Unul din marile proiecte cu care se laudă administrația Crețu este BRAND-ul de oraș. Primăria Bistrița a accesat fonduri europene în valoare de aproximativ 1.000.000 de lei, pentru a crea un concept de promovare turistică a orașului. La trei ani de la demararea proiectului, turismul în Bistrița pare o glumă proastă. Promovarea în ziarele locale este inexistentă iar Sibiu, Brașov și Sighișoara sunt la distanțe astronomice în ce privește turismul specific orașelor medievale. Bistrița NU are niciun eveniment de impact la nivel regional, dar este mai trist faptul că NU există o perspectivă de dezvoltare a turismului din Bistrița și nici specialiști în acest domeniu.
Vezi aici care a fost planul de promovare a Bistriței. Un tun care a tocat 10 MILIARDE într-un an! Încă 10 a umflat Fundația Hara!
Cresterea atractivității si competitivitatii turistice a municipiului Bistrita, prin crearea unui brand turistic « Cetatea Medievală Bistrița » și promovarea acestuia prin metode specifice de marketing.
OBIECTIVE SPECIFICE:
- 1. Crearea unui brand turistic pentru promovarea Municipiului Bistrita – Cetatea Medievală Bistrița. Crearea unui Slogan (Bistrița – Poarta Transilvaniei), o siglă și o mascotă.
- 2. Organizarea de evenimente tematice în vederea includerii Cetății Medievale Bistrița în circuite turistice locale, județene, regionale și naționale.
- 2.1. Organizarea de actiuni de promovare a brandului turistic Cetatea Medievală Bistrița
Brandul Cetatea Medievală Bistrița a fost promovat în cadrul evenimentelor culturale reprezentative pentru municipiul Bistrița: “Serbările Bistriței Medievale”; Zilele municipiului Bistrița; Festivalul de Folclor ’’Nunta Zamfirei’’; Festivalul Fanfarelor ’’Mihail Warga’’. - 2.2. Organizarea unui Târg Turistic Medieval (28-30 octombrie). Principalele actiuni:
Promovarea Cetății Medievale Bistrița și a celorlalte cetăți medievale membre Siebenburgen în cadrul unor standuri personalizate: Organizarea și desfășurarea unor concursuri culinare; - Organizarea și desfășurarea unui Congres Siebenburgen.
- Promovarea brandului turistic prin metode specifice de marketing
- Realizarea și distribuirea de obiecte personalizate cu sigla: mascotă, insignă, pix, breloc, ceas birou, set accesorii, portofel, mouse pad, port-card, suport pix, magneti, set ceramica, plachete din ceramica, etc.
- Realizarea și distribuirea de tipărituri: 5.500 pliante, 2.000 flyere, 1.500 afișe, 1.000 ghid turistic, 500 album, 250 hărți turistice de perete, 2000 hărți turistice de buzunar, 500 calendare 2012, 5.000 ilustrate (set 10 buc.), DVD promovare,etc.
- Promovare mass-media: difuzare spot video, difuzare spot audio, difuzare film de promovare, inserții în presa locală, regională și națională;
- Promovare pe WEB 2.0: website (www.cetateabistrita.ro), harta 3 D a Cetății Medievale Bistrița, 2 camere livestreaming;
- Mijloace de informare publică: 10 panouri de expoziții publice, 5 panouri cu harta turistică, 50 de indicatoare străzi, 100 plăcuțe pt. traseele turistice
http://www.nord-vest.ro/Promovarea-turistica-a-cetatii-medievale-Bistrita–eID1343.html
Pe ce s-au scurs banii europeni?
Proiectul a fost finanțat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 5 – ”Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului”, Domeniul major de intervenție 5.3 – ”Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică”.
MASCOTA – un struț care aparent NU are nicio treabă cu un oraș medieval, dar care a fost prezent pe emblema orașului, în trecut. S-au montat statuete cu struți în punctele centrale ale Bistriței.
SLOGANUL – Bistrița, „Poarta Transilvaniei” foarte asemănător cu sloganul orașului Turda , „Poarta spre inima Transilvaniei”. Și-atât!
EMBLEMA – Sugăletele și Biserica Evanghelică, prezentate stilizat.
În acest amplu proiect ce dă bine pe hârtie s-a construit un centru de informare turistică, o încăpere amplasată Sugălete, deservită de funcționari ce așteaptă să îndrume turiștii care le trec pragul. cetateabistrita.ro e un site de amatori care prezintă vechea așezare a orașului.
Vrăjeală ieftină: ce înseamnă de fapt “BRAND” și pe ce filozofii s-au cheltuit 10 MILIARDE
“Puterea unui brand stă în capacitatea sa de a influenţa comportamentul de cumpărare. Dar un nume de brand pe un ambalaj nu este acelaşi lucru cu numele unui brand din mintea consumatorului. La fel ca o companie prestigioasă, un oraş faimos îşi vinde mai bine produsele, recrutează elite, atrage investitori şi vizitatori, în general joacă un rol important în afaceri. În consecinţă, acest oraş este mai bogat şi oferă o mai bună calitate a vieţii. Ca şi în cazul companiilor, oraşele care au un brand pozitiv şi puternic îşi valorizează mai bine produsele şi serviciile întrucât brandul adaugă valoare acestora.”
Fundația HARA face un proiect în oglindă și promovează Biserica Evanghelică. Cost: 10 MILIARDE!
Fundația Hara a coordonat un proiect asemănător și a cheltuit aproape 1.000.000 de lei din bani europeni pentru un eveniment de promovare a Bisericii Evanghelice, de data asta. Cam aceeași rețetă. Impactul îl puteți măsura și d-voastră, la doi ani de la mega-eveniment!
