Diana Morar: „Abuzul emoțional in școli a fost tema de discuție pe care am abordat-o aseară in întâlnirea cu tinerii frumoși, membrii ai PNL Sector 1”.
„Am discutat despre carieră și modul în care școala influențează alegerea drumului profesional în viață, precum și rolul fundamental al autocunoașterii. De asemenea, am discutat despre impactul emoțiilor asupra oamenilor în devenire cum sunt ei, tinerii. În acest context, discuțiile s-au canalizat înspre subiectul abuzului emoțional în școală, văzut din perspectiva elevului, astfel că ne-am oprit asupra ambelor situații: când acesta poate fi victimă și situația in care poate fi abuzator. Bazat pe experiența mea de avocat, cu toții ne-am transpus in rolurile potrivnice menționate si am găsit argumente care să conducă la analiza obiectivă a unor astfel de situații, în care importanța cea mai mare o dețin probele, acestea fiind singurele instrumente de analiză care pot conduce la stabilirea realității de fapt”, spune Diana Morar.
„Cel mai important lucru rezultat din dezbaterea noastră a fost constientizarea noțiunii de abuz emoțional, astfel că, in momentul in care aceasta a fost însușită, tinerii au remarcat că utilizarea excesivă a termenului în afara contextului său, poate afecta noțiunea în sine. Concluzia exprimată de ei este pertinentă si m-am bucurat să o primesc. În calitate de membru al Comisiei de învățământ a Camerei Deputaților apreciez ca este necesar ca abuzul emoțional în școli sa fie tratat in mod direct prin text de lege, iar analiza sa din acest punct de vedere, trebuie să constituie o componenta a dezbaterilor ce vor avea loc in parlament cu privire la pachetul legislativ pe educație. Nimeni nu poate fi victima unui abuz, iar dacă a fost este obligatoriu să îi fie reparată vătămarea pricinuită, iar abuzatorul este obligatoriu să fie tras la răspundere pentru fapta sa”, a concluzionat deputatul PNL, Diana Morar.