ANALIZĂ: Ovidiu Crețu va intra-n istorie cu nicio stradă de oraș care să fi fost asfaltată în 3 mandate! Dacă era gospodar, în 10 ANI asfalta TOATE străzile din zonele de vile! VEZI demonstrația!

Primarul Ovidiu Crețu NU a asfaltat nicio stradă importantă din municipiu în 3 mandate! Pe zonele noi de locuințe, Primăria Bistrița asfatează cu o medie de 4 străzi pe an. PSD-iștii și-au dat seama că la capitolul infrastructură o să aibă probleme în camanie și acum, viceprimarul Niculae încearcă să recupereze la imagine.

Cu 4 – 6 MILIOANE de euro pe an se rezolva situația TUTUROR drumurilor din zonele de vile! Crețu NU a vut niciun plan pentru modernizarea drumurilor și la acest capitol e CORIJENT!

Iată câteva date care demonstrează că un primar eficient asfalta TOATE străzile de pământ din Bistrița, în 10 ani de administrație. Pare incredibil, dar există argumente financiare! Deci: la această oră, municipiul are aprox. 200 de străzi de pământ, adică undeva la 100 – 150 de kilometri.

Asfltarea unui kilometru de drum de pământ, cu 2 benzi costă în medie 400.000 de euro (cu podețe, parapeți, iluminat stradal). Total : 40 – 60 de MILIOANE de euro/10 ani, adică 4-6 MILIOANE de euro pe an pentru asfaltarea TUTUROR străzilor de pământ! Banii există la buget (Primăria are buget de aprox. 50 de MILIOANE de euro pe an + fonduri europene)…

Direcția de Servicii Publice cheltuie FIX 8 MILIOANE de euro pe an. Deci, dacă s-ar fi externalizat DSP-ul puteam avea TOATE drumurile asfaltate. Ne referim la drumurile din zonele de vile.

Pentru drumurile din municipiu (reamintim faptul că niciun drum de oraș NU a fost modernizat în 10 ani) trebuia eficientizată cheltuirea banului public, deoarece Poliția Locală cheltuie 1.7 milioane de euro/an, Casa de Cultură cheltuie 1.5 milioane de euro. În 10 ani vă dați seama câți bani s-au dus pe apa Sâmbetei!

Ovidiu Crețu este direct-răspunzător pentru situația infrastructurii din municipiu… lucru care a început să-i fie reproșat din interiorul PSD.

Direcția de Servicii Publice SPARGE peste 30 de MILIOANE de lei pe an ( 8 milioane de euro)! Deși au utilaje moderne fac cele mai proaste lucrări posibile și cheltuie 20% din bugetul Bistriței!

Direcția de Servicii Publice execută lucrările de plombare, asfaltare, peticire a străzilor din municipiul Bistrița. Serviciul are aproximativ 250 de angajați și este condus de Ioan Crețiu, directorul care încasează 1.000 de euro salariu pentru coordonarea muncitorilor.

O mică parte a serviciilor DSP sunt externalizate iar marea problemă a acestei direcții o reprezintă calitatea lucrărilor executate. În fiecare an, parcul-auto al Direcției de Servicii Publice se reînnoiește, însă fără a se vedea o creștere calitativă. În cele 3 mandate ale lui Ovidiu Crețu, s-au cumpărat: tractoare, bascule, autogreder, cilindrii compactori, camion cu platformă de tractări-auto, mașină de finisat asfalt.

Banii pentru funcționarea Direcției de Servicii Publice sunt alocați din bugetul local și sunt folosiți pentru salarizarea personalului, reparații utilaje, închirieri și funcționare. DSP se ocupă de spațiile verzi, deratizări, marcaje rutiere, toaletări arbori, plantări panseluțe și cheltuie 20% din bugetul TOTAL al Bistriței. Cu toate că beneficiază de buget ENORM, Direcția de Servicii Publice execută lucrări de proastă calitate și NIMENI nu este tras la răspundere în acest sens.

Străzile din zonele de vile s-au realizat cu aproximativ 400.000 de euro/kilometru, la o lățime normală (de 2 benzi)… deci sumele finale sunt de MAXIM 3 milioane de euro/7 kilometri!

După 10 ani cu Crețu, Primăria a promis 7 kilometri de străzi! 3 MILIOANE de euro ar costa investiția! Deocamdată NU s-a găsit sursa de finanțare! NU este exclus un împrumut!

Administrația locală forțează o asfaltare în campania electorală din 2020 pentru a estompa valul de nemulțumiri. Acest program de modernizare ar costa aproximativ 3 milioane de euro, dar deocamdată NU s-a identificat sursa clară de finanțare. Viceprimarul Niculae a spus că s-ar putea accesa un împrumut sau se va realiza din bugetul local.

În ceea ce privește străzile din zonele noi de locuințe (străzile de pământ), administrația Ovidiu Crețu a modernizat 40 de străzi în 10 ani. Deci, o medie de 4 străzi pe an. Pentru a induce în eroare, viceprimarul Nicuale spune că anul trecut a recepționat 11 străzi. În fapt, străzile au fost asfaltate în decursul anilor și recepționate la pachet, în campania electorală. Niculae se folosește de această acțiune și spune tuturor că de fapt Primăria Bistrița a asfaltat 10 străzi într-un an, lucru total neadevărat.

