Taximetriștii din Bistrița pregătesc un miting de protest anti-Bolt și anti-Uber. Aceștia sunt nemulțumiți de regulile preferențiale care se aplică acestor companii de ride-sharing.
Taximetriștii doresc abrogarea Ordonanței de Urgență nr. 49/2019 și automat, ELIMINAREA transportului alternativ.
Taximetriștii susțin că regulile NU sunt aceleași pentru toată lumea și se crează CONCURENȚĂ NELOIALĂ!
Iată principalele puncte care-i dezavantajează pe taximetriști în bătălia cu Bolt și Uber:
– locuri limitate pe oraș. Primăriile de municipiu stabilesc prin hotărâre de consiliu local numărul de autorizații de taxi disponibile pe oraș. Aceste locuri sunt limitate. Spre exemplu, pe Bistrița sunt aproximativ 370 de autorizații de taxi.
– taxă de parcare (taximetriștii achită 250 de lei/lună pentru fiecare loc de parcare trasat în stații. Sunt 120 de locuri de parcare.
– case de marca fiscalizate (orice venit încasat de taximetriști apare în sistemul de Finanțe și este impozitat, automat. Fiecare casă de marcat a costat 2.000 de lei. În cazul Bolt și Uber, veniturile sunt încasate pe cardurile personale ale șoferilor și automat, impozitul pe profit poate fi fentat.
– 25% din veniturile unui șofer de Bolt este comisionat de compania ce deține aplicația și care externalizează profitul în Malta.
– mașini cu vechime de maxim 5 ani, în cazul taximetriștilor. La Bolt e voie cu mașini de 15 ani vechime.
Taximetriștii achită diferite taxe, pe care cei de la Bolt NU le achită:
– asigurare pentru bagaje
– taxe pentru angajați. 45% din venitul lunar al unui taximetrist angajat este achitat către Stat, conform legislației în vigoare.
– în mod normal pe 1 mașină autorizată de Primărie poate lucra doar administratorul firmei care deține autoriazația. Ceilalți șoferi trebuie să fie angajați la deținătorul autorizației.
– dispecerat obligatoriu. 250 de lei/lună. conform legislației în vigoare, disperatul este OBLIGATORIU + echiparea mașinii cu stație, antenă și colantarea ei în galben.
Închirierea pe zi a mașinii de taxi NU este legală și se pot aplica amenzi de 20.000 de lei.
Deși acest aspect se practică și la Bistrița, NU este legal!
În cazul Bolt, se poate obține dreptul de a conduce doar pe baza unui atestat eliberat de A.R.R. Șoferul plătește 25 % din banii încasați și imediat poate profesa.
Dumitru Moldovan: „E concurență NELOIALĂ! „
“ Ceea ce se-ntâmplă acum, NU este normal. Sunt de acord să avem concurență, dar regulile să fie aceleași pentru toată lumea. Companiile de taxu au câștigat licitații și avem locuri limitate, în funcție de numărul de locuitori. Firmele de taxi fac investiții să se mențină pe piață, plătim o grămadă de taxe: dispecerat, locuri de parcare, angajați, impozite și vin alții care au parte de tratament prefernțial. Cei de la Bolt și Uber au voie cu mașini de 15 ani vechime, noi NU avem voie. Sunt suspiciuni și la modul în care fentează Statul și NU plătesc impozitul pe profit, iar 25% din încasări sunt scoși în afară, pentru că vorbim de multinaționale.
Este concurență neloială, clar! Prin protestul nostru, dorim un alt cadru legal, ca să putem concura în mod egal cu aceste companii a declarat Dumitru Moldovan, reprezentantul PROTAXI.
Valer Bîgiu: „Sunt mize enorme în joc pentru ca aceste multinaționale să funcționeze în România!”
Statul ar trebui să se implice și să facă legi egale pentru toți. EU am mai spus-o la proteste: Ori noi ca ei, ori ei ca noi! Ceea ce avem acum crează HAOS! Conform legii, Primăria are jurisdicție pe teritoriul urban. Așa e legea! Iar Primăria a decis că pe oraș să fie 370 de autorizații de transport persoane în regim taxi. Cei de la Uber au Ordonanța de partea lor și pot elibera câte autorizații au chef. „Sunt mize enorme în joc pentru ca aceste multinaționale să funcționeze în România!E incredibil ce se întâmplă! Protestul de mâine e un semnal de alarmă și semnalele sunt pozitive de la nivel central. Spania și Portugalia au suspendat aceste servicii de ride-sharing. Și în Grecia, de asemenea. La noi în țară se pare că fac ce au ei chef…
Desigur, și noi, taximetriștii va trebui să ne re-organizăm și să vedem unde s-a greșit. Se discută de o aplicație națională, va trebui să avem coduri de conduită și poate să fim mai solidari pentru că doar așa suntem puternici și ne facem auziți ” – a declarat Valer Bîgiu, Președintele filialei județene a Camerei Naţionale a Taximetriştilor.
Peste 200 de Bolt-iști pe Bistrița! Taximetriștii spun că-i concurență neloială și comenzile le-au scăzut cu 50%!
În Bistrița s-au eliberat 63 de autorizații și sub sigla Bolt funcționează aprox 200 de mașini. , dintre care doar o mică parte sunt inscripționate. Acest aspect creează concurență neloială pe piață, în opinia taximetriștilor. Pe surse, comenzile la taxi au scăzut cu 50%!
Conform datelor oficiale de pe site-ul ARR, la nivel național s-au eliberat 7.822 de autorizații pentru transportul alternativ.
Avantaje Bolt și UBER:
– aplicații ușor de folosit
– aplicație ce permite clientului să vadă mașina cea mai apropiată și traseul cel mai scurt. Astfel se evită țepele în special pentru turiștii din alte orașe ce NU cunosc variantele de trafic.
– ciubuc și calificative on-line către șofer, feed-back referitor la comportamentul șoferului (dacă ești mulțumit de prestația lui se pot acorda calificative care sunt publice
– faptul că se lucrează cu cardul reprezintă un mare avantaj, preferat în special de clienții tineri.
– curse gratuite la un anumit număr de comenzi.
Protest cu 50 de mașini și claxoane prin tot otașul!
Protestul taximetriștilor de mâine implică 50 de mașini de la UNITAXI, ProTaxi și Total Taxi. Aceștia se întâlnesc la Lidl-ul din Parc și vor urma traseul: Bistricioarei – Dornei – Primăria Bistrița – Șincai – Odobescu – Piața Mică sediul ARR. De la acel punct, mașinile se vor împrăștia și șoferii își vor relua activitatea. O delegație compusă din 10 reprezentanți va avea o întâlnire cu Teofil Cioarbă, prefectul în funcție.
Solicitările taximetriștilor vor fi preluate la nivel oficial și transmise la nivel central, pentru dezbateri politice de ABROGARE a OUG 49/2019 și automat INTERZICEREA companiilor de ride-sharing și eventual realizarea unui nou cadru legal concurențial.
Protestul taximetriștilor din 20 iunie va avea loc la nivel național!