Guvernul a aprobat înființarea unui helpdesk în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi și Inspecţie Socială (ANPIS), activitate necesară pentru implementarea proiectului Politici sociale performante – strategie națională pentru implementarea performantă a politicilor familiale.
”Acest helpdesk, care va include și un call-center, are rolul de a simplifica accesarea de către cetățeni a serviciilor din domeniul politicilor familiale, prin instrumente moderne și canale eficiente, accesibile și accesibilizate de comunicare, adaptate la progresele tehnologiei moderne”, precizează ANPIS.
La nivel național, Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială gestionează plata beneficiilor de asistență socială pentru peste 6,5 milioane de beneficiari, administrează și gestionează un buget de peste 27,1 miliarde lei pentru acordarea următoarelor beneficii sociale: alocaţia de stat pentru copii, indemnizaţia pentru creşterea copilului, venitul minim garantat, alocaţia pentru susţinerea familiei, ajutorul pentru încălzirea locuinței, indemnizaţia de hrană pentru bolnavii HIV/SIDA, alocaţia de plasament, subvenţii acordate asociaţiilor şi fundaţiilor, indemnizația de sprijin ca urmare a situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, indemnizația de sprijin pentru consumatorul vulnerabil de energie, compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021 – 2022, asistență în acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice, indemnizația care se acordă pe perioada concediului de acomodare, programul naţional de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 – „Din grijă pentru copii”.
Pentru a facilita accesul cetățenilor la aceste tipuri de beneficii de asistență socială, ANPIS va avea și un call-center gestionat de 70 de experți externi, plătiți din fonduri europene, pe perioada de implementare a proiectului.
AJPIS Bistrița-Năsăud: Peste 120.000 de beneficiari de drepturi de asistență socială în județ