Partea a 5-a a documentarului Wild Carpathia a avut loc joi (19 septembrie) și a făcut senzație prin peisajele superbe, surprinse de angajații Discovery Channel. Imaginile cu județul nostru din documentarul Wild Carpathia sunt folosite ca propagandă PSD-istă!
Bogdan Ivan a fost prezent la lansarea acestui episod și s-a fotografiat cu realizatorul acestui proiect.
După publicarea filmulețului, propaganda PSD-istă va prelua imaginile și le va posta în mediul on-line. Prima apariție îi va fi rezervată președintelui CJ, Emil Radu Moldovan, după care membri de partid o vor distribui pe facebook.
Au dat 50.000 de lei pentru 10 minute și-acum se laudă pentru nimic! Turismul în județ e inexistent. Zona Colibița NU are apă-canal, iar proiectele turistice de-acum 7 ani sunt în aceleași stadiu de promisiuni!
Consiliul Județean încearcă din răsputeri să promoveze județul Bistrița-Năsăud, prin concepte, proiecte, participări la târguri! Oamenii din subordinea lui Radu Moldovan au luat-o pas cu pas. În primă fază s-a înființat Adunarea de Dezvoltare Intercomunitară pe Turism… un birou unde mai mulți angajați concep proiecte de promovare a județului.
Aceștia participă la târguri de turism în țară și străinătate, cu cheltuieli finanțate din bugetul județean. Apariția în filmulețul documentar a costat 50.000 de lei, bani alocați la ultima rectificare bugetară, prin intermediul ADI Turism.
Din fonduri europene, s-au alocat sute de mii de euro pentru Grupurile de Acțiune Locală (GAL-uri), care întocmesc zeci de proiecte pe turism, primari care de ani buni atrag turiștii în pensiuni și dezvoltă comuna cu banii încasați pe acest domeniu.
Dar toate astea sunt cifre trimise la statistici și dosare puse la sertar, în așteptarea unor fonduri miraculoase sau a unor investitori privați.În realitate, lucrurile stau destul de nasol și turismul rămâne doar un basm de povestit votanților în campanile electorale.
Iată principalele direcții de dezvoltare a turismului, trasate de Agenția de Dezvoltare în Turism, creată de președintele CJ. Decamdată sunt povești!
– domeniu schiabil, pensiuni agro-turistice, centre de valorificare a tradițiilor, parc de aventuri, trasee turistice, centru hipic etc.
Pentru zona Colibița:
1.Domeniu schiabil (se caută teren de cumpărat)
2. Parc de aventură cu tematica “Dracula”
3. Centru nautic de agrement
4. Centru nautic sportiv
5. Parc acvatic
6. Centru de echitație
7. Trasee de drumeție și biciclete
8. Zona belvedere și parapanta
9. Centru de închiriat echipament sportiv
10. Sat de vacanță
11. Stână ecologică
Episodul 5 din documentarul Wild Carphatia a rulat la TVR 1 , iar materialul video va fi postat pe pagina de facebook a lui Radu Moldovan!
Episodul 5 din Wild Carphatia prezintă peisaje de iarnă din Munții Carpați și aproximativ 10 minute sunt dedicate județului Bistrița – Năsăud.
Banii au fost alocați din bugetul Consiliului Județean, prin Agenția de Dezvoltare Intercomunitară pentru Turism, o entitate de promovare a județului, finanțată din bugetul public.
„În ultima parte a documentarului am dorit să subliniem și temele prezente în episoadele anterioare, și anume că turismul durabil este esențial pentru viitorul economic al țării. Dar acest lucru poate fi realizat numai dacă protejăm peisajele naturale și culturale ale României”.
Proiectul îi aparține scriitorului și producătorului britanic Charlie Ottley pasionat de frumusețile României și care a vrut sa arate prin imaginile uimitoare, că țara noastră merită vizitată tot anul, chiar și în cele mai reci luni.
În urma acestui proiect, imagini cu Munții Bârgăului, Tășuleasa Social, Tibi și Alin Ușeriu sau Sled Dog Race din Pasul Tihuța vor ajunge la milioane de oameni din întreaga lume prin intermediul Discovery Channel și a lui Charlie Ottley!
PSD-iști sunt DISPERAȚi după imagine și se agață de orice firicel ca să recupereze în sondaje!
Este penibil modul în care aparatul de propagandă PSD-istă se agață cu disperare de orice proiect de anvergură, care NU aparține administrației județene! În schimb, sub mantia promovării turismului au loc o serie de acțiuni de partid, participări la târguri, evenimente folclorice și deplasări în străinătate… finanțate din bani publici și cu efect zero. Asta în timp ce investițiile în turism sunt inexistente și în continuare lipsește pragmatismul și viziunea unei administrații eficiente, cu toate că potențialul județului este enorm, iar acest aspect este un lucru arhi-cunoscut pentru români.
Citiți și:
Judetul Bistrița-Năsăud nu a facut aproape nimic pentru a conta in domeniul turistic. Deşi ar fi câteva locuri interesante de vizitat, acestea nu au fost niciodată promovate cu adevărat şi nici puse în valoare, in conditiile in care judetul este înconjurat de câțiva poli majori în turism. La nord, nord-vest avem Maramureșul care are la baza turistică elemente de traditie locala foarte bine conservate, promovate și exploatate. Apoi, la est se afla Bucovina cu manastirile ei care au genertat un infloritor turism monahal și istoric, asociat cu splendide elemente de peisagistica specifica locului. Spre sud, judetul Mures te intampina cu statiunea balneo-climatica Sovata-Praid, unde a renăscut un turism balnear de calitate în ultima perioadă. Spre vest se afla Cluj-Napoca, leaganul turismului cultural, si Turda cu renumita „salina” care nu mai au nevoie de nici o prezentare. În această situație Bistrița-Năsăud rămane la statutul de „zonă de tranzit”, unde dupa unele statistici media de cazare se situeaza între 0,8 și 1,5 nopți de cazare per turist.