Primăria Bistrița a anunțat că au fost finalizate lucrările de asfaltare pe 34 de străzi din cele 50 care au fost cuprinse în programul de reabilitare din acest an. În perioada următoare, municipalitatea precizează că vor fi reabilitate și alte artere din oraș.
”Odată cu turnarea asfaltului pe străzile Nicolae Drăgan și Romană, am încheiat prima etapă a asflatărilor din acest an. În scurt timp se vor ridica toate gurile de canal la nivelul carosabilului, se vor înlocui capacele de canalizare și grătarele de pluviale pe toate cele 34 de străzi asfaltate”, au transmis reprezentanții Primăriei Bistrița.
În ceea ce privește următoarele 16 străzi din rămase din totalul de 50, acestea fac parte dintr-un proiecte finanțat cu fonduri europene. Este vorba despre proiectul ”Piste pentru Cicliști”, proiect care se află acum înprocedură de licitație publică pentru găsirea unui constructor care să execute lucrările.
”Lucările îe aceste străzi vor începe în scurt timp după finalizarea licitației pentru desemnarea constructorului. Pe măsură ce pistele pentru cicliști vor fi finalizate, vom intra pe fiecare stradă cu lucrările de asflatare”, au mai anunțat reprezentanți ai Primăriei Bistrița.
Alte trei artere importante de circulație din oraș – Bulevardul Decebal, strada Andrei Mureșanu și strada Năsăudului, care au fost cuprinse inițial în programul de asfaltare din acest an, vor fi modernizate cu ajutorul fondurilor europene, printr-un proiect de peste 10 milioane euro, care vizează reconfigurarea axei de transport public pe cele trei străzi plus strada Gării.
Aceste străzi importante din oraș vor fi modernizate complet, urmând a fi efectuate următoarele lucrări:
- realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă, pornind de la fundația drumului;
- reabilitarea trotuarelor pe toată lungimea celor 4 străzi;
- realizarea de benzi dedicate transportului public;
- realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal, de la Motovelo la Hală;
- realizarea pistelor pentru biciclete pe ambele sensuri de circulație;
- realizarea iluminatului public cu sistem de telegestiune și îngroparea rețelelor electrice;
- modernizarea stațiilor de transport public existente (10 stații).
Pe vremuri Decebalul era ca un parc cu flori .Acuma este plin de gropi si denivelari .Oare cum va arata dupa reabilitare/ ?????
otto:
„Noi muncim, nu gândim“
(Slogan FSN, 1990)
Viceprimarului Cristian Niculae (alias Wannabe) i se potriveste perfect sloganul de mai sus. In loc să gândească strategii pentru dezvoltarea orasului, omul acesta stă aproape tot timpul pe străzile unde se asfaltează „din bordură-n bordură”.
Fiind intrebat recent intr-o emisiune de ce sacrifică locurile de parcare, si asa insuficiente, pentru niște piste de biciclete, Wannabe a dat un răspuns halucinant si anume: „„Până la urmă pe unde să amenajăm pistele de cicliști? Pe sub străzi? Suspendate? Nu putem întinde străzile să le facem mai late sau mai lungi. Sunt străzile care sunt, nu le putem lăți”.
Pentru amenajarea pistelor de biciclete, dar si pentru fluidizarea traficului auto in orasul Bistrița ar fi nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Aceasta presupune reorganizarea retelei de străzi pe care urmează a fi amenajate piste pentru biciclete . Astfel, unele din acestea ar trebui reconfigurate ca străzi cu sens unic, pentru a face loc pistelor de biciclete, dar si pentru a permite amenajarea unor locuri de parcare suplimentare.