VIDEO: Au început lucrările de ranforsare a Drumului Național 17 D pe traseul Salva-Năsăud-Feldru! Chiar dacă-i Drum Național (NU județean), Radu Moldovan se-nfinge și punctează la imagine!

Radu Moldovan a câștigat alegerile din 2012 cu două mari promisiuni: modernizarea drumului Beclean-Sângeorz, respectiv Bistrița-Năsăud. De fapt, DN 17 C ( Bistrița – Năsăud spre Valea Sălăuței) și DN 15 D ( Beclean – valea Someșului), aparțin Companiei Naționale de Administrare a Drumurilor Naționale, iar Consiliul Județean NU are nimic de-a face cu aceste drumuri. Cu toate astea, Moldovan s-a înhămat la asfaltare și a luat voturi de pe Valea Sălăuței și de pe Valea Someșului cu aceste două promisiuni.

 

După 5 ani, procedura de achiziţie publică pentru lucrările de ranforsare a sistemului rutier de pe tronsonul Năsăud – Feldru al DN 17D s-a încheiat, astfel că, au fost demarate și lucrările.

Cel care a făcut anunțul este chiar președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan, care spune că dacă timpul va permite, până la începutul lunii decembrie, primul strat de asfalt va fi deja turnat.

”Au început lucrările de ranforsare a Drumului Național 17 D pe traseul Salva-Năsăud-Feldru (17 Km). Estimările specialiștilor arată că în situația unor condiții meteo favorabile până la începutul lunii decembrie vom avea primul strat de asfalt pe acest tronson! La finalul lucrărilor, în primăvara anului viitor, acest tronson va fi similar cu tronsoanele Beclean-Salva și Dumitra-Năsăud” a precizat Emil Radu Moldovan, care a efectuat o vizită în teren alături de inginerul Alexandru Slavita, şeful Secţiei Bistriţa a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj.

Ceea ce se vede acum este prima fază din procesul tehnologic de ranforsare și sitem rutier rigid, de la Salva înspre Năsăud și de acolo până la ieșire din Feldru. Această lucrare comportă mai multe etape, iar ceea ce vedem acum e prima etapă respectiv frezarea suprafeței îmbrăcăminții de beton degradată și aducerea profilului la cele două pante transversale. Următoarea fază este curățarea puternică și repararea dalelor degradate sau înlocuirea celor distruse în totalitate și care nu mai pot reprezenta strat suport pentru fundație. Pe urmă se face colmatarea rosturilor și apoi se trage primul strat de mixtură asfaltică în grosime de 3-4 centrimetri, care va fi și strat suport pentru antifisură” a precizat ing. Alexandru Slavita.

Fondurile necesare pentru această investiție au fost alocate de Ministerul Transporturilor, așa cum a promis ministrul Răzvan Cuc în cadrul unei vizite efectuate în județul nostru la începutul lunii august. Investiția se ridică la circa 12 milioane de lei, potrivit inginerului Alexandru Slavita.

error: Content is protected !!