Președintele Consiliului Județean a fost slobod la gură și în cadrul unei conferințe de presă i-a sugerat primarului Crețu să rezolve o serie de probleme, printre care și cele legate de traficul sufocant, în contextul în care 4.000 de mașini/lună este ritmul în care se înscriu autovehiculele în circulație în județ, după eliminarea timbrului de mediu.
Sfaturile lui Moldovan către Crețu:
„Cred că domnul primar și Consiliul Local trebuie să se gândească foarte-foarte serios la ce se întâmplă în următoarea perioadă cu tariful în Bistrița. Asta cu parcările să-mi iertați termenul e Pepsi… pe lângă cealaltă problemă că nu mai poți să circuli nicăieri… e coloană absolut unde te duci, în orice zi… poate mai puțin noaptea! Cred cred că trebuie să gândească serios la partea de transport în comun, la platformele în afara orașului la cei care vin din din alte zone să le ofere condiții să își lase mașina în parcare, să se urce în autobus să plece pe Pietonal sau în altă parte și acest oraș să aibă transport riveran! Altfel NU cred că durează un an până când Bistrițe e blocată total… Nu se poate circula. Nu am datele exacte , dar cred că în jur de 4.000 de mașini/lună se înscriu în județ, vă dați seama ce înseamnă. Avem o problemă cât casa! Cred că trebuie să fie principala problemă a consilului local pentru umătoarea perioadă cu soluții alternative. Eu cred că au în vedere, nu am discutat subiectul ăsta cu domnul primar, dar am citit despre linia verde… despre proiectele de transport în comun… este clar că trebuie găsită soluție pentru cei care vin din afara municipiului. Obligatoriu parcare, iei mijlocul de transport îți faci treaba, înapoi la parcare, îți iei mașinuța și te duci unde ai de mers.” a completat Radu Moldovan
Crețu sugerează cetățenilor să ia autobusul!
„Aglomerația din centru și din zonele limitrofe nu este făcută de mașinile din afara orașului.. Nu cei care vin din Suceava sau din judetul Cluj nici cei care vin din Măgheruș, ci cei care locuiesc în Independenței se deplasează în Șt. cel Mare sau invers sau în zona Industrială. Asta e problema principala … sigur că circulația cu mijloacele de transport în comun este cea care trebuie să rezolve chestiunea. În ritmul care se înscriu mașinile în județul BN nu cred că este opțiunea cetățenilor din municipiu circulația cu mijoacele de transport în comun, dar trebuie să-i facem să înțeleagă că asta este. În primul rând și mă refer la linii dedicate pentru transportul public, modernizarea stațiilor, cu afișaj și așa mai departe… Sigur că acest lucru NU se realizează de azi pe mâine, dar în cadrul programelor pe care le avem ținem cont de lucrul acesta și viitorul transportlui în municipiul Bistrița NU este al autoturismelor, ci al transportului public. ” a declarat Ovidiu Crețu!
pe strada ca pe strada dar si trotuarele sant pline de masini parcate pana in gardu viu sant biciclist si e viata mea bicicleta dar nu mai ai acces nici pe trotuar ,exemplu la prefectura pe 1 Decembrie unde sant politisti locali ? daca nici aici nu-i vad vai DE tarisoara noastra draga ca nu te poti bucura de nimic
Domnu’ Crețu, nu crede… în loc să vorbească pe cifre concrete, curând o întrece pe Firea, el circulă cu mijloacele publice de transport ? dar familia sa? Să dea el exemplu că de aia este acolo… Foarte bine zice și domnul Alin.
Problema circulatiei in Bistrita fiind una complexa, si de data asta, Raducu si Cretu sunt depasiti de situatie. Fiecare vede ca fiind importanta doar o latura a problemei. In vreme ce Raducu apreciaza ca aglomeratia traficului din oras se datoreaza celor care vin din afara, Cretu considera ca dimpotriva aglomeratia nu este făcută de mașinile care vin din afara orașului, „ci de cei care vin din Independenței în Ștefan cel Mare și invers”. Fiecare are partial dreptate insa niciunul dintre ei nu-i in stare sa vada problema in ansamblul ei. Trebuie rezolvata cu prioritate mobilitatea urbana in interiorul orasului. Un rol important in acest sens va avea Podul Berariei, care desi este finalizat, intarzie sa fie dat in folosinta. Acest pod, deschide perspectiva realizarii unui inel de circulatie in Bistrita, creind o legatura directa intre nordul si sudul orasului. Astfel, va exista posibilitatea ca o parte din circulatia de pe Drumul Cetatii, sa poata fi preluata peste pasarela veche si continuata peste viitorul pod al Berariei direct in sudul orasului, pe strada Zavoaie si apoi, pe strazile Ion Pop Reteganu si Tanase Tudoran, spre Podul Budacului. De aici, prin amenajarea portiunii dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, situata la poalele Padurii Codrisor, s-ar putea inchide inelul de circulatie intre nordul si sudul orasului , cu efecte benefice in fluidizarea circulatiei din Bistrita. De asemenea, de la Podul Berariei prin conexiunea strazii Zavoaie cu drumul comunal DC-8G spre Viisoara, s-ar putea realiza o legatura a orasului cu Parcul Industrial Sarata.
Dar , din pacate , de ani de zile se discuta de o banala bretea de legatura intre strazile Artarilor si Colibitei care ar ajuta extrem de mult la fluidizarea traficului in Bistrita pe directia est-vest.