Consiliul Județean a atribuit contractul de realizare a unui brand către o firmă apropiată ONG-ului Tășuleasa Social. Societatea BRANZAS DESIGN din Cluj a prins contractul și va încasa aproape 100.000 de lei pentru realizarea unui BRAND pentru județul Bistrița-Năsăud!
Contractul prevede realizarea de „servicii de creatie si productie in vederea realizarii constructului de brand al județului BN. Valoare: 98.500 lei (21.082,15 EUR).
Firma care a prins contractul cu Consiliul Județean va trebui:
– să conceapă un manual de identitate vizuală pentru înregistrarea la OSIM
– să realizeze un film general 3 – 5 minute din care să fie extrase clipuri, pe segmente de dezvoltare (turistic, socio-economic, cultural etc.
– să construiască un site nou și conținut de site (foto, video, text), dar și o hartă interacitvă cu realizările din județ
– să conceapă un logo și un slogan.
Frima lui Bogdan Branzas a prins contractul de 100.000 de lei și va realiza BRAND-ul de județ!
Pe blogul său, Bogdan Branzas spune că este:
– Designer, consultant de brand, comunicare si marketing. De multe ori trainer.
– Uneori, mai rar, speaker, doar cand merita.
– Experienta profesionala din 1994.
– Pasionat de natura.
– Sustinator al Tasuleasa Social!
Consiliul Județean a ANULAT procedura, de teamă să NU o dea în bară cu firme-fantomă! Abia după 2 ani s-a finalizat licitația și s-a mers pe încredințare-directă!
La licitația din 2016, o firmă cu sediul în Siret (județul Suceava) a venit cu oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic.Compas Studio SRL a venit cu oferta cea mai mică pentru realizarea BRANDULUi de județ și teoretic a câștigat în rimă fază, dar Consiliul Județean NU a semnat contractul și a reluat procedurile.
Selecția de oferte pentru realizarea unui brand a județului a fost ANULATĂ și Consiliul Județan a reluat procedurile cu un buget suplimentar 200.000 de lei (în total) și cu noi-condiții impuse în caietul de sarcini!
Consiliul Județean a mers pe încredințare directă, la limita sumei de 100.000 de lei… ca să fie mai-ușor!
Conform dispozițiilor art. 49 din Anexa la H.G. nr. 394/2016, astfel cum acesta a fost modificat prin H.G. nr. 419/2018:
„(1) Entitatea contractantă are dreptul de a achiziţiona direct produse, servicii sau lucrări, în măsura în care valoarea estimată a achiziţiei este mai mică de:
a) 100.000 lei pentru produse şi servicii, respectiv 280.000 lei pentru lucrări, entitatea contractantă poate achiziţiona direct, fără a utiliza catalogul electronic sau anunţul prealabil, prin consultarea a minimum trei candidaţi;
b) 70.000 de lei, entitatea contractantă poate achiziţiona direct pe baza unei singure oferte;
c) 4.500 lei, entitatea contractantă are dreptul de a plăti direct, pe baza angajamentului legal, fără acceptarea prealabilă a unei oferte.”
Deși avea buget dublu, de 200.000 de lei, Consiliul Județean a estimat contractul la 100.000 de lei și în 17 decembrie a atribuit contractul companiei BRANZAS DESIGN. S-a evitat astfel o licitație la care puteau intra mai multe firme… cum s-a întâmplat în 2016!
30.000 de euro: atât a costat fiecare kitsch de intrare în județ, “mega-proiectul” de imagine al administrației Radu Moldovan!
Semnul de intrare în județ este un proiect marca Radu Moldovan, implementat încă din primul an de mandat. Astfel, pe drumurile de intrare în județ au fost construite blocuri de beton cu simboluri şi elemente specifice judeţului, inspirate din tradiţii, istorie şi arhitectură: Complexul Sugălete, ”roata de păun”, potcoava, şindrila de lemn.
Construcțiile stilizate sunt realizate din beton, fier forjat și tablă vopsită în culorile naționale. Timp de 3 ani s-au construit astfel de blocuri de beton la intrările în județ. Pentru acest proiect s-au alocat 1.5 milioane de lei.
CJ a alocat în 3 etape sume pentru acest proiect:
2014 – 408.492 lei
2016 – 500.000 lei
2015 – 500.000 lei.
La Bistrița, struțo-BRANDUL a costat 900.000 de lei! Administrația Crețu a cheltuit o grămadă de bani europeni pe idei, concepte și sloganuri!
Cu 900.000 de lei s-au realizat acțiuni de promovare a brandului turistic prin metode specifice de marketing: Creșterea atractivității si competitivității turistice a municipiului Bistrița, prin crearea unui brand turistic « Cetatea Medievală Bistrița » și promovarea acestuia prin metode specifice de marketing.
MASCOTA – un struț care aparent NU are nicio treabă cu un oraș medieval, dar care a fost prezent pe emblema orașului, în trecut. S-au montat statuete cu struți în punctele centrale ale Bistriței.
SLOGANUL – Bistrița, „Poarta Transilvaniei” foarte asemănător cu sloganul orașului Turda , „Poarta spre inima Transilvaniei”.
EMBLEMA – Sugăletele și Biserica Evanghelică, prezentate stilizat.
Ne-am săturat de chestii kitsch-oase!
În ce privește comunicarea vizuală, autoritățile locale și județene au dat dovadă de amatorism și au amestecat struții cu pana de păun și drapelul tricolor într-o serie de concepte care stârnesc hohote și NU au nicio legătură cu identitatea zonei !
Spre exemplu, pârtia de schi din Wonderland de pe Dealul Cocoșului are ca logo un struț pe schiuri. Asocierea penibilă struțo-cocoș s-a perpetuat și în logo-ul pentru Parcul de aventură din aceeași zonă!
Din aceste considerente, realizarea unui brand al județului reprezintă o lucrare complexă cu impact pe termen lung. Bogdan Branzas va trebui să conceapă brandul județului și să îmbine o serie de elemente originale specifice zonei, într-un concept inedit!
Ati vazut imagini cu CARACALUL TRANSILVANIEI. Adica fostul frumos oras medieval Bistrita. In prezent predomina prostia si ingramadeala lucrurilor de orice fel, si oameni fara minte care isi mai pun si cate o tichie de tabla pe cap.