În Municipiul Bistrița NU s-a asfaltat nicio stradă cap-coadă în ultimii 10 ani și cu un primar-pensionar aflat la al 3-lea mandat, PSD-ul schimbă strategia pentru un impact diminuat în alegeri. Viceprimarul Niculae a ieșit la peticit: străzi și imagine! 17 artere principale au fost plombate pe timp de noapte!
Lucrările de peticire și ieșirile publice a lui Cristian Nicule reprezintă soluția disperată a PSD-iștilor prin care speră să estompeze valul de nemulțumiri! Este și o șmecherie prin care PSD introduce în spațiul public un nou personaj (Cristi Niculae) care-și creează o imagine separată de cea a lui Crețu, un primar pensionar și erodat.
Greu de crezut că opinia publică va fi înșelată prin aceste tertipuri ieftine și îi va acorda încredere viceprimarului parte din sistemul administrativ!
Acțiunea s-a finalizat în această săptămână și a fost prezentată ca o mare realizare!
În teren, situația arată deplorabil. Covorul asfaltic prezintă denivelări și peticirea gropilor este de fapt o soluție ieftină și ineficientă, care NU rezolvă situația critică în care a ajuns infrastructura rutieră.
Reamintim că pe următoarele străzi s-au efectuat lucrări pe timpul nopții:
• Alexandru Odobescu;
• Andrei Mureșanu;
• Bulevardul Republicii;
• Bulevardul Independenței;
• Bulevardul Decebal;
• Calea Moldovei;
• strada Cuza Vodă;
• strada 1 Decembrie;
• strada Gării;
• strada Valer Braniște;
• strada Gheorghe Șincai;
• strada Ion Rațiu;
• strada Împăratul Traian;
• strada Libertății;
• strada Simion Bărnuțiu;
• strada General Grigore Bălan;
• strada C.R. Vivu;
• Năsăudului.
FOTO: La Cluj s-a asfaltat complet, din bordură-n bordură!
Ca și comparație, în municipiul Cluj, lucrările de modernizare a arterelor principale s-au realizat complet: asfaltul vechi a fost rașchetat, după cre a fost turnat un strat NOU de asfalt! Lucrările au decurs cu viteză și în maxim o săptămână de la rașchetare s-a turnat noul strat de asfalt.
Scuze pentru proști: Crețu spune că s-a lucrat la rețelele de utilități și de-aia NU s-a asfaltat nimic pe oraș, în ultimii 10 ani!
Ovidiu Crețu a invocat mereu faptul că pe anumite străzi din oraș s-au efectuat lucrări la rețelele de utilități și de aceea NU ar fi intervenit cu asfaltarea, lucru parțial adevărat, dar nici măcar pe acele zone unde s-a intervenit NU exista un plan de asfaltare.
În ultimii doi ani, 2016-2017, în Bistriţa s-au spart 82 de străzi doar pentru reabilitarea reţelelor de gaz, reţelele de apă-canal şi de electricitate. Lucrările s-au executat execrabil și străzile sparte pentru lucrări la utilități au fost reparate cu diferențe de nivel față de covorul asfaltic.
Primăria Bistrița avea 2 soluții, în calitate de administrator și proprietar al domeniului public.
– modernizarea străzilor se putea realiza concomitent cu realizarea unor șanțuri colectoare unde ulterior puteau fi îngropate rețelele de utilități, șanțuri ce se puteau realiza în afara carosabilului. Astfel, rețelele de utilități ar putea fi înlocuite fără spargerea covorului asfaltic!
– un program concret, astfel încât rețelele de apă-canal-gaz să fie sincronizate, NU să se realizeze timp de 3-4 ani.
– firmele care sparg strada să fie OBLIGATE să re-aducă la starea inițială.
Acest lucru demonstrează că Primăria Bistrița a aplicat o strategie greșită pe termen lung la capitolul infrastructură și după 10 ani de mandat nici măcar NU există proiectare pentru modernizarea străzilor din municipiu. Mai grav este faptul că încă NU s-a identificat sursa de finanțare a acestor investiții… lucru elementar pentru cei care doresc să conducă administrația locală, care în loc de lucruri concrete vin cu promisiuni electorale!
Cu 4 – 6 MILIOANE de euro pe an se rezolva situația TUTUROR drumurilor din zonele de vile! Crețu NU a vut niciun plan pentru modernizarea drumurilor și la acest capitol e CORIJENT!
