Agenția pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud a emis acordul de mediu pentru un proiect ce aparține Primăriei Șieu – Măgheruș și care vizează modernizarea unor drumuri din localitatea Sărățel. Printre acestea se numără și un drum în lungime de circa 550 de metri, fiind vorba despre drumul din șoseaua principală (DJ 172G) până la gara din localitatea Sărățel.
Potrivit proiectului depus la APM Bistrița-Năsăud de Primăria Șieu-Măgheruș, sunt prevăzute a fi modernizate 6 drumuri locale/străzi, toate situate în localitatea Sărățel, cu o lungime totală de 2,2 km, după cum urmează:
În ceea ce privește drumul spre gara din Sărățel, acesta este plin de gropi, șoferii care au trecut prin acea zonă arătându-se nemulțumiți că până acum nu s-au luat măsuri pentru reabilitarea acestui drum de circa jumătate de km.
Reprezentanții autorităților locale au precizat că drumul este prevăzut în documente oficiale ca o extensie a DJ 172G, de la Sărățel la Chiraleș și că nu este înscris în cartea funciară. Cu toate acestea, în cele din urmă se pare că Primăria Șieu-Măgheruș a găsit o soluție, întrucât drumul a fost cuprins într-un proiect care prevede modernizarea infrastructurii rutiere din localitatea Sărățel, comuna Șieu-Măgheruș. În plus, este prevăzută și amenajarea unei parcări în zona gării din Sărățel.
Lucrările pentru modernizarea celor 6 drumuri locale din Sărățel sunt deja contractate, valoarea investiției depășind 3 milioane lei.
Modernizarea drumului care duce spre gara din Sărățel este un lucru foarte bun, asteptat de prea multă vreme. Numai că si Gara Saratel ar merita o modernizare având in vedere că aceasta reprezintă un nod feroviar important din Judetul Bistrita -Năsăud, care se afla pe magistrala de cai ferate Bucuresti-Baia Mare, dar si in apropierea nodului rutier dintre DN17 si DN15A. De aceea, modernizarea garii Saratel ar putea sa includa si amenajarea unui centru intermodal de transport pentru transportul de marfuri, prevăzut cu instalatii pentru trans-container. Un asemenea centru intermodal de transport de la Saratel ar putea constitui un stimulent si pentru dezvoltarea altor activitati in zona. Si nu in ultimul rand, printr-o asemenea modernizare, gara din Saratel ar putea deveni pentru orasul Bistrita, ceea ce este aeroportul Otopeni pentru Bucuresti.Pe de alta parte la cate trenuri si ce fel de trenuri vin sau pleaca din gara Bistrita, sala de asteptare si peroanele stau mai mult goale. Prin urmare, este o tâmpenie clocită de mintea primarului Cretu sa mai faci acel „centu intermodal” constând dintr-o autogară cocotată pe o platforma suspendată peste liniile de tren sub care nu se intamplă aproape nimic. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. De asemenea, daca se muta si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendata. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori. Circulatia feroviara spre Bistrita Bargaului este extrem de redusa si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-o trecere la nivel. In felul acesta s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.