În ultima ședință a Consiliului Județean Bistrița-Năsăud din acest an, președintele Emil Radu Moldovan a vorbit despre problemele cu care se confruntă autoritățile în ceea ce privește drumurile județene, unele dintre ele fiind recent modernizate.
O primă problemă ridicată de președintele CJ Bistrița-Năsăud este legată de faptul că tot mai des apar situații în care utilajele ies pe drumuri fără a avea roțile curățate, punând astfel în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic.
”Avem o problemă majoră, generalizată pe toate rețelele de drumuri – județene, naționale, comunale și sătești, pentru că în România nu există încă practica curățării utilajelor înainte de a intra pe rețeaua de drumuri. Din păcate, nici Poliția Rutieră nu are capacitățile necesare să poată să patruleze în permanență pe toate rețelele de drumuri și în special în această perioadă a anului într-adevăr sunt probleme foarte mari de acest gen, cu ieșirea de pe câmp cu utilajele necurățate, cu aducerea unor cantități mari de pământ și noroi pe trama stradală, situații care pun în pericol securitatea celor care participă la trafic. Colegii mei sunt în permanență în alertă din acest punct de vedere. Am cerut directorului tehnic și șefului serviciului de drumuri să repartizeze tronsoane de drum pe colegii noștri de la drumuri pentru ca să ajungă cât se poate de des pe tronsoanele de care vă spun”, a declarat Emil Radu Moldovan.
De asemenea, președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud a mai adăugat că există și alte probleme în special pe rețeaua de drumuri județene.
”Din păcate, mulți constructori și multe alte autorități ale statului nu respectă prevederile legale și, chiar dacă avizul pentru rețeaua de canalizare, apă, gaz, rețeaua electrică sau alte tipuri de rețele este dat în altă zonă, se intervine în acostamentul drumurilor, punând în pericol fundația drumului și durabilitatea și garanția de funcționare a acelui drum. Avem foarte mari probleme din acest punct de vedere, suntem în permanență în aceste zone. Din păcate, încă va mai trebui să treacă timp până când lumea va înțelege că trebuie să respecte o investiție”, a mai completat Moldovan.
Totodată, președintele CJ Bistrița-Năsăud spune că un alt pericol major al investițiilor de pe drumurile județene îl reprezintă circulația camioanelor care nu respectă tonajul, din acest punct de vedere luându-se măsuri.
”De asemenea, un alt pericol major îl reprezintă circulația camioanelor care nu respectă încărcătura tonajului pe osie și de acolo avem foarte mari probleme cu distrugerea drumurilor județene, pentru că nu se respectă legile și regulile. Pentru asta facem eforturile necesare de a construi câteva platforme care să fie autorizate ISCIR. Am cumpărat un cântar. Colegii noștri de la Transporturi au făcut cursuri pentru a se autoriza în vederea folosirii acestui cântar. Am început discuțiile cu Poliția Română pentru a semna un protocol, astfel încât să putem să facem controale pe drumurile județene penrtru ca legislația să fie respectată. Se fură semnele de circulație prin care sunt semnalate restricțiile de tonaj pe drumurile județene. Acestea dispar foarte des și sunt și astea unele dintre marile probleme pe care le avem cu rețeaua de drumuri județene. Din păcate, nu putem peste noapte să facem nimic, nici nu avem resursele necesare, la zona de control nu avem atribuții, e destul de complicat. ISCTR și Poliția stau în general la control pe drumurile naționale, lumea e dotată cu stații, își anunță zona de controale, și-au făcut trasee de ocolire a punctelor de control. De exemplu, transportul greu din zona Maramureșului nu mai merge pe drumurile naționale și și-a făcut traseu pe DJ 151. Sunt multe probleme cu care ne confruntăm din acest punct de vedere. Încercăm să facem tot ce putem pentru a putea întreține și pentru a putea avea grijă de investițiile care nu s-au făcut deloc ușor”, a mai completat Emil Radu Moldovan.