NU au bani pentru podul din Ghinda, estimat la 1.1 MILIOANE de lei! Au făcut un studiu de fezabilitate, care va fi valabil 3 ani, numa’ să le-nchidă gura cetățenilor revoltați!

Administrația PSD a realizat un studiu de fezabilitate pentru construcția unui pod în cartierul Ghinda! Documentația va fi supusă la vot în ședința de joi. Podul din Ghinda a stârnit reacții după ce primarul Bistriței a declarat în plenul unei ședințe ordinare că ar fi nevoie de 20 de ani de taxe și impozite ca să se acopere costurie acestei investiții.

Podul actual are o vechime de peste 40 de ani, are o lungime de 5 m și o lățime de 3 m, și este confecționat din lemn. Nu are trotuare și parapeți de siguranță. Albia este obturată de depuneri și vegetație. În urma expertizei tehnice podul existent de lemn amplasat este încadrat în stare tehnica V- stare critica, fapt care pune în pericol siguranța și confortul circulației rutiere și pietonale pe pod, iar concluzia este de demolare și construire pod nou.

Au ales varianta mai ieftină, pe structură metalică!

Studiul de fezabilitate avea 2 scenarii: un scenariu prevedea realzarea podului din elemente prefabricate, din beton, dar într-un final s-a ales scenariul mai ieftin pentru podul din Ghinda: structura metalica. 

Valoarea investiției  – 1.1 milioane de lei!

INDICATORII TEHNICO – ECONOMICI:

1. Valoarea totala a investiției *] cu T.V.A. 1.147.920,97 EI
din care C+M –  966.857,97 LEI

Capacitati:

– Pod cu structură metalică din oțel ondulat
– Lungime pod: 12,00 m
– Lățime pod: 7,20 m
– Lungime amenajare albie din zid de gabioane și anrocamente: 44,20 m
– Suprafața amenajare stradă: 600 mp

Durata de realizarea a investitiei: 6 luni Finantarea investitiei se va realiza din buget local și din alte fonduri legal constituite cu aceasta destinatie, potrivit legii.

Bugetul Bistriței e pe avarie! Podul din Ghinda poate aștepta mult și bine!

Principalele investiții pe 2019 se axează pe lucrări de reparații ale unor străzi, dotarea pârtiei de schi.

– programul de reparații străzi – 5 MILIOANE de lei.

– investiții pârtia de schi – 2.6 MILIOANE de lei, astfel: 600.000 de lei schi LIFT, 2 MILIOANE pe tunuri de zăpadă, pompe, generator.

– începere lucrării Aquapark – 1 MILION de lei.

– co-finanțare pentru realizare drum și utilități în Wonderland, prin PNDL –  4.2 MILIOANE de lei

– reparații pârtia de schi pt terenul care  alunecat – 300.000 de lei .

– reparații strada Gorunului –  1 MILION de lei .

– continuarea lucrări strada Colibiței – 1.5 MILIOANE de lei.

– continuare lucrări sens giratoriu str. Livezi, deviere rețele – 1.215.000 lei.

– majorarea capitalului social la Aquabis – 900.000 lei.

– modernizare cale ferată Lucian Blaga – 900.000 de lei.

– parcare supraetajată Năsădudului începere execuție – 400.000 de lei.

– capelă Viișoara – 388.000 de lei.

– reparații Piața Decebal  – 473.000 de lei.

– studii de fezabilitate – 200.000 de lei .

–  studii de fezabilitate pentru realizarea unui bazin de înot – 200.000 de lei .

–  realizarea de documentații pentru reabilitare străzi – 300.000 de lei.

– modrnizarea sistemului de încălzire în clădirea unde funcționează Poliția Locală – 400.000 de lei .

– mașină pentru Poliția Locală  – 84.000 de lei.

– achiziție parcometre – 84.000 de lei.

– investiții aparatură la Centrul Cultural Municipal – 200.000 de lei .

Acestea sunt principalele investiții pe care le realizează Primăria Bistrița, din bugetul local… deoarece 50% din veniturile din taxe și impozite se duc pe salariile funcționarilor. Bugetul a fost votat de majoritatea PSD- ALDE, iar acum întrega administrație PSD încearcă să mimeze că se-apucă de treabă.

Studiul de fezabilitate e valabil 3 ani!

Studiul de fezabilitate este documentaţia tehnico-economică prin care proiectantul, analizează, fundamentează şi propune scenarii/opţiuni tehnico-economice diferite, recomandând, scenariul / opţiunea tehnico-economică optimă pentru realizarea obiectivului de investiţii, prezentând soluția tehnică și principalii indicatorii tehnico-economici și se aprobă de către Consiliul local.

Studiul de fezabilitate este un document premergător documentației tehnice, care este valabil 3 ani. Deocamdată Primăria Bitrița NU a identificat sursa de finanțare pentru realizarea acestei investiții în Ghinda.

One comment

  1. Afirmatia halucinanta a lui Creţu că nici dacă s-ar aduna timp de 20 de ani bani din impozitele plătite de cei din Ghinda nu ar ajunge ca să li se facă un pod, demonstreaza ca omul nu a inteles niciodata rolul administratiei in dezvoltarea armonioasa a tuturor localitătilor componente ale unui oras. De altfel , nu-i prima data cand Creţu debiteaza o asemenea idioţenie. Acum cativa ani le explica celor din Slătiniţa ca pentru introducerea apei potabile in localitatea lor, dacă investiţia respectivă s-ar face cu banii colectaţi din impozite şi taxe ar fi nevoie de vreo 50 de ani pentru a strange suma.
    Revenind la Podul din Ghinda, cu toate ca s-a ales solutia mai ieftină pe structură metalica, unde valoarea investiției este de 1.1 milioane de lei, Primăria Bitrița NU a identificat sursa de finanțare pentru realizarea acestui obiectiv. Totusi, sursa de finantare pentru Podul din Ghinda este usor de identificat prin reducerea investițiilor de 2.6 MILIOANE de lei, prevazute pentru pârtia de schi – unde banii sunt aruncati intr-o gaura neagra fara ca nimeni sa nu fie tras la raspundere.