentând niște degradări de adâncime mai mică. Mai avem în program, de la Mureșenii Bârgăului până la limita de județ, să aplicăm în primă fază un covor asfaltic”, a explicat Alexandru Slavita, miercuri, în ședința din luna ianuarie a Colegiului Prefectural.
Totodată, acesta a adăugat că există mai mulți șoferi care s-au plâns că starea proastă a covorului asfaltic le-a provocat pagube și cer despăgubiri administratorului drumului.
”Din păcate, noi am făcut reparații cu mixtură stocabilă, dar acestea nu rezistă. În urma deszăpezirii, materialul sare din groapă și avem, din păcate, nu una, ci vreo cinci solicitări de despăgubire. Sunt șoferi din județ, dar și din alte județe, precum Suceava sau Neamț, care au sesizat că li s-a îndoit janta, li s-a degradat cauciucul. Noi le-am transmis mai departe la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj și probabil că doar în instanță se pot soluționa”, a adăugat Alexandru Slavita.
Potrivit acestuia, licitațiile sunt făcute și există deja contracte încheiate cu prestatorii de servicii pentru lucrările programate, astfel că lucrările vor începe de îndată ce vremea va permite.
”Așteptăm vremea bună ca să putem să începem lucrările de primăvară”, a mai spus Slavita.