În ședința Consiliului Local de ieri, 3 mai, Primarul Bistriței a propus o nouă prelungire a contractului de delegare a serviciului de transport public local către „Domnu’ Transmixt” (expresie folosită de către Domnului Primar în timpul ședinței). Acest contract a fost semnat în anul 2009 în urma unei licitații si avea perioada contractuală de 6 ani, cu posibilitate de prelungire de maxim 3 ani.
În momentul de față, deci, o nouă prelungire a acestui contract fiind în afara legii, având în vedere că după prelungirile succesive, una în 2015 pe un an, și alta în 2016 pe încă doi ani, s-a atins limita maximă a duratei acestui contract, de 6+3 ani, perioadă în care administrația trebuia sa organizeze o nouă licitație pentru delegarea acestui serviciu public.
Evident, această nouă prelungire cu trei luni propusă de Primar nu a avut avizul de legalitate din partea Secretarului municipiului și nici Direcția Juridică din cadrul Primăriei nu a dat girul pentru această Hotărâre.
Motivația pentru întârzierea organizării unei noi licitații a fost pusă pe seama faptului că funcționarii care trebuiau sa pregătească documentația nu au avut timp (trei ani!!!) să se adapteze legislației actuale, deși ei pentru asta merg zi de zi la serviciu, altă treabă nu au; și nu merg pe bani puțini, dimpotrivă.
În ședință, în timpul dezbaterilor, s-a invocat o oarecare asemănare cu situația colectării deșeurilor municipale, însă nu este chiar așa deoarece în acest caz nu există nici măcar formal situația de urgență instituită de către Prefect.
De la PSD așteptările mele sunt la limita inferioară, se știe că e ghidat după vorba comunistoidă „timpul trece, leafa merge”, însă ceea ce mi s-a părut foarte bizar a fost supralicitarea liberalilor care au venit cu propunerea de a prelungi (ilegal, așa cum am zis mai sus) nu cu trei luni, ci cu șase luni acest contract expirat! Propunere votată, evident, cu doua mâini de către toți consilierii PSD.
PNL girează astfel incapacitatea, lenea, și delăsarea din administrația locală, plusând chiar, față de PSD.
Si uite-așa, serviciul public de transport se desfășoară în continuare la Bistrița în condițiile învechite ale unui contract expirat, cu obligații lejere pentru operator, cu mașini uzate fizic și moral și cu dotări la nivelul anilor 1990 – 2000, deși suntem în 2018.
Teodor Mârza, consilier local PER