Modernizarea drumurilor naționale a fost o gogoașă a administrației județene, prin care Radu Moldovan a încercat să scoată voturi pe colegiul Năsăud. De fapt, DN 17 C ( Bistrița – Năsăud spre Valea Sălăuței) și DN 15 D ( Beclean – valea Someșului), aparțin Companiei Naționale de Administrare a Drumurilor Naționale, iar Consiliul Județean NU are nimic de-a face cu aceste drumuri.
La 4 ani de la începerea mandatului, președintele Consiliului Județean o scaldă și aruncă vina pe noul Guvern, care pare dezinteresat în a finanța șantierele deschise în județ.
Acțiunile de comunicare au început încă de-acum câteva săptămâni. Bogdan Ivan și managerul județului, Florin Moldovan au fost trimiși în studiourile televiziunilor locale pentru a expune proiectele județului.
Lobby pentru Drumurile Naționale. Pe final de mandat, Moldovan scoate în fața electoratului UN SFERT din marele proiect privind drumurile Naționale. Infim, nenicule!
“Cu toate că reabilitarea drumurilor naționale nu intră în atribuțiile Consiliului Județean, Președintele Emil Radu Moldovan a insistat pe lângă reprezentanți ai instituțiilor abilitate (Guvernul României, MDRAP, Ministerul Transporturilor și CNADNR). În urma demersurilor sale, pentru județul Bistrița-Năsăud a fost alocată suma de 91.000.000 lei, pentru modernizarea și reabilitarea drumurilor naționale. Astfel, până la finalul lunii august, vor fi finalizate lucrările la DN 15 A (Bistrița – Reghin) și există promisiuni, privind finanțarea documentațiilor tehnice și a studiilor de fezabilitate pentru DN 17 C ( Bistrița – Năsăud – limită județul Maramureș) și DN 17 D (Năsăud – pasul Rotunda).” extras din raportul de activitate a primului an de mandat
Victor Ponta e „pa și pusi”, iar Radu Moldovan e descoperit pe final de mandat. Drumurile Naționale “Beclean” și “Năsăud” sunt în aer
Fără atribuțiuni pe drumurile naționale și pe final de mandat, Moldovan iese în fața electoratului un sfert din marele proiect privind drumurile Naționale. Infim, nenicule! Se asfaltează doar 20 de kilometri pentru fiecare drum, respectiv un tronson pe DN 17 C și unul similar pe DN 17 D.
„Îmi doresc ca acest guvern de tehnocrați să NU stopeze proiectele de modernizare începute în 2015, pentru DN 17 C din Bistrița spre Năsăud, pe valea Sălăuței și DN 17 D din Beclean pe Valea Someșului. Avem primele două tronsoane cu contracte de execuție semnate și finanțate și sper ca acest Guvern să Nu oprească finanțarea și până la finalul anului să avem și cele două drumuri naționale modernizate, pentru că DN 17 și DN 15 A au fost deja modernizate”. a declarat Moldovan, în studiourile AS- TV.
Referitor la drumurile naționale, managerul județului a scăpat „porumbelul” și a recunoscut că drumurile naționale NU sunt ale Consiliului Județean. Cu toate astea, Radu Moldovan își asuma încă din 2012 finalizarea acestui sector de drum.
Aceste drumuri vor fi modernizate printr-o metodă nouă, intitulată “ reciclare în situ “ – adică prin reciclarea materialelor déjà existente, folosind utilaje sofisticate. (există un astfel de sector experimental de la Cepari înspre Tărpiu). această tehnologie presupune folosirea materialului existent, iar modernizarea se realizează într-un termen mult mai rapid.
Spre exemplificare, în clipul de mai jos se poate vedea o modernizare „în situ”…. a lui Marian Oprișan, omologul lui Moldovan din județul Vrancea.
https://www.youtube.com/watch?v=nTgD2zOleno
CNADNR a scos la licitație câte un tronson din DN 17 C și DN 17 D: DN 17 C km 9+020 – 26+050 (Dumitra – Năsăud – Salva), valoare estimată 13.407.489 lei fără TVA, și
DN 17 D km 0+0750 – 21+660 (Beclean – Salva), valoare estimată 21.666.618 lei fără TVA.
DN 17 C (86 km) trece prin Munţii Rodnei şi Munţii Țibleş prin Pasul Dealul Ştefăniţei, leagă Bistriţa de Vişeu de Sus (Maramureş), traversând comunele Dumitra, Salva, Coşbuc, Telciu, Romuli şi Moisei.
DN 17 D (97,6 km) leagă localităţile Beclean, Năsăud, Sîngeorz-Băi şi Cârlibaba (Suceava). Trece prin Munţii Rodnei şi Munţii Suhard prin Pasul Rotunda. Traversează comunele Chiuza, Nimigea, Salva, Rebrişoara, Feldru, Ilva Mică, Maieru, Rodna, Şanţ.
Radu Moldovan drege busuiocul pe final de mandat și în privința celor două drumuri naționale aruncă vina în cârca noului Guvern. Deși Drumurile Naționale NU intră în atribuțiile Consiliului Județean, administrația Radu Moldovan își asumă deschiderea șantierelor și începerea lucrărilor pe un sfert din fiecare drum… Dacă realizările sunt confiscate mediatic, ne-realizările sunt dirijate spre Guvernul Cioloș, cu care Radu Moldovan NU are o comunicare eficientă…
Citește și: A trecut mandatul și MEGA-proiectul lui Moldovan e în aer. Drumul “de pe Ilve” e vrăjeala în fază de poveste. Fără finanțare, lucrările încep în campania electorală, pe firimituri
Asa e dar sunt multi prosti pe care ii mai cumpara
Ne-am saturat de minciuni si lumea a inceput sa se prinda.