Această manevră electorală pare greu de înghițit, după ce ritmul de asfaltare s-a derulat extrem de greoi, cu o medie de 4 străzi pe an în zonele cu vile și cu nicio stradă de oraș reabilitată în ultimii 10 ani. S-au efectuat doar lucrări de reparații la strada Industriei, unde covorul asfaltic prezintă denivelări iar apa băltește pe carosabil!

Ar mai fi strada Dornei, care a fost modernizată printr-un proiect european (în cel de-al II-lea mandat, la pachet cu reabilitarea pasajelor) dar va fi spartă imediat ce a ieșit din garanție pentru realizarea altui proiect european: „Linia Verde.”

 

Cu o medie de asfaltare de aproximativ 4 străzi pe an…. deși reprezentanții MINT când spun că anual se asfaltează 10 străzi!

Nici măcar în 2016, administrația Crețu NU a reușit să bifeze lista străzilor de pământ din primul mandat, dar lansează noi promisiuni și studii de sertar pentru restul drumurilor. Fără un master-plan pe acest segment și fără surse de finanțare, zonele noi de locuințe rămân înglodate. În schimb, primarul a girat investiții gen Wonderland, Parc Industrial Sărata pentru care a luat bani din bancă și a îndatorat bugetul public al Bistriței. În plus de asta, primarul intenționează să acceseze un nou împrumut pentru un ștrand acoperit.

Lucrările la rețelele de utilități. Cum se putea rezova problemă, dacă Ovidiu Crețu era meseriaș în administrație!

Administrația Ovidiu Crețu se scuză când spune că NU putea face asfaltări, pe motiv că s-au făcut intervenții ne-sincronizate privind lucrările de înlocuire a rețelelor de apă-gaz-canal.

În ultimii doi ani, 2016-2017, în Bistriţa s-au spart 82 de străzi doar pentru reabilitarea reţelelor de gaz, reţelele de apă-canal şi de electricitate. Lucrările s-au executat execrabil și străzile sparte pentru lucrări la utilități au fost reparate cu diferențe de nivel față de covorul asfaltic.

Primăria Bistrița avea 2 soluții, în calitate de administrator și proprietar al domeniului public.

– modernizarea străzilor se putea realiza concomitent cu realizarea unor șanțuri colectoare unde ulterior puteau fi îngropate rețelele de utilități, șanțuri ce se puteau realiza în afara carosabilului. Astfel, rețelele de utilități ar putea fi înlocuite fără spargerea covorului asfaltic! 

– un program concret, astfel încât rețelele de apă-canal-gaz să fie sincronizate, NU să se realizeze timp de 3-4 ani.

– firmele care sparg strada să fie OBLIGATE să re-aducă la starea inițială.

Ovidiu Crețu a invocat mereu faptul că pe anumite străzi din oraș s-au efectuat lucrări la rețelele de utilități și de aceea NU ar fi intervenit cu asfaltarea, lucru parțial adevărat, dar nici măcar pe acele zone unde s-a intervenit NU exista un plan de asfaltare.

Acest lucru demonstrează că Primăria Bistrița a aplicat o strategie greșită pe termen lung la capitolul infrastructură și după 10 ani de mandat nici măcar NU există proiectare pentru modernizarea străzilor din municipiu. Mai grav este faptul că încă NU s-a identificat sursa de finanțare a acestor investiții… lucru elementar pentru cei care doresc să conducă administrația locală, care în loc de lucruri concrete vin cu promisiuni electorale!

Niculae își face campanie „pe străzi”, dar Bistrița suferă masiv la acest capitol!

Administrația Crețu e FALIMENTARĂ la capitolul străzi modernizate! Cum încearcă PSD-ul să oprească valul de nemulțumiri: „prin promisiuni electorale!”

Lipsa variantelor de fluidizare sufocă orașul, dar administrația se scuză și motivează că NU a putut moderniza străzi mai importante care ar fluidiza orașul, pe motiv că programul de reabilitare a rețelelor de utilități NU a fost sincronizat. Proiectul privind pistele de biciclete ce se vor realiza în municipiu face ca reabilitarea arterelor principale să se amâne!

PSD-iștii încearcă să aplaneze valul de nemulțumiri prin promisiuni privind reabilitarea axei Decebal- Gării – Andrei Mureșanu, investiție ce s-ar putea realiza din bani europeni. E o sabie cu 2 tăișuri.. care va paraliza traficul din oraș fix în preajma campaniei electorale.

Traficul sufocat, lipsa variantelor ocolitoare și situația drumurilor din municipiu este principala problemă a administrației Crețu și ar putea crea un val MASIV de nemulțumiri, în perspectiva alegerilor locale. Tocmai de aceea, PSD-ul încearcă din răsputeri să remedieze prin propagandă și promisiuni această problemă IGNORATĂ de Primăria Bistrița în ultimii 10 ani…

 

2 comments

  1. Balan Marius -ecologist PV

    OTC a intrat in istorie cu numele ca primarul Drujba. I n cele trei mandate catastrofale pt. MEDIU a reusit sa ordone sacrificarea a peste 1.000 de copaci si mutilarea altor cateva mii. In Europa civilizata i se facea dosar penal.

  2. Perfect punctat. Acesta este adevarul si mult lume s-a saturat de acest primar si de partidul lui