Primăria Bistrița caută încontinuu soluții de eficientizare a traficului urban, prin realizarea de parking-uri subterane și supraterane, noi locuri de parcare în zonele aglomerate, mijloace ecologice de transport în comun, cum ar fi linia verde Unirea -Viișoara, piste de bicicletă etc.
Maculatura de sertar are o nouă etapă: chestionarele publice
În acest an, Primăria Bistrița a alocat 70.000 de lei pentru realizarea unui Planul de mobilitate urbană. În acest sens, instituția condusă de Ovidiu Crețu realizează un studiu on-line privind gradul de satisfacție al cetățenilor referitor la transportul public de persoane, respectiv numărul ;I comportamentul bicicliștilor din oraș.
Chestionar biciclete:
https://docs.google.com/forms/d/1FJ8MblT1Ll94wofMIB1rKi2qEu6jS0BkO_ZwvnOCUFM/viewform?c=0&w=1
Chestionar transport în comun:
https://docs.google.com/forms/d/1teOm2iItDKAx8zgXHIuJOJ3Ea2m1qf-PPX2E2rUSdHw/viewform?c=0&w=1
Crețu vrea tramvai electric prin Centru și risipește banii publici pe proiecte fantastice
“Linie verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric , hibrid sau norma de poluare redusă” este un alt proiect fără șanse reale de izbândă.
Proiectul prevede realizarea unei „linii verzi” de transport public (pe traseul Libertății – Independenței – Gh. Șincai – Dornei – Bistricioarei – Gen. G. Bălan – Calea Moldovei), modernizarea stațiilor de transport public între Viișoara și Unirea, achiziționarea de mijloace de transport electrice, amenajare garaj și stații de încărcare, sistem e-ticketing. Valoarea proiectului era estimată la 20 de milioane de euro.
Pe 2015 s-au alocat 405.000 lei pentru a se realiza : expertizele tehnice la strazi, studiul de trafic si DALI, inclusiv analiza cost –beneficiu. + avize/acorduri. Maculatura va fi realizată în speranța atragerii de fonduri europene pentru exercițiul financiar 2016-2020.
Bistrița, orașul fără piste, dar cu studii aprofundate privind deplasarea pe bicicletă
Primăria Bistrița a comandat un studiu de soluții, realizat de nemții orașului Herzogengrath, în ianuarie 2012, pe finalul primului mandat Ovidiu Crețu. Hârtiile au intrat la sertar, în așteptarea unor fonduri europene.
studiu de fezabilitate – piste biciclete
Pentru studiul de fezabilitate s-au alocat 700.000 de lei. Numai pe hârtii, să ne înțelegem! Obiectivul studiului de soluţie a fost realizarea unui scenariu privind configurarea unui sistem de piste de ciclism la nivelul municipiului Bistriţa.
Studiul propune o soluţie pentru sistemele de ciclism ce constau in 112 km de piste şi cuprinde criteriile de planificare, principiile directoare pentru staţionarea bicicletelor (loc de parcare pentru biciclete, staţii pentru biciclete, puncte de servicii pentru biciclete), spaţiul pentru conducere, semnalizările necesare unei bune vizibilităţi pentru şoferi şi ciclişti, delimitarea între carosabil, piste de ciclisti şi zonele pietonale, precum şi modalităţi de reamenajare a intersecţiilor.
De asemenea, studiul prezintă diferite secţiuni ale străzilor şi modalitatea de realizare a pistelor ţinând cont de partea carosabilă, aliniamentul copacilor, trotuare şi parcari.
Administrația Ovidiu Crețu se ultra-specializează în sondarea opiniei publice prin referendumuri, chestionare on-line și realizează o serie de documentații, studii de piață, poiecte tehnice, studii de fezabilitate privind domeniile de impact ale comunității.
Concret, NU se întâmplă mare-lucru și mereu se invocă atragerea de fonduri europene și necesitatea acestor documentații abonate la banul public…
Sa ne intelegem din start. Ecologistii isi doresc ca toti bistritenii sa detina o bicicleta si sa faca miscare. Am fost la dezbatewrea publica cand primaria a comandat un studiu si un proiect de CACAOA facut de un proiectant german, care a vazut Bistrita din satelit, ori de pe harti auto. De rasul curcii , spunea in lucrare ca trebuie sa defrisam 800 de copaci de aliniament ca sa se realizeze aceste piste. Atentie mare, aici e partea hazlie. Numai pe stada Bistricioarei, era prins in proiect, sacrificarea a 18 copaci, cand de fapt acolo dupa un gard a unei prop. private sunt fix 4 CORCODUSI.
Pista de biciclete pentru agrement: traseul cel mai bun este pe Strazile Calea Clujului, Drumul Cetatii si Simion Madrescu.
Va fi lunga fara multe intersecti, trafic redus si prietenos Sambata si Duminica, ete spatiu disponibil pentr construirea ei.
In cursul saptamani poate fi utilizata si la deplasarea la munca.