Sistemul Naţional Electronic de Plată, operabil pe ghiseul.ro, a fost extins pentru a introduce posibilitatea de plată a obligațiilor datorate bugetului general consolidat pentru persoanele juridice.
În acest sens, Primăria municipiului Bistriţa aduce la cunoştinţă publică faptul că agenţii economici – persoane juridice se pot înregistra pe portalul ghiseul.ro în vederea consultării şi efectuării de plăţi cu cardul bancar către bugetul local al municipiului Bistriţa.
Pentru obţinerea datelor de acces, persoanele juridice pot opta pentru una dintre următoarele modalități de înregistrare în SNEP, prin depunerea unei cereri de alocare date de acces, astfel:
- În cazul în care cererea este semnată electronic, cu certificat digital calificat, de către reprezentantul legal sau împuternicitul persoanei juridice, aceasta va fi transmisă pe adresa de email ghiseulpj@primariabistrita.ro însoțită de:
– copie scanată (format pdf.) a certificatului de inregistrare fiscala (CIF/CUI) a firmei;
– împuternicire din partea reprezentantului legal al persoanei juridice (dacă persoana care solicită cont și parolă în numele unei persoane juridice nu este administrator) scanată (format pdf.);
– copie scanată (format pdf.) a cărții de identitate a reprezentantului legal sau a persoanei împuternicite, după caz.
Atenție, atât transmiterea documentelor de mai sus cât și recepționarea datelor de acces pe ghiseul.ro (contul persoanei juridice și parola aferentă) se va face folosind adresa de email validă trecută în cerere.
- În cazul în care cererea este semnată olograf de către reprezentantul legal sau împuternicitul persoanei juridice și aceasta este scanată și transmisă pe adresa de email ghiseulpj@primariabistrita.ro , trebuie însoțită de:
– copie scanată (format pdf.) a certificatului de înregistrare fiscală (CIF/CUI) a firmei;
– împuternicire din partea reprezentantului legal al persoanei juridice (dacă persoana care solicită cont și parolă în numele unei persoane juridice nu este administrator) scanată (format pdf.);
– copie scanată (format pdf.) a cărții de identitate a reprezentantului legal sau a persoanei împuternicite, după caz.
Deoarece semnătura olografă scanată nu are valoare juridică, mesajul electronic cu datele de acces pe ghiseul.ro va fi trimis doar după ce reprezentantul legal sau împuternicitul persoanei juridice se prezintă la sediul Direcției Economice – venituri, str. Alexandru Odobescu nr. 17, unde va prezenta în original documentele scanate. Transmiterea apriori a acestora prin email va permite generarea din timp a datelor de acces și scurtarea timpului de așteptare.
Atenție, atât transmiterea documentelor de mai sus cât și recepționarea datelor de acces pe ghiseul.ro (contul persoanei juridice și parola aferentă) se va face folosind adresa de email validă trecută în cerere.
1. În oricare din situații datele de acces pe ghiseul.ro (contul persoanei juridice și parola aferentă) se pot ridica și personal de către reprezentantul legal sau împuternicitul persoanei juridice, de la sediul Direcției Economice – venituri, str. Alexandru Odobescu nr. 17. Având în vedere situația creată de pandemia cu Coronavirus nu recomandăm această opțiune, decât dacă este strict necesar.
2. După înrolare, contul va putea fi reconfigurat, prin schimbarea parolei, chiar a contului și a adresei de email. Din acest motiv, răspunderea ulterioară privind pierderea accesului revine strict persoanei juridice. În cazul în care se pierd atât credențialele (contul și parola) cât și accesul la căsuța de email, vă putem sprijini parcurgând din nou procedura de mai sus.
3. La plata impozitelor si taxelor prin portalul Ghiseul.ro nu se percepe comision.
4. Modelul de cerere care trebuie completat de reprezentantul persoanei juridice se găsește AICI.