Contractul de colectare a deșeurilor din întreg judeul a fost atribuit prin încredințare directă, în regim de urgență. Firma a fost selectată, după ce primarul Crețu a făcut lobby public pentru aceast companie, invocând situația de urgență creată după plecarea Vitaliei.
SC Retim Ecologic Service este una din firmele care a participat la selecția de oferte, dar a fost respinsă și a contestat contractul încheiat cu SUPERCOM. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat decizie o primă în acest sens, ca urmare a plângerii adresate.
Ce a cerut RETIM Ecologic Service:
– suspendarea deciziei de atribuire a contractului și implicit a executării contractului și implicit a executării contractului
– suspendarea deciziei de atribuire
-anularea procedurii de atribuire directă
Procedural, contestațiile se pot întinde pe durată îndelungată, iar între timp să fie demarată licitația pentru desemnarea unui operator pe următorii 5 ani.
„În temeiul art. 26 alin. (2) şi (7) din Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, pentru considerentele evocate în motivarea prezentei, admite, în parte, contestaţia formulată de SC RETIM ECOLOGIC SERVICE SA, în contradictoriu cu ASOCIAŢIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ PENTRU GESTIONAREA INTEGRATĂ A DEŞEURILOR MUNICIPALE ÎN JUDEŢUL BISTRIŢA-NĂSĂUD, şi anulează întreaga procedură de negociere fără publicare unui anunţ având ca obiect atribuirea unui contract de servicii pentru Activitatea de colectare şi transport al deşeurilor municipale şi managementul Staţiilor de Transfer şi al Centrelor de Colectare din judeţul Bistriţa-Năsăud.
În conformitate cu art. 64 Cod procedura civilă, încuviinţează în principiu cererea de intervenţie formulată de SC SUPERCOM SA, şi o admite, în parte. 2 Prezenta decizie este obligatorie pentru părţi. Împotriva ei se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare”, se arată în decizia CNSC.
Crețu repetă-n-truna: „e situație de urgență!” Subvenția de 3.3 lei/persoană ar putea fi ILEGALĂ… dacă intră și Curtea de Conturi în ecuație!
Primarul Crețu a insistat public pentru desemnarea Supercom-ului, dar taxa de 9.9 lei a fost parțial-subvenționată din bugetul-local, fiind considerată prea MARE.
Proiectul de hotărâre inițiat în acest sens, a trecut lejer și astfel Primăria Bistrița suportă 3.3 lei/persoană din tariful de 9.9 lei negociat cu Supercom pe baza unor măsurători de-acum 7 ani privind cantitatea de deșeuri/cap de locuitor. Situația se complică în perspectivă, deoarece Primăria Bistrița subvenționeză 3.3 lei/persoană/lună… iar contractul ar putea fi considerat ILEGAL.
Un control ulterior al Curții de Conturi ar putea considera ILEGALĂ această co-finanțare. Mai ales dacă decizia CNSC de anulare a contractului cu SUPERCOM va rămâne definitivă.
Citiți și:
Populism de 3.3 lei! Crețu ia bani de la investiții și subvenționează taxa de gunoi pentru că e prea MARE! Păi tot voi ați negociat, băi!
VAi de CURU NOST !
Daca nici acum nu raspunde nimen inseamna a suntem condamnati de psd s ramanem 10 ani in urma oricarui oras din Transilvania.