Camera Deputaţilor, în calitate de for legislativ decizional, a adoptat, marți, un proiect de lege care prevede reglementarea statutului personalului contractual care, în perioada stării de alertă, a fost încadrat pe perioadă determinată.
Practic, proiectul prevede ca personalul din unităţile sanitare cu paturi, serviciile de ambulanţă, direcţiile de sănătate publică, instituţiile de asistenţă socială, încadrat fără concurs pe perioadă determinată, pe posturi de execuţie, în perioada stării de alertă, să poată ocupa pe durată nedeterminată acelaşi post în cadrul unităţii în care îşi desfăşoară activitatea, prin promovarea unui examen organizat anterior încetării contractului individual de muncă.
De prevederile proiectului beneficiază şi medicii angajaţi în structurile nou-create în perioada stării de alertă, în scopul tratării bolnavilor de COVID-19, aceştia putându-se prezenta la examenul organizat de unităţile sanitare cu paturi în specialitatea în care sunt confirmaţi dacă unitatea cu care a încheiat contractul de muncă pe perioadă determinată nu are în structura sa o secţie din aceeaşi specialitate, după caz, la solicitarea unităţii spitaliceşti.
”Încadrarea personalului are efecte pozitive din punctul de vedere al asigurării resursei umane în unităţile cu deficit de personal din toată ţara. Aşadar, se elimină intervalul de timp între vacantarea postului ocupat pe perioadă determinată şi ocuparea postului prin concurs, deoarece procedura de organizare a concursului durează cel puţin 45 de zile, timp în care unităţile vor trebui să acorde aceleaşi servicii cu un număr de personal redus în mod semnificativ. De asemenea, experienţa profesională dobândită în perioada stării de alertă de către personalul încadrat pe perioadă determinată are efecte pozitive atât asupra locului de muncă unde acest personal îşi desfăşoară activitatea, cât şi asupra comunităţilor locale unde au activat”, se arată în expunerea motive a proiectului de lege.
Proiectul a fost adoptat cu 230 de voturi „pentru”, 12 „împotrivă” şi 47 de abţineri.
Reamintim că, în urmă cu aproximativ o lună, în timpul unei vizite efectuate la Bistrița, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a anunțat că se vor căuta soluții pentru ca personalul medical care a fost angajat suplimentar pe perioada pandemiei, inclusiv cel din direcţiile de sănătate publică, să rămână să lucreze în sistem.