„Biserica Evanghelică din Bistriţa – Înapoi spre viitor”, îşi propune să readucă între oameni valori ale trecutului, căzute într-o nedreaptă şi prea îndelungată uitare cauzată de provocările lumii moderne. Simbolul Bisericii Evanghelice a oraşului Bistriţa constituie un produs turistic ce oferă tradiţie şi cult, religie şi monumentalitate, inspiraţie şi valoare, toate reprezentând surse de dezvoltare durabilă locală, regională şi naţională. Proiectul îşi propune încă un obiectiv cu încărcătură simbolică: apropierea trecutului de prezent şi crearea premiselor care să permită continuarea firească a acestuia în viitor. Biserica Evanghelică a Bistriţei este simbolul perenităţii şi al statorniciei. Oraşul trăieşte frumos în jurul ei de sute de ani, îşi contemplă panorama din turn şi îşi trăieşte spiritualitatea intimă în taina rugăciunii dinăuntrul zidurilor. Considerăm că acum este timpul prezentului de a celebra trecutul, de a-i recunoaşte şi omagia valorile şi de a-i conferi valenţe care să îl ducă spre viitor” declarau artizanii proiectului de 10 MILIARDE.
EFECTE: „Zero barat!”
Bistrița NU are niciun eveniment de amploare, care să atragă turiști. Zilele Bistriței au devenit un bâlci dezorganizat, iar Zilele Medievale respectă aceeași rețetă, cu tineri amatori pasionați de evul mediu, care se întâlnesc vara, la Bistrița. Nu miroase a turism și grupurile de sași ce se plimbă pe pietonal, asaltați de cerșetori sunt puși la pătrat, la statisticile anuale privind turismul în Bistrița.Fără a pune obiectivele în valoare și cu un pietonal lipsit de concept turistic o excursie în Bistrița Europeană înseamnă un tur de pietonal, și o urcare cu liftul din turnul Bisericii Evanghelice. Totul se finalizează cu o masă specific românească, la Crama Veche și cazare la hotel Metropolis. Pe scurt, cam asta face un turist rătăcit în Bistrița sau eventual atras de amintirile copilăriei pe aceste meleaguri.
Pe scurt, până acum s-au tocat 20 de MILIARDE pentru promovarea Bistriței din bani europeni și la doi ani de la evenimente, turiștii rătăciți pleacă spre alte zări precum sașii într-un exod fără cale de întoarcere… În schimb, ne-mbătăm cu apă rece și cu cifre de statistică ce cresc încontinuu, la care se adaugă blasfemiile unei primar ce compară Bistrița cu Sibiul
Care curte de conturi? Doamna moldovan ? Sotia lui radu moldovan?
Cati bani a costat situ-il? In afara de prima pagina nu merge nimic, auzi tu 3d map si alea alea. :)))
pt. anonimul ajuns cineva – Deocamdata e adevarat tot ce ati scris legat de trafic, dar e vorba de un ziar care abia a implinit o LUNA. Referitor la emblema, e o chestiune de gust, vorba primarului cand il intreaba lumea de blocul mov si nu a costat niciun leu (daca e sa comparam cu emblema Bistritei). In ce priveste subiectele cred ca piata e libera si aveti de unde alege. Din pacate, locuitorii NU prea au de ales in privinta ideilor aplicate de unele personaje care gestioneaza banii nostri. Si inca ceva „Zorro” se scrie cu doi „R”. Pam-pam!
Mie imi place siteul si emblema nu am bagat-o in seama. Am vrea mai multe voci care sa critice proiectele gestionate prost. Eu primesc pe facebook articole si unele imi plac, altele nu. Succes.
Câteva idei ca recomandare,: înlăturarea urgentă a struților multicolori ,a merelor,vacilor,dacă există . Sunt artificiale multă culoare aiurea și zgârie ochiul. Căutarea de persoane cu adevărat calificate în recondiționare ,artă medievală heraldică,culori utilizate de artiștii medievali.Scoaterea în evidență a zidurilor cetății vechi, a casei Textoris, stilizarea porților de intrare în burg a drepelelor celor 18 bresle.Întocmirea unei monografii a burgului cu imagini. De lăudat capacele de canal cu stema Bistriței și însemnele breslelor turnate în fontă. VERIFICAREA RIGUROASĂ A MODULUI DE FOLOSIRE A BANILOR ÎN TOATE LUCRĂRILE,PRIN CURTEA DE CONTURI,AUDIT… O altă sugestie ar fi continuarea aleii pe lângă râul Bistrița de la puntea Codrișor pînă la podul Jelnei cu asfalt,bănci,lampadare.Proiectul există în arhivă din anii 1976-1978.
Da, si voi aveti un ziar de toata cacaoua, ca sa nu zic altfel. Are o emblema gandesti ca-i zoro. Un Zoro nebun al timpurilor noi :))) un ziar, unde apar necunoscuti(e) descrisi sau descrise precum persoane publice de o importanta deosebita in Bistrita. Il atacati din orice pozitie pe Cretu. Folositi cuvinte dure in articole si in titlul acestora, care nu fac altceva decat sa demonstreze cat de slabi sunteti de fapt, plus ca trafic vizite pe site nu aveti, sunteti ultimii. Nu am scris din invidie acest text, ci din dorinta de a va trezii la realitate. Ce tie nu-ti place altuia nu face, „dupa marca unui comentator”. 😉
Tudor, datoria jurnalistului e sa informeze publicul, nu sa vina cu solutii. Strutul e o mascota buna pentru un oras aproape de munte.
Sa zicem ca asa este. Dar cu ce solutii veniti dvs in intampinare? ce ar trebui facut?