Consilierul local Diana Morar cere o reorganizare urgentă a Primăriei Bistrița. La conferința de presă de astăzi, Diana Morar a vorbit despre situația aberantă din Primăria Bistrița, instituție ce are organigrama supra-încărcată de șefi, în opinia sa.
În subordinea primarului Crețu funcționează 10 direcții, conduse de 10 directori care la rândul lor au în subordine 16 șefi de servicii. Total 26 de funcții de conducere la un număr de 250 de angajați! Astfel, la 10 angajați din primărie, există un director sau un șef-serviciu.
„Știm cu toți că o treime din bugetul local se cheltuie pe salarii în Primăria Bistrița și în special pe salariile directorilor și a șefilor de servicii. De aceea se impune o regândire a organigramei. În acest sens, la Primăria Bistrița vedem că bugetul NU este suficient pentru investiții, însă observăm din datele care sunt publice pe siteul instituției, că avem 10 directori în subordinea primarului Ovidiu Crețu și 16 șefi-serviciu, adică la fiecare 10 angajati, avem un șef sau un director. Acest lucru nu înseamnă eficiență în administrație!
NU are rost să vorbim de digitalizare și implementarea unor sisteme electronice care să vină în sprijinul cetățenilor, pentru că la Bistrița birocrația e în floare și în special pentru a da de lucru clientelei PSD, deoarece știm cu toții prin ce concursuri se ocupă anumite funcții în primărie.
Salariile pe funcțiile de conducere NU sunt de neglijat și sunt funcționari care merită din plin acești bani, dar unele funcții pot fi comasate, din respect pentru cetățean și pentru cheltuirea banului public în mod corespunzător!
Cetățenii trebuie să știe că avem 253 de angajați în cadrul aparatului de specialitate al primarului și un număr record de : 10 directori si 16 sefi-serviciu .
Salariile brute, conform ultimei hotărâri de Consiliu Local sunt : 10.133 lei pt șef serviciu, un director adjunct câștigă 11.083 lei , iar un director executiv câștigă 12.983 lei.
Am înțeles tot din presă că Sindicatul din Primărie va ataca în contencios-administrativ această hotărâre și există această nemulțumire vis-a-vis de numărul mare de șefi.” – a transmis consilierul local.
La Direcția de Servicii Publice sunt 9 șefi-serviciu pe domenii „ciudate”: marketing, pe mobilier stradal, pe deratizare, pe administrare circulaţie!
„Situația șefilor de serviciu care se calcă pe bătături e alarmantă… luăm un exemplu: la Direcția de Servicii Publice, unde avem 2 directori și 9 șefi de serviciu pe diferite servicii care pot fi comasate de urgență. De exemplu: avem pe marketing, pe mobilier stradal, pe deratizare, pe administrare circulaţie. Iar cei 200 de muncitori au salarii minime și merg acasă cu un net între 2.000 – 2.500 de lei, în funcție de calificare.
Pentru eficientizarea acestor direcții este nevoie de o altă organigramă, mai flexibilă cu mai puțini directori și șefi de servicii. Este un gest pentru cetățenii care plătesc impozite și cu siguranță banii economisiți ar putea fi folosiți pentru investiții și nicidecum pentru cheltuieli cu salariile!” – a declarat Diana Morar.