Linia Verde este un proiect prioritar pentru municipiul Bistriţa, care ar putea reprezenta salvarea pentru mai multe străzi din oraș, întrucât obiectivul prioritar al proiectului este acela de a reabilita infrastructura rutieră de pe o nouă rută de transport public.
Proiectul a fost declarat eligibil pentru a fi finanţat prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020. ”Face parte dintr-un pachet de proiecte de mobilitate urbană care vor conduce la o mobilitate urbană sustenabilă şi atentă la mediu, la un aer mai curat, o populaţie mai sănătoasă şi mai activă fizic, o mai mare siguranţă în trafic, prin promovarea unei mobilităţi echilibrate, la un oraş mai puţin aglomerat, la un oraş mai accesibil, nepărtinitor diferitelor grupuri sociale şi nu în ultimul rând la o mobilitate urbană administrată integrat” se arată în expunerea de motive a unui proiect de hotărâre care se va afla joi, 22 februarie, pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local. Proiectul pe care consilierii îl vor dezbate și apoi îl vor supune votului prevede aprobarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenții pentru obiectivul de investitii “Linia verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă”.
Proiectul este cuprins în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a municipiului Bistriţa şi în Strategia integrate de dezvoltare locală a municipiului Bistriţa pentru perioada 2010 – 2030, actualizată şi se va realiza prin POR 2014-2020, Axa prioritară 4 unde municipiul Bistriţa are o alocare dedicată de circa 24 de milioane de euro.
Obiectivul prioritar este de reabilitare a infrastructurii rutiere, pe ruta nouă de transport public care traversează oraşul de la est la vest, prin centrul oraşului. Traseul coridorului verde de transport cuprinde: DN 17 – Calea Dejului – strada Simpozionului – strada Libertăţii – Bulevardul Independenţei – strada Gării – strada Gheorghe Şincai – Piaţa Centrală – strada Dornei – Piaţa Unirii – strada Liviu Rebreanu- Piaţa Petru Rareş – strada Bistricioarei – Bulevardul General Grigore Bălan – strada Calea Moldovei – DN 17. Lungimea liniei de transport măsurată de la unul din capetele liniei până la celălalt capăt este de circa 10,3 km.
De asemenea se vor realiza trasee dedicate şi/sau prioritare pentru vehiculele de transport public, modernizarea staţiilor de transport public existente, realizarea pistelor pentru biciclişti, dar şi a traseelor pietonale, relocarea reţelelor de utilităţi, unde este cazul, modernizarea iluminatului public. Noul traseu de transport public va fi operat cu vehicule electrice pentru care se amenajează un depou pentru staţionare, încărcare şi mentenanţă, staţii de încărcare şi dispecerat pentru managementul traficului.
Se vor realiza de toate. Un lucru nu spune administratia. Cate sute de copaci maturi vor cadea in demararea acestui proiect care din start pacaleste si induce in eroare cum ca ar fi o LINIE VERDE . Sa nu uitam ca efectul este O din moment ce in spatele acestei asa zise linii verzi se vor incolona tot miile de COAPTE. In mod normal APM -ul daca constata ca vor zbura mii si mii de mp de spatiu verde cat totalizeaza coroanele copacilor ar trebui sa aplice LEGEA 24 a SP. VERZI si sa nu emita o astfel de Autorizatie de MEDIU.