Parcul Industrial Bistrița Sud este un proiect al administrației locale, construit printr-un proiect cu fonduri europene în valoare de circa 6 milioane de euro, dar care până în momentul de față nu funcționează așa cum și-ar fi dorit inițiatorii acestuia. Parcul Industrial Bistrița Sud este în continuare gol, deși 10 companii au semnat contracte de rezidență. Reprezentanții autorităților locale găsesc în continuare scuze pentru nereușita proiectului în trei ani de la inaugurare.
”Parcul Industrial Bistrița Sud nu este un proiect cu picioare de lut și nici nu va fi. Este adevărat că ne-am dori să fim cu Parcul Industrial plin, să îl dezvoltăm, din păcate nu suntem în zona respectivă și o să găsesc câteva motive pentru că în momentul de față lucrurile nu s-au întâmplat chiar așa cum am vrut, dar nu suntem într-o zonă rea. În primul rând trebuie să ținem cont de faptul că Parcul Industrial Bistrița este la o distanță de 100 și ceva de km de o mică autostradă sau de ce va fi sau ar putea să fie, un drum bine circulat în care investitorii să vină și să poată folosi căile rutiere în mod cât se poate de eficient. Asta punctez la dezavantaje. Să nu uităm că avem o lipsă de forță de muncă la Bistrița. Întotdeauna când un investitor vrea să vină, cu siguranță face un survey (n.r. – studiu) al pieței în care vrea să înțeleagă unde vine. Iar pentru noi faptul că șomajul este undeva dus către zero nu este un avantaj. Acestea sunt două motive pentru care lucrurile s-au mișcat puțin mai greu” a declarat viceprimarul Gelu Muthi, într-o emisiune a postului local de televiziune AS-TV.
Totuși, viceprimarul afirmă că din cele 10 companii care au semnat contracte de rezidență, patru s-au apucat de treabă. ”În momentul de față noi suntem cu patru investitori care au ridicat construcțiile, au ieșit din pământ cum se spune. Cel puțin doi dintre ei spun că până la finalul acestei toamne o să și acopere. Mă bucur că au reușit. Problema este în felul următor: au accesat fonduri europene. Toți ceilalți care până în momentul de față nu au intrat în Parcul Industrial sunt pe același traseu – de solicitare și de așteptare a unui răspuns privind finanțarea de la Uniunea Europeană” a mai completat Muthi.
Întrebat care sunt cei patru investitori, viceprimarul Gelu Muthi nu a reușit să ofere un răspuns moderatorului Cristian Berari, motivând că îi scapă numele acestora. Însă a afirmat că săptămânile următoare va convoca o întâlnire cu toate companiile care și-au manifestat intenția de a construi în Parcul Industrial și se vor purta discuții pe marginea problemelor întâmpinate în realizarea investițiilor, dar și a stadiului accesării fondurilor europene.
Viceprimarul Gelu Muthi a mai completat că o altă problemă a investitorilor este lipsa de bani cash pentru derularea proiectelor. ”Există o problemă locală. Acel investitor care dispune de banul cash să meargă să investească. Aici e singura problemă, pentru că dacă intrăm în zona băncilor sau a fondurilor europene trebuie să așteptăm” a mai adăugat Muthi.
În Parcul Industrial Bistrița Sud existau zece companii interesate să investească circa 10 milioane de euro şi să creeze aproximativ 400 de locuri de muncă. Se estimează că acestea vor ocupa circa o pătrime din suprafața totală a parcului. Iată companiile care au semnat contracte de rezidență:
1. Roindra Internaţional SRL – fabricarea de construcţii metalice – 70 de locuri de muncă;
2. Datacor SRL – lucrări de instalaţii electrice – 10;
3. Centana Com SRL – înfiinţare fabrică de procesare lapte – 36;
4. Geto-Dacia Construcţii Pasive SRL – fabricarea de elemente din lemn pentru case pasive – 71;
5. Eurocompozite SRL – fabricarea fibrelor din sticlă – 40;
6. Flaely Grup SRL – lucrări de construcţii – 25;
7. Carpath Weld Industries SRL – producţia de rezervoare/cisterne/continere metalice – 30;
8. Terraqua Water Systems SRL – lucrări de construcţii pentru fluide – 24;
9. Brandis Berg SRL – fabricarea ambalajelor din carton – 75;
10. Proterm-Line SRL – atelier producţie mobilier – 10.
Contactat telefonic de Ziar de Bistrița, viceprimarul Gelu Muthi a afirmat că cei patru investitori care au început lucrările în parc sunt Geto-Dacia, Flaely Grup, Centana și Datacor.