Președintele Consiliului Județean a bugetat realizarea a 2 studii de pre-fezabilitate pentru realizarea a 2 variante ocolitoare. Variantele propuse de ocolire a municipiului sunt IDEALE, dar lipsește esențialul: finanțarea. Astfel, se vor realiza studii de pre-fezabilitate pentru:
Variantă ocolitoare pentru ruta Cluj – Suceava s-ar face prin: Livezile – Slătinița – Tărpiu – Blăjenii de Jos (50.000 de lei costul documentațiilor de pre-fezabilitate).
Varianta ocolitoare pentru traficul greu pe ruta Reghin – Vatra Dornei s-ar face prin Monariu – Jelna în vederea preluării traficului greu pe relația (50.000 de lei costul documentațiilor de pre-fezabilitate).
Asta e propaganda pe față, deoarece așa-zisele studii de pre-fezabilitate reprezintă documentații de sertar. Sursa de finanțare e marea problemă a acestor proiecții marca Radu Moldovan.
Crețu MINTE cu varianta lui de centură ocolitoare, iar Radu Moldovan minte cu alte 2 variante! PSD-iștii vorbesc să sune, dar NU au bani de-așa ceva!
În ce privește varianta ocolitoare a municipiului, la această oră ar trebui să existe un proiect tehnic, un traseu clar pentru un asemenea proiect, dar toate aceste elemente sunt o necunoscută: traseul NU este foarte clar. Crețu speculează varianta pe Codrișor, iar Radu Moldovan susține varianta pe Monariu (niciuna din variante NU are finanțare).
Varianta Bistrița Sud, pe traseul DN 17 – Parc Industrial Bistrița Sud -Dealul Cighir – Dealul Codrișor – Complex Wonderland – DN 17 a fost prinsă în Master Planul de Transport al Ministerului Transporturilor. Cu toate că a fost bifată ca investiție pe un Master Plan, deocamdată NU există nimic-concret în acest sens.
De ce NU mai sunt bani europeni pentru o centură ocolitoare? Simplu: județului s-au acordat 50 de MILIOANE de euro, bani din care se realizează Poarta Transilvaniei!
Conform documentației din Ghidul Solicitantului, orice drum județean a fost eligibil pentru suma maximă de 50 de MILIOANE de euro și de aceea Poarta Transilvaniei a fost reconfigurată și limitată la suma impusă! Aproximativ 50 de MILIOANE de euro costă Poarta Transilvaniei.. bani alocați din fonduri europene.
Aceste proiecte ale PSD-iștilor ar putea fi viabile între anii 2021 – 2025 va fi următorul exercițiu financiar, dar accesarea de fonduri europene NU ține de actuala putere sau de un partid anume, ci ține strict de capacitatea administrativă de a depune proiecte eligibile. Deci e mai degrabă administrație decât politică!
Sursele de finanțare europeană s-au epuizat , iar bani de la Guvern abia se dau cu țârâita pentru ranforsarea Drumurilor Naționale!
Directorul CNAIR a vorbit și despre posibilitatea realizării variantei de ocolire a municipiului Bistrița, un proiect despre care primarul Bistriței, Ovidiu Crețu, afirma că nu este abandonat, cu toate că până acum lucrurile nu au primit o finalitate. În opinia lui Narcis Neaga, realizarea unei centuri a municipiului Bistrița este o prioritate pentru CNAIR, care în perioada următoare va face demersurile necesare pentru ca lucrările să poată începe.
Cu bani de la Minister NU au fost în stare să ranforseze Drumurile Naționale, deși au trecut 6 ani! Centura Bistriței e propagandă!
O altă minciună: drum expres Bistrița – Dej!
La vizita directorului CNAIR în județul Bistrița-Năsăud, acesta a dat asigurări că vor continua lucrările pe DN 17 C și DN 17 D, iar președintele Consiliului Județean, Emil Radu Moldovan, a precizat că a purtat discuții cu acesta inclusiv pentru realizarea unui drum expres de la Bistrița la Dej.
Radu Moldovan a câștigat alegerile din 2012 cu două mari promisiuni: modernizarea drumului Beclean-Sângeorz, respectiv Bistrița-Năsăud. De fapt, DN 17 C ( Bistrița – Năsăud spre Valea Sălăuței) și DN 15 D ( Beclean – valea Someșului), aparțin Companiei Naționale de Administrare a Drumurilor Naționale, iar Consiliul Județean NU are nimic de-a face cu aceste drumuri. Cu toate astea, Moldovan s-a înhămat la asfaltare și a luat voturi de pe Valea Sălăuței și de pe Valea Someșului cu aceste două promisiuni.
Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga, s-a aflat, miercuri, 13 iunie, într-o vizită în județul Bistrița-Năsăud, unde a inspectat lucrările de ranforsare a DN 17D.
La modernizarea Drumurilor Naționale 17 C și D se utilizează metoda „în situ”… adică se re-folosește materialul din covorul asfaltic. Cu toate că NU are niciun fel de atribuții pe Drumurile Naționale, Radu Moldovan este prezent pe aceste șantiere pentru a puncta la capitolul imagine. Președintele Consiliului Județean NU este constant și atunci când șantierele au fost oprite s-a dezis de marea sa promisiune, pe motiv că NU are atribuții în acest sens.
