Primăria Bistrița deține un sistem învechit de digitalizare a serviciilor oferite cetățenilor. La finalul anului 2020, administrația locală a alocat peste 1 MILION de lei pentru eficientizarea acestor servicii, iar licitația a fost câștigată în urmă cu câteva zile!
Ce conține pachetul digital de 1 MILION de lei!
INDECO SOFT S.R.L. a fost singura firmă ce a participat la licitație și a prins contractul de 1.113.220 lei (200.000 de euro).
Contractul implică furnizarea de echipamente și aplicații informatice cu scopul dezvoltarii de servicii online pentru cetățeni în cadrul proiectului “Fundamentarea deciziilor şi măsuri pentru simplificarea procedurilor administrative pentru cetăţeni la nivelul UAT Municipiul Bistriţa”.
Cu 1 MILION de lei, Primăria Bistrița a achiziționat un pachet de produse/soluții informatice, compus atât din echipamente (hardware) cât și din aplicații informatice (software) .
Setul de echipamente constă în:
1. server:
2. echipament de stocare (data storage):
3. sursă neîntreruptibilă de alimentare cu energie electrică (UPS).
Setul de aplicaţii informatice (software) va consta din:
1. sistem de operare pentru server;
2. portal de interacţiune cu cetăţeanul (portal WEB) – la acest moment autoritatea contractantă foloseşte o soluţie din anul 2006, care nu mai corespunde cerinţelor actuale;
3. aplicaţie de plăţi online de pe dispozitive mobile pentru impozite şi taxe locale;
4. aplicaţie informatică pentru eliberarea online de certificate de atestare fiscală;
5. aplicaţie informatică pentru depunerea şi consultarea online a declaraţiilor pentru impozite şi taxe locale;
6. aplicaţie informatică de consultare online a ”dosarului personal” cu documentele emise de autoritatea fiscală locală;
7. aplicaţie informatică pentru depunerea online a petiţiilor;
8. aplicaţie informatică care permite consultarea/vizualizarea online a istoricului interacţiunii cetăţeanului cu autoritatea locală;
9. aplicaţie informatică de tip GIS pentru semnalarea online, de către cetăţeni a defecţiunilor şi altor avarii apărute la diversele dotări publice existente;
10. aplicaţie informatică de tip GIS pentru informare online cu privire la diferite aspecte ale vieţii publice;
11. aplicaţie informatică pentru introducerea conceptului de ”bugetare participativă.
Servicii conexe:
1. servicii de montare, configurare şi punere în funcţiune a echipamentelor.
2. servicii de instalare, configurare şi testare a aplicaţiilor informatice
3. servicii de mentenanţă (asistenţă tehnică şi suport) pentru minim 24 de luni.
Prin implementarea acestui proiect de digitalizare se dorește îmbunătățirea serviciilor oferite de Primăria Bistrița.