Consiliul Județean încearcă din răsputeri să promoveze județul Bistriț-Năsăud, prin concepte, proiecte, participări la târguri! Oamenii din subordinea lui Radu Moldovan au luat-o pas cu pas. În primă fază s-a înființat Adunarea de Dezvoltare Intercomunitară pe Turism… un birou unde mai mulți angajați concep proiecte de promovare a județului. Aceștia participă la târguri de turism în țară și străinătate, cu cheltuieli finanțate din bugetul județean. De curând ADi Turism a realizat o așa-zisă aplicație… intitulată VisitBN.
La nivelul Consiliului Județean funcționează Agenția de Dezvoltare Intercomunitară pe Turism, condusă de Răzvan Cerceja, Asociația Produs în Bistrița -Năsăud cu rolul de a promova produsele și obiceiurile din județ. În plus de asta la Consiliul Județean sunt funcționari publici angajați ai Compartimentului Tineret, Sport, Turism și Promovare. Cu toate astea, pentru a dezvolta promovarea on-line a turismului, Radu Moldovan a făcut o comisie mixtă în care a implicat mai mulți reprezentanți ai Consiliului Județean care să supervizeze implementarea proiectului de promovare și a cooptat-o și pe Doris, cea care a lansat ideea unei aplicații . Din grupul de lucru fac parte: Doris Gabriela Rai, Gabriel Birișiu (PSD) și Mirela Cârcu (ALDE), Răzvan Cerceja (directorul ADI Turism) și încă un angajat al Consiliului Județean.
Visit BN – o aplicație de mobil care ar trebui să ajute la promovarea județului! De fapt e un site de mobil, vechi și fără sens!
Cu mare tam-tam, aplicația realizată de Consiliul Județen a fost prezentată la Târgul de Turism de la București, acolo unde a fost prezentă și o delegație a instituției, în frunte cu președintele CJ, Radu Moldovan.
Aplicația VISIT BISTRIȚA-NĂSĂUD a fost lansată oficial la Târgul de Turism al României în prezența Ministrului Turismului, Bogdan Gheorghe TRIF.
Visit BN este un site învechit, cu date despre ansambluri folclorice, date geografice, istorice despre județ… cam tot ce se găsește pe Wikipedia. NU are nimic de-a face cu o aplicație de mobil, unde un turist își ia informațiile din zona în care se află, are traseele în timp real și localizarea obiectivelor.
De ce aplicația Visit BN este DEGEABA!
Aplicația NU este deloc-atractivă, ci este mai degrabă un site cu informații luate de pe Wikipedia sau de pe diverse prezentări și condensate într-un alt site.
Trasee: se prezintă în format word principalele căi de acces, însă NU este corelată cu GPS sau măcar cu o variantă de hărți, care să îndrume călătorul înspre obiective… Sunt încărcate mai multe documente în format pdf sau word și sunt prezentate traseele montane pentru cunoscători: Ex:
„Pasul Rotunda – Şaua cu Lac – Tarniţa lui Putredu – Şaua Gărgălău – Vf. Galaţului – Tarniţa la Cruce – Poiana Bătrânei – Vf. Muncelul Râios – Pasul Şetref> … Din Pasul Rotunda traseul se orientează spre vest, urmăreşte un drum forestier şi după ce străbate o pădure de molizi ajunge la un luminiş, după care urcuşul devine mai anevoios iar după cca. 45 min. urmează să atingă creasta… „
Fără hartă sau imagini.. doar descrirea mai multor trasee montane!
Exemplu de traseu – Muntii_Rodnei
Visit BN s-a dorit a fi o aplicație de mobil, ușor-accesibilă care să prezinte județul, cu principalele obiective, traeele turistice, toate într-o manieră sintetică și accesibilă unui turist. S-a obținut o variantă de site învechită unde sunt înșiruite o serie de informații care se găsesc și pe wikipedia.
Visit BN se aseamănă cu portal bn… site-ul Consiliului Județean cu aceeași interfață de vreo 10 ani.
La descrierea județului în rubrica ISTORIE sunt copiate date generale, de pe Wikipedia. La agrement sunt prezentate principalele obiective: Colibița, Tihuța și Munții Rodnei: descriere, dar fără trasee în timp real care să ducă turistul din punctul unde se află înspre obiectivele prezentate.
Pagina de facebook: aplicația are și o pagină de facebook: vizitează Bistrița -Năsăud o pagină slab-administrată, unde sunt prezentate câteva evenimente ale instituțiilor din județ. Utima postare e din luna decembrie.
Aplicație de propagandă!
Visit BN prezintă viitoarele investiții, cu care Radu Moldovan a defilat prn campanii: domenii schiabile, Colibița – Tihuța. Turistul Nu are ce să vadă… deoarece sunt prezentate doar niște fotografii computerizate cu intenții de dezvoltare a județului, proiecte pentru are NU există sursă de finanțare.
La cazare sunt prezentate datele de contact ale principalelor hoteluri din Bistrița: Coroana de Aur, Codrișor, Krone, Diana, Gomar Lux și câteva pensiuni.
Hărți și trasee: în loc să fie o aplicație cu trasee și localizare în timp real, gen Waze… care să îndrume turistul spre obiectivele de interes… pe Visit BN turistul poate descărca doar o hartă-pliant cu județul BN, cu Harta Europei și cu Harta M-ților Rodnei. Total inutil! Nici măcar o corelare cu Google Maps NU au fost în stare să conceapă cei din cadrul ADI Turism!
Cultură: sunt trecute în revistă Ansamblurile Folclorice din tot județul!
La evenimente a fost încărcată agenda VECHE a centrului Județean pentru Cultură, varianta 2017. Este prezentată data și titlul spectacolului finanțat de Consiliul Județean.
La Unicitatea județului sunt prezentate succint principalele obiective: Centrul vechi până la peștera Izvorul Tăușoarelor. Fără poze sau link-uri către obiective
Principalele Biserici din LEMN: fără poze sau link-uri către obiective!
Ce ar trebui să facă o aplicație!
O aplicație are rolul de a oferi informații despre o anumită zonă. În primul rând trebuie să ofere trasee în tip real, variante de cazare,să arate unui turist cum să ajungă repede la destinație și să se conecteze cu servicii de cazare, spre exemplu.
Nu există variantă în limba engleză, iar aplicația este dedicată doar turiștior români!
Interfața este greoaie, cu rubrici care NU au legătură cu o aplicație de mobil! VisitBN este de fapt un site unde mai multe date sunt prezentate si descrieri de obiective. NU este deloc dinamică, atractivă și nici măcar practică. Slab promovată… pe pagina de facebook sunt doar 18 urmăritori! Deși arată că pagina a fost vizitată de 41.207 urmăritori, acest lucru e greu de crezut iar contorul NU este unul „agrementat”… gen google analytics sau trafic ranking.
Aceste mici detalii arată amatorismul din jurul așa-zisei promovări a turismului județean, unde NU există o strategie, un plan de acțiune dar nici măcar specialiști în acest domeniu unde marketing-ul și profesionalismul sunt principalele componente de construcție a unei politici eficiente de atragere a turiștilor.