Acum, Radu Moldovan reia din nou vizita pe șantiere, dar faptul că un președinte de Consiliu Județean încearcă să-și asume alocări de bani care vin pe alte direcții este penibil de-a dreptul. E ca și cum reabilitarea DN 17 de la Bistrița la Tihuța ar fi fost trecută în dreptul lui Liviu Rusu care la acea vreme era președinte de Consiliu Județean.
Bistrița NU are soluții de fluidizare , iar Crețu cu Radu Moldovan promit centuri ocolitoare!
Strada Lucian Blaga DN 17 C face legătura cu drumul de centură al orașului și traficul greu este dirijat pe această arteră . Traficul este îngreunat și de trecerea la calea ferată ne-semnalizată de pe aceeași stradă!
Zona Viișoara este de asemenea super-aglomerată și administrația Crețu NU a găsit nicio soluție de fluidizare a traficului. La capitolul străzi asfaltate, media e de 4 străzi pe an și majoritatea acestor străzi se află în cartierele de vile, în zonele noi de locuințe. În 10 ani NU s-a asfaltat nicio stradă în municipiu iar investițiile de modernizare din bani europeni (Linia Verde, axa Gării – Decebal – Andrei Mureșanu) vor PARALIZA orașul în pre-campania electorală!
Bistrița e-n PLOP la capitolul infrastructură și soluții de trafic!
Traficul este sufocat pe Calea Moldovei, zona unde Primăria a autorizat cartiere de blocuri și 2 Galerii Comerciale! Zona este una aglomerată și Primăria Bistrița trebuie să găsească soluții urgente pentru fluidizarea traficului. În zona Galeriilor comerciale se construiește un cartier de 4 BLOCURI și în zona Selgros va apărea un nou complex comercial. Pe Calea Moldovei s-a dezvoltat un puternic pol comercial, însă pe aceeași infrastructură. La această oră NU există variante ocolitoare și nici proiecte de anvergură care să fluidizeze traficul de pe Calea Moldovei, dar cu toate astea, urbaniștii au autorizat blocuri, galerii comerciale și astfel zona s-a aglomerat!
Radu Moldovan se bagă pe Bistrița și aberează cu cele 2 variante ocolitoare pentru care NU există finanțare! Șeful PSD câștigă la un singur aspect: teoretic, sunt mai bune ca varianta pe Codrișor, propusă de Crețu! În rest, sunt promisiuni!
Fără sursă de finanțare, fără un traseu CLAR, Bistrița va rămâne fără variantă ocolitoare în următorii ani și promisiunile de finanțare din bani guvernamentali NU pot fi luate în seamă. Singura variantă de finanțare pentru un proiect de anvergură o reprezintă fondurile europene. Până la identificarea unei surse de finanțare REALE, Bistrița se confruntă cu mari probleme de trafic. Infrastructura deficitară și traficul aglomerat vor fi principalele bile negre ale administrației, pe care PSD-ul le va deconta în alegeri.
La rectificarea bugetară, Radu Moldovan a cuprins și realizarea studiilor de pre-fezabilitate pentru variantele ocolitoare pe Monariu și pe Blăjeni – Livezile, după care aparatul de propagandă va prelua subiectul și-l va pune pe agenda PSD-ului în perspectiva campaniilor electorale ce vor urma. Chiar dacă sunt doar proiecții fără finanțare, prezentarea viitoarelor investiții va ține de abilitatea aparatului de comunicare dar și de liderii opoziției care ar putea desființa lejer asemenea promisiuni fără substanță…
Aia blonda nu este nevasta lui Tanko??
Si mai zicem ca nu se angajeaza pe pile la primarie.
Sa arate sursa de finantare si sa semneze un contract si pe urma sa se laude
Varianta ocolitoare Sintereag-Blăjenii de Jos-Tărpiu- Slătinița- Livezile este cea mai bună variantă, în prima etapă. Este cuprinsă în planul regiunii de nord-vest de dezvoltare a rețelei de drumuri și este preluată inclusiv în planul urbanistic general al municipiului Bistrița. În a doua etapă ar fi de dorit realizarea drumului Sărățel-Monariu-Jelna-Livezile.
Oricum aberația lui Crețu nu va fi finanțată de nimeni, dar cramponându-se de ea ține în loc realizarea unei variante ocolitoare a municipiului Bistrița.
Daca face centura pe la Monari este tare RM. Nu pot decat sa l felicit de pe acuma.
Dar sa nu l bage in ecuatie pe Niculaie de la primarie ca nu are nicio sansa.
De data asta trebuie sa recunosc ca domnul RADU MOLDOVAN are dreptate si viziune mult mai buna ca premariu. Asa trebuie vazuta o centura ocolitoare. Sunt total de acord cu presedintele CJ si ma rog sa poata realiza ceea ce ne dorim cu totii. Nu prin padurea Codrisor la 50 de metri de strandul care a inghitit o gramada de bani se face asta. Dar Cretu care trebuie sa iasa la penzie nu poate mai mult . BRAVO domnule Presedinte CJ.
Orice prost din lume stie ca astea sunt variantele corecte. Sa nu credeti ca le-a inventat Radu Moldovan dar nu sunt bani de investitii pt ca s-au dus pe salariile celor din administratie
Nu este o aberatie, ar fi varianta pe la Monari, Jelna cea mai buna.
Legat de bani daca sunt pentru centura prin oras de ce n ar fi si pentru una din varizntele propuse de RM.?