Cu o medie de asfaltare de aproximativ 4 străzi pe an…. deși reprezentanții MINT când spun că anual se asfaltează 10 străzi!
În ceea ce privește străzile din zonele noi de locuințe (străzile de pământ), administrația Ovidiu Crețu a modernizat 40 de străzi în 10 ani. Deci, o medie de 4 străzi pe an. Pentru a induce în eroare, viceprimarul Nicuale spune că anul trecut a recepționat 11 străzi. În fapt, străzile au fost asfaltate în decursul anilor și recepționate la pachet, în campania electorală. Niculae se folosește de această acțiune și spune tuturor că de fapt Primăria Bistrița a asfaltat 10 străzi într-un an, lucru total neadevărat.
Această manevră electorală pare greu de înghițit, după ce ritmul de asfaltare s-a derulat extrem de greoi, cu o medie de 4 străzi pe an în zonele cu vile și cu nicio stradă de oraș reabilitată în ultimii 10 ani.
De ce NU se afaltează arterele principale? Pentru că se realizează piste de biciclete din bani europeni! În ultimii 10 ani s-au făcut demersuri ca infrastructura rutieră să intre în reabilitare pe fonduri europene:
• străzile cuprinse în proiectul „Linia Verde”;
• străzile cuprinse în proiectul „Reconfigurarea traseului de transport public” pe străzile Gării, Bulevardul Decebal, Bulevardul Andrei Mureşanu, strada Năsăudului;
• străzile cuprinse în proiectul „Amenajare piste pentru biciclişti” (28 de străzi);
• străzile cuprinse în proiectul „Trasee Pietonale şi Piste Biciclişti în Centrul Istoric” ( 11 străzi).
Partea nasoală pentru PSD-iști este că se intră în campania electorală cu o serie de străzi în șantier… iar orașul va fi paralizat!
Nici măcar în 2016, administrația Crețu NU a reușit să bifeze lista străzilor de pământ din primul mandat, dar lansează noi promisiuni și studii de sertar pentru restul drumurilor. Fără un master-plan pe acest segment și fără surse de finanțare, zonele noi de locuințe rămân înglodate. În schimb, primarul a girat investiții gen Wonderland, Parc Industrial Sărata pentru care a luat bani din bancă și a îndatorat bugetul public al Bistriței.
Iată câteva date care demonstrează că un primar eficient asfalta TOATE străzile de pământ din Bistrița, în 10 ani de administrație. Pare incredibil, dar există argumente financiare! Deci: la această oră, municipiul are aprox. 200 de străzi de pământ, adică undeva la 100 – 150 de kilometri.
Asfaltarea unui kilometru de drum de pământ, cu 2 benzi costă în medie 400.000 de euro (cu podețe, parapeți, iluminat stradal). Total : 40 – 60 de MILIOANE de euro/10 ani, adică 4-6 MILIOANE de euro pe an pentru asfaltarea TUTUROR străzilor de pământ! Banii există la buget (Primăria are buget de aprox. 50 de MILIOANE de euro pe an + fonduri europene)…
Administrația Crețu e FALIMENTARĂ la capitolul străzi modernizate! Cum încearcă PSD-ul să oprească valul de nemulțumiri: „prin promisiuni electorale!”
Lipsa variantelor de fluidizare sufocă orașul, dar administrația se scuză și motivează că NU a putut moderniza străzi mai importante care ar fluidiza orașul, pe motiv că programul de reabilitare a rețelelor de utilități NU a fost sincronizat. Proiectul privind pistele de biciclete ce se vor realiza în municipiu face ca reabilitarea arterelor principale să se amâne!
PSD-iștii încearcă să aplaneze valul de nemulțumiri prin promisiuni privind reabilitarea axei Gării – Decebal – Andrei Mureșanu, investiție ce s-ar putea realiza din bani europeni. E o sabie cu 2 tăișuri.. care va paraliza traficul din oraș fix în preajma campaniei electorale.
Traficul sufocat, lipsa variantelor ocolitoare și situația drumurilor din municipiu este principala problemă a administrației Crețu și ar putea crea un val MASIV de nemulțumiri, în perspectiva alegerilor locale. Tocmai de aceea, PSD-ul încearcă din răsputeri să remedieze prin propagandă și promisiuni această problemă IGNORATĂ de Primăria Bistrița în ultimii 10 ani…