Agenția Județeană de Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Bistrița-Năsăud gestionează un număr de 84 de forme de sprijin acordate populației, cu un total de peste 120.000 de beneficiari, spune directorul instituției, Nastasia-Ani Bob.
În ședința din luna octombrie a Colegiului Prefectural, șefa AJPIS Bistrița-Năsăud a precizat că din cei peste 120.000 de beneficiari, aproape jumătate sunt beneficiari de alocaţie de stat pentru copii (58.508). De asemenea, alți peste 9.500 de beneficiari primesc indemnizaţie pentru persoane cu handicap accentuat, peste 5.800 indemnizație pentru persoane cu handicap grav, peste 3.300 beneficiază de indemnizaţie de creştere copil, peste 2.200 de alocaţie pentru susţinerea familiei și peste 1.400 de stimulent de inserție.
Pentru a veni în sprijinul tuturor celor peste 120.000 de beneficiari, instituția a făcut demersuri pentru a digitaliza activitatea pe care o desfășoară și a facilita accesul la serviciile oferite.
”Pandemia ne-a forțat să digitalizăm și mai mult activitatea noastră și să accelerăm acest proces. Premisele activității de digitalizare sunt informarea și facilitarea accesului beneficiarilor la serviciile sociale pe care noi le acordăm, comunicarea și transmiterea informațiilor interinstituționale preponderent în format electronic, verificarea eligibilității persoanelor, în calitate de beneficiari ai beneficiilor de asistență socială. Ne este necesară digitalizarea pentru că avem 84 de forme de sprijin social, cu 17 domenii mari legiferate. Avem un total de 123.497 beneficiari, titulari de aceste beneficii. În același timp, verificăm, monitorizăm și evaluăm 74 de servicii sociale de la nivelul județului. Această activitate este asigurată de un număr de 33 de funcționari publici în cadrul agenției, informatizarea fiind de mare ajutor”, a spus Nastasia-Ani Bob, directorul AJPIS Bistrița-Năsăud.
Astfel, pe pagina proprie de internet, AJPIS Bistrița-Năsăud pune la dispoziția tuturor beneficiarilor sau solicitanților de drepturi de asistență socială informații actualizate cu privire la:
- Prezentarea principalelor beneficii de asistență socială sau beneficii de asistență socială care au element de noutate legislativă/aplicabilitate;
- Informații cu privire la finanțarea serviciilor sociale, finanțări nerambursabile, campanii de informare ale Ministerului Muncii și Solidarității Sociale;
- Formulare tip care se pot descărca în vederea completării și transmiterii on-line;
- Cereri on-line de modificare a beneficiilor de asistență socială.
În plus, toate aceste informații sunt prezentate în format accesibil unui public cât mai larg, inclusiv pentru persoanele cu deficiențe senzoriale.
”În vederea comunicării optime cu persoanele cu deficiențe senzoriale de tip surdo-cecitate, AJPIS Bistrița-Năsăud dezvoltă în acest moment un sistem de comunicare eficient între solicitant și ghișeul relații cu publicul, prin intermediul unui interpret mimico-gestual autorizat. Realizarea comunicării se face prin sistem video pentru a evita deplasările suplimentare și doar cu sprijinul interpretului mimico-gestual pentru a respecta drepturile persoanelor cu dizabilități, aspect prevăzut de legislația actuală”, a mai spus Nastasia-Ani Bob.
Demersurile pentru digitalizarea serviciilor oferite beneficiarilor AJPIS Bistrița vor continua și în perioada următoare.
Deci peste jumatate din populatia judetului taie frunze la caini.
..